Έχει όρια η τέχνη; Με ποια κριτήρια χαρακτηρίζουμε ακραία μία μορφή έκφρασης; Γιατί η ελληνική κοινωνία θίγεται όταν κάποιοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν ιερά σύμβολα για να εκφραστούν; Και τελικά, ποιοι μπορούν να μιλήσουν για την τέχνη;
Ερωτήματα που έχουν όσοι επισκέπτονται την έκθεση έργων τέχνης, με θέμα “Η Εκσπερμάτωση του Δαίμονα”, που φιλοξενείται σε γκαλερί του Μεταξουργείου.
Από τις 6 Νοεμβρίου μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου, στην καρδιά της Αθήνας ο Διονύσης Καβαλλιεράτος και η σύζυγός του Iris Van Dongen, παρουσιάζουν γλυπτά και σχέδιά τους. Ο λόγος για τον οποίο προκάλεσαν αντιδράσεις τα έργα του καλλιτέχνη, είναι το γεγονός ότι σε ορισμένα από αυτά, παρουσιάζεται με άσεμνο τρόπο ο Ιησούς Χριστός.
Άμεση ήταν η αντίδραση του πατέρα Ιωάννη Διώτη, όταν πληροφορήθηκε το γεγονός, κάνοντας καταγγελία στο Αστυνομικό Τμήμα Ομονοίας. «Προσβάλλονται τα χρηστά ήθη» είπε ο ιερωμένος στη zougla.gr και χαρακτήρισε «ψευδοκαλλιτέχνη» και «παρανοϊκό» τον κ. Καβαλλιεράτο.
Σκοπός των καλλιτεχνών είναι να χλευάσουν την πολιτική ορθότητα και την στειρότητα του καλλιτεχνικού γίγνεσθαι. Έμπνευσή τους αποτέλεσαν τα Δονκιχωτικά ταξίδια των ιστορικών φανταστικών ηρώων τους, όπως και η Θεία Κωμωδία του Δάντη.
«Πάντα πίστευα ότι η εικονογράφηση της Θείας Κωμωδίας του Δάντη Αλλιγκέρι (από τον Gustave Dore) ήταν πολύ δυνατή εικόνα, οι μορφές του Δάντη και του Βιργιλίου που περιδιαβαίνουν και παρατηρούν την κόλαση, το καθαρτήριο και τον παράδεισο. Αντικατέστησα τον Βιργίλιο με τον Pellelo di Kavla (έναν ήρωα δικής μου επινόησης) και χρησιμοποίησα αυτές τις δύο φιγούρες για να μαρτυρήσουν και να αφηγηθούν τα ανέκδοτα, τις ιστορίες και τα αστεία μου. Ένα μείγμα ιστορίας, μύθου , καλού και κακού , νίκης , ήττας, μαρτυρίου και ηδονής», δηλώνει ο Διονύσης Καβαλλιεράτος.