Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Dacia παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Bigster, το μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα της, το οποίο θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει ως ένα αρκετά μεγαλύτερο Duster. Έχει μήκος 4,57μ. πλάτος 1,81μ. μεταξόνιο 2.7μ. και ύψος 1,71μ. καθιστώντας το περίπου 230χλστ. μακρύτερο από το Duster, έχοντας το ίδιο πλάτος.
Σχεδιαστικά, το Bigster υιοθετεί μία στενή γρίλια στην οποία υπάρχει το νέο, πιο μινιμαλιστικό σήμα της Dacia, ενώ αποκτά LED προβολείς και φώτα ημέρας. Κυριαρχούν ματσό στοιχεία όπως ο σκληροτράχηλος προφυλακτήρας, τα προστατευτικά πλαστικά αλλά και ο μεγάλος αεραγωγός. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ειδικής σχεδίασης LED φώτα, η μικρή αεροτομή αλλά και η μαύρη φάση που φέρει την ονομασία του μοντέλου.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει έρθει από το Duster, συμβάλλοντας στην πολιτική της Dacia για μείωση του κόστους. Ωστόσο, το Bigster αποκτά περισσότερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και χαρακτηριστικά ασφαλείας σε σύγκριση με τον μικρότερο αδελφό του. Παράλληλα πλέον οθόνη infotainment 10,1 ιντσών είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διατίθεται σε εκδόσεις 7 και 10 ιντσών.
Η κορυφαία έκδοση Extreme διαθέτει πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, σύστημα Arkamys 3D Sound με έξι ηχεία, πλοήγηση και ασύρματη φόρτιση. Η άλλη κορυφαία έκδοση ονομάζεται Journey, προσθέτοντας μια ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα και προσαρμοζόμενο cruise control, το οποίο είναι το πρώτο για την Dacia.
Μια άλλη σημαντική διαφορά μεταξύ του Bigster και του Duster είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Το Bigster προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια στα καθίσματα της δεύτερης σειράς και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 667λτ. Παράλληλα υπάρχουν και δεκάδες αποθηκευτικοί χώροι αλλά και έξυπνες λύσεις όπως επιπλέον 80λτ. στην σχάρα οροφής που τοποθετείται στις στάνταρ ράγες οροφής.
Επιλογές υγραερίου, ήπιας υβριδικής αλλά και υβριδικής κίνησης
Το Bigster είναι το πρώτο όχημα της Dacia που αποκτά το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης Hybrid 155. Αυτό συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία 1,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη (τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο για τους ηλεκτροκινητήρες). Η συνδυασμένη ισχύς είναι 155 ίπποι, καθιστώντας το το πιο ισχυρό μοντέλο της Dacia μέχρι σήμερα.
Μία άλλη έκδοση είναι η TCe 140 με έναν ήπιο υβριδικό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους έχοντας και μια μπαταρία 0,8 kWh. Αυτή η έκδοση συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που στέλνει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς.
Η Dacia μπορεί να έχει σταματήσει τα ντίζελ, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει συστήματα κίνησης που μπορούν να λειτουργούν τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο. Το Bigster ECO-G 140 είναι το πρώτο που προσθέτει τη δυνατότητα υγραερίου σε μια ήπια υβριδική διάταξη, αποδίδοντας 140 ίππους . Όταν το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων και το ρεζερβουάρ υγραερίου των 49 λίτρων είναι γεμάτα, το Bigster ECO-G 140 μπορεί να διανύσει έως και 1.450 χιλιόμετρα.
Τέλος, η μόνη επιλογή τετρακίνησης είναι το Bigster TCe 130 4×4. Αυτή είναι εξοπλισμένη με μια ελαφρώς λιγότερο ισχυρή έκδοση του ήπιου υβριδικού κινητήρα 1,2 λίτρων, που αντιστοιχεί στους 130 ίππους του αντίστοιχου Duster. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων στέλνει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, σε συνδυασμό με πέντε διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης από το σύστημα Terrain Control 4×4: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road, Eco.