Του Περικλή Χαλάτση

Μέχρι χθες το βράδυ το προβάδισμα αλλά με μόλις 3 δευτερόλεπτα διαφορά την είχαν οι Elfyn Evans- Scott Martin. Οι ομόσταυλοί τους Takamoto Katsuta – Aaron Johnston ήθελαν στις τρείς σημερινές διαδρομές, την Vastervik μήκους 29.35 χλμ που έγινε δύο φορές και στην Super Stage ( UMEA 2) μήκους 10.08 χλμ. να καλύψουν αυτή τη διαφορά. Στόχος των δύο πληρωμάτων της Toyota ήταν η νίκη. Στο άλλο στρατόπεδο της Hyundai υπήρχε μια άλλη μάχη για την 3η και 4η θέση ανάμεσα στον Neuville και τον Tanak.

Η ημέρα ξεκίνησε νωρίς το πρωί, πριν ακόμη ξημερώσει. Ήταν η 16 Ε.Δ (Vastervik 29.35 χλμ) όπου εκεί έγινε η πρώτη έκπληξη. Οι Elfyn Evans- Scott Martin που όλες τις ημέρες βρίσκονταν στην πρώτη θέση πέρασαν στη 2η θέση.

Takamoto Katsuta – Aaron Johnston

Οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston όχι μόνο κάλυψαν τα τρία δευτερόλεπτα που είχαν αλλά έκαναν έναν εκπληκτικό χρόνο, 7.5’’ καλύτερο από τους Evans και Martin και πέρασαν επικεφαλής του αγώνα για πρώτη φορά.

Τελειώνοντας την ίδια ειδική οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe και Ott Tanak- Martin Jarveoja με HYUNDAI i20 N Rally 1 και οι δυο έδιναν το δικό τους αγώνα για την 3η και 4η θέση. Ο Εσθονός έδειξε προς στιγμή έτοιμος να απειλήσει τον Βέλγο αλλά τελικά ο έμπειρος Neuville ήξερε καλά τι ρυθμό έπρεπε να ακολουθήσει.

Λίγο μετά επαναλήφθηκε η ίδια ειδική που ήταν και η προτελευταία του Ράλλυ στη Σουηδία. Ο Takamoto Katsuta έχασε προς στιγμή τη γραμμή του. Αυτό ήταν αρκετό για να περάσει και πάλι μπροστά ο Evans. Την ειδική την κέρδισε ο Evans με τον Neuville να κάνει το δεύτερο καλύτερο χρόνο. Στην τρίτη θέση για τη συγκεκριμένη ειδική ήταν ο Tanak ενώ ο Katsuta έκανε τον 4ο καλύτερο χρόνο. Διατήρησε όμως τη 2η θέση στη γενική κατάταξη.

Και έτσι φθάσαμε στην τελευταία ειδική, την Super Stage ( UMEA 2) μήκους 10.08 χλμ. Όσο και αν φαίνεται περίεργο μετά από 290 χιλιόμετρα – το σύνολο του αγώνα είναι 300.22- η μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα στους  Evans- Martin και Katsuta – Johnston παίχθηκε στην UMEA 2. Η διαφορά των δύο πληρωμάτων ήταν μόλις 3.7 δευτερόλεπτα.

Στην ίδια ειδική παίχθηκε και η 3η και 4η θέση ανάμεσα στους Neuville- Wydaeghe και Tanak- Jarveoja. Η διαφορά τους ήταν μόλις 3.3 δευτερόλεπτα.

Όπως καταλαβαίνετε όλοι ξεκίνησαν με σκοπό να «χυμήξουν» για το βάθρο. Μια έξοδος ήταν αρκετή για να αλλάξει η σειρά του τερματισμού.

Οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen που ήταν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης δεν είχαν λόγο να πιέσουν αφού η διαφορά τους με τους Εσθονούς ήταν +16.6’’. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε κάτι καλύτερο από τους Φινλανδούς δύο φορές παγκόσμιους πρωταθλητές. Ο Rovanpera προσπαθεί να εξοικειωθεί με τα ελαστικά της Hankook.

Στο WRC2 οι απόλυτοι κυρίαρχοι ήταν οι Oliver Solberg-  Elliott Edmondson με Toyota Yaris GR.

Ο Σουηδός έχοντας μια διαφορά +40.4 δευτερόλεπτα από τους Roope Korhonen- Ansii Viinikka Toyota Yaris GR, έκανε περίπατο στην πατρίδα του.

Με κομμένη την ανάσα όλοι οι φίλοι του WRC παρακολούθησαν την τελευταία ειδική όπου τελικά επικράτησαν οι Βρετανοί Elfyn Evans- Scott Martin. Ο Evans που ήταν κατά 0.1 του δευτερολέπτου ταχύτερος απο τον γιαπωνέζο, έγραψε την 10η νίκη της καριέρας του. Δεύτεροι ήταν οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston, τρίτοι οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  και τέταρτοι οι  Ott Tanak- Martin Jarveoja. Ο Katsuta στην Power Stage ήταν κατά 0.7 του δευτερολέπτου ταχύτερος του Neuville.

Η τελική κατάταξη

Τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα ήταν 1060.05. Από αυτά τα 759. 83 ήταν σε απλές διαδρομές και τα 300.22 ήταν καθαρά αγωνιστικά που έγιναν σε 18 Ειδικές Διαδρομές.