Του Περικλή Χαλάτση
Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήσαμε για χωμάτινο αγώνα του WRC ένα Ι.Χ αυτοκίνητο. Συνήθως οι μετακινήσεις μας σε προηγούμενους αγώνες στην Ελλάδα η στο εξωτερικό γίνονταν η με κάποιο ψηλό αυτοκίνητο 4Χ4 τύπου Jeep, η κάποιο πανίσχυρο τετραθέσιο αγροτικό που περνάει μέσα από τα δάση εκεί όπου δεν υπάρχουν δρόμοι.
Αυτή τη φορά πήραμε σκόπιμα ένα Ι.Χ. με το οποίο κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε άσφαλτο. Για να φθάσουμε στο μέσο των ειδικών ( στην ορολογία των αγώνων λέγεται «κοπάνα» ) χρειάσθηκε να κινηθούμε σε χώμα. Άλλωστε το Aircross μπορεί να κινηθεί και σε άλλα εδάφη. Αρκεί να έχει βατό χώμα, χωρίς πέτρες και βράχια.
Σεβαστήκαμε το αυτοκίνητο και το επιστρέψαμε άθικτο. Θα μου πείτε γιατί κάνω όλες αυτές τις επισημάνσεις. Λίγο υπομονή και θα καταλάβετε.
Σεβαστήκαμε την ξένη περιουσία. Κάποιοι άλλοι τη λέξη ΣΕΒΑΣΜΟΣ δεν την έχουν καν στο λεξιλόγιό τους.
Δεν είπαμε « Δεν είναι δικό μας, ας το σπάσουμε…».
Σε δύο περιπτώσεις που γίναμε παρατηρητές βανδαλισμών. Ποιοι ήταν αυτοί οι οδηγοί που κατέστρεψαν την ξένη περιουσία δεν ξέρουμε. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν με ελληνικές πινακίδες. Στη μία περίπτωση ήταν Γερμανοί και στην άλλη Γάλλοι. Δεν είχαν πινακίδες από την διοργάνωση του αγώνα, Δεν ήταν ούτε δημοσιογράφοι ούτε φωτογράφοι. Είδαμε οδηγούς αγροτικών να κάνουν το σταυρό τους με την αδιαφορία των βανδάλων. Αυτό τα λέει όλα.
Προσοχή λοιπόν όσοι αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρίες ενοικιάσεων.
Φέτος χρησιμοποιήσαμε τις οδηγίες της οργάνωσης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που υποδείκνυαν τις εύκολες προσβάσεις στις ειδικές διαδρομές. Μπράβο τους έκαναν πολύ καλή δουλειά.
Το C3 Aircross, έχει μήκος 4.154 mm, πλάτος 1.756 mm και ύψος 1.597-1.637 mm. Το μεταξόνιο είναι 2.604 mm . Έχει μεγάλους χώρους για να μην στριμώχνονται οι επιβάτες. Ακόμη και οι πίσω επιβάτες δεν ακουμπούσαν τα γόνατά τους στα μπροστινά καθίσματα.
Το τιμόνι υπάκουο . Είναι φορτωμένο με αρκετά χειριστήρια. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων έχει καλές διαδρομές και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Πολύ καλά είναι τα «κουμπώματα» ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές.
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 205/60/R16 και οι ζάντες αλουμινίου 16”. Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο, έχει πολύ καλή και αθόρυβη κύλιση. Πολύ καλά είναι και τα φρένα του. Το Citroen C3 Aircross 1.5 cc έχει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Η μπροστινή ανάρτηση είναι τύπου MacPherson ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα.
Να σας δώσω και μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Κάτω από το καπό υπάρχει ο κινητήρας Turbo Diesel, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης με 8 βαλβίδες. Ο κινητήρας αποδίδει 110 ίππους στις 3750 στροφές. Η ροπή του είναι 250 Nm / 1750 σ.α.λ. Οι εκπομπές ρύπων 122 gr/km. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το C3 AirCross χρειάζεται από 0-100 μόλις 11.2 δευτερόλεπτα. Βέβαια όποιος αποφασίζει να αγοράσει το αυτοκίνητο ποτέ δεν θα ενδιαφερθεί για το τελικό αποτέλεσμα ούτε της επιτάχυνσης αλλά ούτε και της τελικής.
Κάναμε και αρκετά χιλιόμετρα τη νύκτα χωρίς να προβληματισθούμε. Οι Led προβολείς δεν σε κουράζουν.
Στον στάνταρ εξοπλισμό έχει σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος,ABS με EBD και Brake Assist,ESP με λειτουργία αντιολίσθησης Hill Assist,σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών. Το C3 διαθέτει το προηγμένο σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent.
Σύστημα πλοήγησης Citroën Connect 3D NAV με έγχρωμη οθόνη αφής 9″
Έγχρωμο Σύστημα Head Up Display
Πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 3,5″
Πίσω συρόμενα καθίσματα με υποβραχιόνιο και αλεξήλια πίσω επιβατών
Σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent και ελαστικά All Seasons
Το πρόγραμμα δωρεάν αναβάθμισης εξοπλισμού “Upgrade Now” είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις του Compact SUV Citroën C3 Aircross: Feel Pack, C-Series, Shine και Shine Pack.
Το C3 Aircross είναι ένα SUV που συγκαταλέγεται στο B-SUV Segment. Ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οικογενειάρχη και η τιμή του ξεκινάει από 20.400 ευρώ.
