Προβληματισμό για τη βαθμολογία που κατέγραψαν οι μαθητές στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στις παγκύπριες εξετάσεις, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Καδής, εκφράζοντας την ίδια ωστόσο στιγμή την ελπίδα ότι με την εφαρμογή των νέων πολιτικών που προωθούνται στην εκπαίδευση θα διορθωθούν τα πράγματα.

Σε δηλώσεις του στη Βουλή και ερωτηθείς αν τα αποτελέσματα των παγκύπριων εξετάσεων στο μάθημα των Νέων Ελληνικών επιβεβαιώνουν ότι υπήρξε πρόβλημα με τα θέματα, ο κ. Καδής είπε ότι θα πρέπει να γίνει μια ανάλυση των βαθμολογιών για να διαφανεί αν ήταν στην έκθεση ή σε άλλα μέρη του γραπτού που παρατηρήθηκε η χαμηλή βαθμολογία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια οι βαθμολογίες και στα Νέα Ελληνικά αλλά και στα άλλα μαθήματα είναι πολύ χαμηλές και ότι αυτό προκαλεί προβληματισμό, εξηγώντας πως είναι γι` αυτό που το ΥΠΠ εισάγει νέες πολιτικές, ευελπιστώντας ότι θα διορθωθούν τα πράγματα.

«Είναι ξεκάθαρο ότι οι πολιτικές μας αποσκοπούν στο να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά και απαρχαιωμένες πολιτικές που εφαρμόζονται σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα έτσι ώστε να οδηγηθούμε σε καλύτερα αποτελέσματα», επεσήμανε, υποδεικνύοντας πως δεν μπορεί το 40% των μαθητών να έχουν αριστεία και τα αποτελέσματα των εξετάσεων να είναι αυτά που παρατηρούνται.

«Το γεγονός ότι παρατηρούνται αυτές οι βαθμολογίες, πέρα από το ότι μας προβληματίζει, μας πεισμώνει περισσότερο να προχωρήσουμε με τις αλλαγές που έχουμε σχεδιάσει και οι οποίες αφορούν και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης αλλά και τη διάρθρωση του σχολικού προγράμματος» τόνισε, προσθέτοντας ότι με την εφαρμογή των νέων ωρολογίων προγραμμάτων θα υπάρξουν σημαντικές βελτιώσεις, «όπως επίσης και με τον γενικότερο τρόπο διεξαγωγής των παγκύπριων εξετάσεων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως συμπλήρωσε, ο ίδιος αναμένει πολύ σύντομα συνολικές εισηγήσεις από την Επιτροπή που μελετά τις διαδικασίες των παγκύπριων εξετάσεων, ως προς τις διαδικασίες που υιοθετούνται. «Μια από τις εισηγήσεις που διαφαίνεται ότι όλοι τείνουν να προτείνουν είναι ο διαχωρισμός των δύο εξετάσεων, των εισαγωγικών στα πανεπιστήμια και των τελικών εξετάσεων στα σχολεία λόγω και του διαφορετικού τους χαρακτήρα» πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι αυτό αναμένεται να βελτιώσει και τις επιδόσεις των μαθητών και τα αποτελέσματα.

Ερωτηθείς κατά πόσο θα αποδοθούν ευθύνες σε ό,τι αφορά τη θεματοθέτηση του γραπτού των Νέων Ελληνικών, ο κ. Καδής επανέλαβε ότι θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτική ανάλυση των αποτελεσμάτων έτσι ώστε να διαφανεί τι ακριβώς έφταιξε ή κατά πόσο πρόκειται για ένα γενικότερο πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ευθύμιος Δίπλαρος ανέφερε πως αυτό που θα πρέπει να πούμε στα παιδιά με το χέρι στην καρδιά είναι ένα «μεγάλο συγγνώμη» που όλα αυτά τα χρόνια δεν τους δώσαμε την εκπαίδευση που δικαιούνταν.

«Θα πρέπει όλοι, κόμματα, εκπαιδευτικοί, Κυβέρνηση, μαθητές, να κάνουμε την αυτοκριτική μας, να πούμε ότι το υφιστάμενο σύστημα που έχουμε μπροστά μας έχει χρεοκοπήσει και να κάνουμε τις αλλαγές όσο δυσάρεστες και αν είναι αυτές για κάποιους» είπε και πρόσθεσε ότι από την πλευρά του ο ΔΗΣΥ χαιρετίζει το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από 10 ολόκληρα χρόνια υπάρχει πολιτική βούληση και η Κυβέρνηση Αναστασιάδη καταθέτει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ήταν στο προεκλογικό της πρόγραμμα με στόχο και σκοπό οι μαθητές να μορφώνονται και να παίρνουν τα κατάλληλα εφόδια.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Γεωργίου δήλωσε ότι «είχε δρομολογηθεί μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία δυστυχώς ανακόπηκε με βίαιο τρόπο» και πρόσθεσε ότι «μέσα από τα νέα ωρολόγια προγράμματα και το νέο σύστημα διορισμών η κατάσταση δεν βελτιώνεται».

Ο κ. Γεωργίου είπε ότι το ΑΚΕΛ θεωρεί ότι η πολύ χαμηλή βαθμολογία στο μάθημα των Νέων Ελληνικών ούτε την κακή ποιότητα του δημόσιου σχολείου, ούτε την ολοκληρωτική αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος ούτε βέβαια και την ελλειμματική παρουσία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.

«Όλα αυτά θα μπορούσαν να βελτιωθούν βέβαια μέσα από μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» ανέφερε και πρόσθεσε ότι και το γραπτό των Νέων Ελληνικών είχε πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας και έβαζε τους μαθητές σε μια πρωτόγνωρη διαδικασία χωρίς να έχουν εκπαιδευτεί σχετικά και πως την ίδια ώρα υπήρξαν πολύ αυστηρές οδηγίες διόρθωσης οι οποίες δεν επέτρεψαν να ανεβεί προς τα πάνω ο μέσος όρος της βαθμολογίας.

Πηγή: ΚΥΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης