Γράφει ο Τόγιας Κων/νος, σύμβουλος ασφαλίσεων

Θλιβερός είναι ο απολογισμός των τροχαίων στη χώρα μας αφού καθημερινά συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Στο παρόν άρθρο θα κάνουμε λόγο για τα στατιστικά στοιχεία και το συνολικό αριθμό ανθρώπων που ενεπλάκησαν σε τροχαία, το είδος των παραβάσεων, την ηλικία των οδηγών κ.α. Πηγή των στατιστικών είναι τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της τροχαίας όπως έχουν δημοσιευτεί στο site της ελληνικής αστυνομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η θλίψη για το χαμό ενός ανθρώπου είναι αδιαμφισβήτητη όπως επίσης και ένας σοβαρός τραυματισμός που μπορεί να του αλλάξει τη ζωή, στη χώρα μας  δυστυχώς, τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι κάτι το καθημερινό. Συνολικά και για το πρώτο μόνο εξάμηνο του 2015 (που παρουσιάζονται τα επίσημα στοιχεία) ο αριθμός των ατόμων που ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα φτάνει συνολικά τα 6.637 άτομα, από αυτά οι 5787 φέραν ελαφρά τραύματα, 493 από αυτός έφεραν σοβαρούς τραυματισμούς ενώ 357 έχασαν τη ζωή τους.

Για το 2014 στο σύνολο, οι αριθμοί τρομάζουν, 15.085 άτομα ενεπλάκησαν απο τους οποίους 13.216 φέραν ελαφρά τραύματα, 1068 ήταν οι σοβαρά τραυματίες ενώ δυστυχώς 801 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να επισημάνουμε οτι έχουμε κάθε πέρσι και χειρότερα σε όλα τα στατιστικά της τροχαίας. Στη βελτίωση των αριθμών έχει επίδραση η μαζική κατάθεση πινακίδων άρα και η συνολική μείωση των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και η σαφώς υψηλότερη τιμή της βενζίνης που έχει ρίξει τόσο τα συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα ανα όχημα αλλά και τη μέση ταχύτητα ταξιδιού. Είναι όμως πολύ πιθανό η νέα μειωμένη τιμή αγοράς της να επηρεάσει αρνητικά τα στατιστικά, ακόμα όμως αυτό δεν φαίνεται.

Ο παρακάτω πίνακας αφορά τα συγκριτικά στοιχεία του Α εξαμήνου για το 2015 και 2014.

Τα υψηλά ποσοστά θνησιμότητας αλλά και των ατυχημάτων μεταφράζονται απο το παρακάτω πίνακα παραβάσεων. Οι κυριότερες αιτίες παραβάσεων είναι με μεγάλη διαφορά η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση κράνους σε δικυκλιστές , η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, η λανθασμένη συντήρηση του οχήματος που το καθιστά ακατάλληλο προς κυκλοφορία, η μέθη καθώς και η χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Ο συνδυασμός περισσοτέρων του ενός από τις παραπάνω παραβάσεις καθιστούν θανάσιμο ένα τροχαίο.

Οι ηλικίες των ατόμων που εμπλέκονται στα θανατηφόρα ατυχήματα φαίνονται στο παρακάτω πίνακα. Με μεγάλη διαφορά είναι πρώτες οι ηλικίες 55+ και αυτό λόγω του γεγονότος της μείωσης των οδηγικών ικανοτήτων των ατόμων αλλά και διαφόρων ιατρικών λόγων. Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα των 26-35 και 18-25 οι οποίες είναι και οι νεότερες ηλικιακά ομάδες οδηγών με τη δεύτερη να είναι η πιο άπειρη οδηγικά.

 Στη συντριπτική πλειοψηφία, θύμα είναι ο οδηγός του οχήματος.

 Οι πιο συχνές ώρες εκδήλωσης ατυχημάτων είναι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής καθώς και οι νυχτερινές ώρες.

Στο παρακάτω πίνακα αναλύονται στατιστικά οι ευθύνες ενός τροχαίου. Στο ερευνώνται έχουν πάρει τη δικαστική οδό.

Σε αυτή τη γρήγορη παρουσίαση αντιλαμβανόμαστε ότι τα ατυχήματα σχετίζονται με αρκετούς παράγοντες κάποιους από τους οποίους επηρεάζουμε και κάποιους τους οποίους δεν μπορούμε να επηρεάσουμε.

Ποια επηρεάζουμε 

• το να είμαστε γενικά προσεκτικοί και υπεύθυνοι οδηγοί να μην πίνουμε και μετά οδηγούμε
• να μην αναπτύσσουμε υπερβολικές ταχύτητες στο δρόμο
• να φοράμε ζώνη για τα αυτοκίνητα – κράνος οπωσδήποτε για τους δικυκλιστές
• να μην παραβιάζουμε τους σηματοδότες και γενικότερα τον Κ.Ο.Κ
• να συντηρούμε επαρκώς το μεταφορικό μας μέσο για να μπορούμε να κινούμαστε με ασφάλεια
• να μην αποσπάται η προσοχή μας με το κινητό μας τηλέφωνο

Ποια δεν επηρεάζουμε

Την εφαρμογή στη πράξη όλων των παραπάνω συμβουλών από τους συμπολίτες μας. Αυτό λέγεται οδηγική παιδεία κερδίζεται συλλογικά και κοινωνικά όταν κάθε ένας από εμάς γίνεται υπεύθυνος εφαρμόζοντας τα προαναφερθέντα.

Στη ζωή μας δυστυχώς ποτέ δε ξέρουμε τι μας επιφυλάσει η τύχη, είναι δυστυχώς μια πραγματικότητα, που στο δρόμο μπορεί να μας αλλάξει ακόμα και να μας στοιχίσει τη ζωή, λαμβάνοντας όμως μέτρα σε περίπτωση που προκύψει ένα ατύχημα,  μειώνουμε τις  συνέπειες για εμάς και τους δικούς μας.

Με το να γινόμαστε υπεύθυνοι κάνουμε και τους δρόμους μας ασφαλέστερους.

Ο Τόγιας Κων/νος είναι επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος με πολυετή εμπειρία στο χώρο των ασφαλίσεων. Μπορείτε να επικοινωνείτε με τον ίδιο στο togiaskostas@gmail.com.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης