Οδηγούμε το νέο Ford Puma

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:12
Οδηγούμε το νέο Ford Puma

 


 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Το νεότερο μέλος της γκάμας της Ford ανήκει στην κατηγορία των compact SUV, διακρίνεται για την εμπνευσμένη σχεδίαση, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, τον ψηφιακό εσωτερικό κόσμο, τα προηγμένα συστήματα, τους αποδοτικούς κινητήρες και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Η εμπορική πορεία του ολοκαίνουριου Puma μόλις ξεκίνησε στην ελληνική αγορά κι εμείς αδράξαμε την ευκαιρία για την πρώτη οδηγική επαφή.

Δεν θυμίζει κανένα άλλο Ford

Έχει λάβει 5 αστέρια από τον Euro NCAP για την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες

Το Puma ανήκει στην κατηγορία των B-SUV και διαφοροποιείται αισθητικά σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της «μπλε οβάλ» φίρμας. Είναι μυώδες, σπορτίφ, με αυξημένα μετατρόχια και κομψές καμπύλες. Το εμπρός τμήμα φέρει περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς σε σχήμα κανό, οι θόλοι των τροχών είναι διογκωμένοι και το πίσω κομμάτι πιο τονισμένο.

Προσφέρεται σε 10 εξωτερικές αποχρώσεις και σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις (Titanium και ST-Line), περιλαμβάνοντας ζάντες 17 και 18 ιντσών, προβολείς LED και πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, ικανοποιώντας πλήρως τους υποψήφιους αγοραστές.

Προικισμένο

Ψηφιακές οθόνες και πληθώρα τεχνολογιών

Ανοίγοντας τις πόρτες, το βλέμμα πέφτει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής. Η Ford έχει εμπλουτίσει το μοντέλο με κάθε λογής σύστημα, από ενσωματωμένο modem ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντοτε συνδεδεμένο στο ίντερνετ, έως ασύρματη φόρτιση των smartphones, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.

Φυσικά δεν λείπουν οι τεχνολογίες  υποβοήθησης. Το όχημα εφοδιάζεται με 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες για την υποστήριξη του πακέτου Co-Pilot 360, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνει το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, την υποβοήθηση παρκαρίσματος, την αναγνώριση ορίων ταχύτητας, την προειδοποίηση κατά την όπισθεν και πολλά ακόμη.

Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες επιβάτες με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 456 λίτρων και διπλό πάτωμα, ωστόσο, τη διαφορά κάνει το πρωτοποριακό MegaBox. Πρόκειται για μια έξυπνη λύση, με χώρο 80 λίτρων, που δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους 1,15 μ. και διαθέτει τάπα αποστράγγισης για καθάρισμα με νερό.

125 και 155 ίπποι με mild hybrid

Μοντέρνο σχεδιαστικά, με εξαιρετικά μοτέρ και ευχάριστο στον δρόμο

Για την κίνηση του compact SUV φροντίζει ο 1.0 Ecoboost κινητήρας. Το μοτέρ διατίθεται σε εκδόσεις με 125 και 155 ίππους, υιοθετώντας ήπια υβριδική τεχνολογία Hybrid 48 volt με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW, που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Στην πράξη, τα μοτέρ και ειδικά αυτό των 125 ίππων επιδεικνύει εξαιρετική απόδοση από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με χαρακτηριστική ευκολία και είναι σχετικά αθόρυβο παρά τους τρεις κυλίνδρους.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 96 γρ./χλμ. Αντίστοιχα οι τιμές για το πιο ισχυρό σύνολο είναι στα 5,5 λτ. και 126 γρ./χλμ. CO2.

Αμφότερα, συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Το αυτόματο 7άρι θα έρθει αργότερα μέσα στη χρονιά, όπως και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 EcoBlue των 120 ίππων.

Καθαρόαιμο

Έχεις στη διάθεσή σου πέντε προγράμματα οδήγησης

Πιστή στην παράδοση, η Ford δημιούργησε ένα εξαίσιο οδηγικά όχημα. Παρά την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σε σχέση με τα Fiesta και Focus, το Puma κινείται αριστοτεχνικά στην άσφαλτο, το τιμόνι του είναι λίγο πιο ελαφρύ, αλλά το ίδιο «ξυραφένιο», και η ανάρτηση ισορροπεί υποδειγματικά μεταξύ άνεσης και σπορτίβ συμπεριφοράς. Η Ford δίνει 8 χρόνια εγγύηση.

Είναι από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας που απολαμβάνεις να οδηγείς σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές και να πιέζεις στο όριο. Τα προγράμματα (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίζει τόσο την απόκριση του γκαζιού όσο και τα συστήματα πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος.

Τα καθίσματα από την άλλη,μπορεί να διαθέτουν λειτουργία μασάζ, αλλά θα μπορούσαν να είχαν μεγαλύτερες επιφάνειες στο πλάι και να στηρίζουν καλύτερα το σώμα.

Τιμές και εγγύηση

Οι τιμές του Ford Puma ξεκινούν από 20.097 ευρώ για την έκδοση με τους 125 ίππους και από 22.681€ για την έκδοση με τους 155 ίππους. Ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος και το όχημα συνοδεύεται από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.

Δείτε εδώ όλα τα χαρακτηριστικά του Puma

Τα πρώτα Puma βρίσκονται στην Ελλάδα

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάμετρο 12,3 ίντσες

Πλένεις το πορτμπαγκάζ, ανοίγεις την τάπα και φεύγουν τα νερά

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:31