Τάκης Θεοχαράκης: Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν την επανάσταση στην αυτοκίνηση αλλά και τις ανάλογες αυξήσεις

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 31 Μαΐου 2021, 15:00
Τάκης Θεοχαράκης: Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν την επανάσταση στην αυτοκίνηση αλλά και τις ανάλογες αυξήσεις

«Είναι απαραίτητες οι νέες τεχνολογίες για να καταστεί πιο καθαρός και βιώσιμος ο πλανήτης μας» 

Του Περικλή Χαλάτση

Το στοίχημα που έβαλαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για μια καθαρότερη ατμόσφαιρα φαίνεται ότι βαδίζει καλά. Όμως θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι να φθάσουν στον στόχο τους για έναν «Βιώσιμο Πλανήτη». Θα δαπανηθούν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για επενδύσεις που σκοπό έχουν τις μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους.

Φυσικά τα έξοδα αυτά που κάνουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιβαρύνουν κατά κάποιον τρόπο τους καταναλωτές. Γι΄ αυτό οι τιμές των νέων μη ρυπογόνων αυτοκινήτων έχουν πάρει την ανηφόρα προκαλώντας δυσαρέσκεια στους νέους αγοραστές.

Οι καταναλωτές δέχονται με χαρά τις αλλαγές στις νέες τεχνολογίες αν και έχουν αρκετούς ενδοιασμούς. Δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αποχωριστούν τα αυτοκίνητα με τους συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου ή και βενζίνης. Θέλουν να συμβάλουν στην παγκόσμια προσπάθεια για έναν καθαρότερο πλανήτη, έχουν όμως επιφυλάξεις. 

Λίγες ημέρες μετά τη στατική παρουσίαση του νέου υβριδικού Nissan Qashqai 3ης γενιάς ζητήσαμε από τον κ. Τάκη Θεοχαράκη, Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. τις δικές του εκτιμήσεις για το μέλλον των αυτοκινήτων. 

Πόσο η επιδημία του κορωνοϊού επηρέασε την αγορά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη και πόσο στην Ελλάδα;

Η πανδημία επηρέασε σημαντικά την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς το 2020 υπήρξε μείωση κατά 30% και με τις ταξινομήσεις να κινούνται στο επίπεδο των 80 χιλιάδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτωτική πορεία της αγοράς προήλθε κυρίως από το κομμάτι των πωλήσεων αυτοκινήτων rent a car, καθώς οι λιανικές πωλήσεις δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά. 
Αντίστοιχη πτωτική πορεία ακολούθησε και η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με το 2020 η πτώση να φτάνει το 25% στις μεγαλύτερες αγορές της. 

Ποιο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης με τις νέες τεχνολογίες; 

Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν επανάσταση και στην αυτοκίνηση με το μέλλον να επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση, την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση. Τα αυτοκίνητα θα γίνονται ολοένα και πιο «έξυπνα», με χαρακτηριστικά και λειτουργίες που θα απαλλάσσουν τον οδηγό από τη ρουτίνα της καθημερινής οδήγησης, όπως για παράδειγμα το  σημερινό σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης  ProPILOT της Nissan, με την πλήρως αυτόνομη οδήγηση να είναι ακόμα πολύ μακριά. Η Nissan υπήρξε πρωτοπόρος με το LEAF πριν από 10 χρόνια και έχει μια συγκροτημένη στρατηγική «εξηλεκτρισμού» της γκάμας των μοντέλων της, σύμφωνα και με το όραμα του Intelligent Mobility για τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα οδηγούνται, τροφοδοτούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε με την παγκόσμια αποκάλυψη του πρωτοποριακού ηλεκτρικού coupe crossover Nissan Ariya. Είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αντιπροσωπεύει τη νέα «εξηλεκτρισμένη» εταιρική ταυτότητα της Nissan. Το Ariya ανοίγει τον δρόμο προς μια νέα εποχή στην αυτοκίνηση, όπου η ηλεκτροκίνηση, η βελτιστοποίηση του σχεδιασμού και η τεχνολογία AI (Τεχνητής Νοημοσύνης) θα γίνουν στάνταρ.

Πόσο ο κόσμος αποδέχεται τις νέες τεχνολογίες;

Ο βαθμός αποδοχής των νέων τεχνολογιών στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλος και άμεσα συνυφασμένος με την επίδραση της τεχνολογίας στη ζωή μας. Το καταναλωτικό κοινό -ειδικά οι νεότερες ηλικίες- επιζητά τη συνδεσιμότητα, τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας για τη μετακίνησή του, όπως και ευκολίες άνεσης (έλεγχος οχήματος εξ αποστάσεως) που κάνουν μοναδική την εμπειρία του με το αυτοκίνητο. 

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελλάδα μέχρι σήμερα;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του τετραμήνου, φέτος έχουν ταξινομηθεί περίπου 1.800 αυτοκίνητα, όπου η πλειονότητα εξ αυτών είναι Plug-in Hybrid. Σίγουρα το πρόγραμμα «Κινούμαι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» έδωσε μια σημαντική ώθηση πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, ωστόσο η περιπέτεια της πανδημίας επηρέασε και σε αυτή την περίπτωση τις πωλήσεις. Χρειάζονται να γίνουν ακόμα πολλά, όπως η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, σε συνδυασμό με κίνητρα για την εγκατάσταση συστημάτων απλής και ταχείας φόρτισης, τόσο για οικιακή, όσο και για επαγγελματική χρήση. Πολύ σημαντικό όμως είναι να υιοθετηθούν δράσεις που ενισχύουν τη βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις, με  σταδιακό αποκλεισμό των ρυπογόνων οχημάτων (με βάση τις προδιαγραφές ρύπων Euro), από τις αστικές περιοχές.  
Η χώρα μας έχει από τα πιο «γερασμένα» οχήματα στην Ευρώπη, με τον μέσο όρο ηλικίας του κυκλοφορούντος στόλου οχημάτων να είναι στα 16 χρόνια για τα επιβατικά και στα 20 χρόνια για τα φορτηγά. Είναι λοιπόν απολύτως απαραίτητη η υιοθέτηση επιπλέον κινήτρων για την απόσυρση παλαιότερων και ρυπογόνων οχημάτων, με «αντάλλαγμα» την επιδότηση οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών. 

Ποιοι είναι οι στόχοι της Nissan Θεοχαράκης; 

Συνεχίζουμε δυναμικά την πορεία μας, με παρακαταθήκη την πολύτιμη ιστορία της εταιρείας, που φέτος κλείνει 60 χρόνια, ως η πρώτη αντιπροσωπεία της Nissan (τότε Datsun) στην Ευρώπη και με σχεδόν 640 χιλιάδες πωλήσεις στο ενεργητικό μας. Χάρη στην πλούσια κληρονομιά και εμπειρία μας αλλά και με την υπεροχή των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, στοχεύουμε  πάντα στην κορυφή, με γνώμονα την απόλυτη ικανοποίηση των πελατών και συνεργατών μας.
Παράλληλα επενδύουμε στην πράσινη ανάπτυξη, έχοντας ολοκληρώσει μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις μας σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Τα συγκεκριμένα φωτοβολταϊκά συνολικής ονομαστικής ισχύος 700kW μπορούν να καλύψουν το 50% της συνολικής ανάγκης των αντίστοιχων εγκαταστάσεών μας σε ενέργεια, ενώ η εκτιμώμενη ετήσια αποφυγή εκπομπών CO₂ (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) ανέρχεται αθροιστικά σε 678 τόνους!

Είναι λογικό οι νέες τεχνολογίες να φέρνουν αυξήσεις στις τιμές;  

Η ανάγκη συμμόρφωσης με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς της Ε.Ε για τους ρύπους υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν τεράστια ποσά, αφενός για να εξελίσσουν τους σημερινούς κινητήρες τους ώστε να εκπέμπουν όσο το δυνατόν χαμηλότερους ρύπους, αλλά παράλληλα και να αναπτύσσουν νέες μορφές κινητήρων με πολύ χαμηλούς ή, στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μηδενικούς ρύπους. Είναι λογικό αυτές οι επενδύσεις να επιφέρουν αυξήσεις στην παραγωγή που με τη σειρά τους «μετακυλίονται» στον τελικό αγοραστή. Παρ΄ όλα αυτά, οι νέες τεχνολογίες είναι απαραίτητες στην προσπάθεια να καταστεί πιο καθαρός και βιώσιμος ο πλανήτης μας. 
 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 31 Μαΐου 2021, 15:10