Εδώ και δέκα ημέρες τώρα, όλα τα μηχανήματα επικύρωσης του σταθμού του προαστιακού στον Πειραιά έχουν επικολλημένο ένα χειρόγραφο χαρτάκι με τη φράση «Δεν λειτουργεί».

Το «Δεν λειτουργεί» είχε ξεκινήσει από το καλοκαίρι. Αρχικά, χάλασαν δύο μηχανήματα, αλλά σταδιακά χάλασαν όλα και κανένα δεν επιδιορθώθηκε.

Ο μόνος τρόπος για να επικυρώσει ο επιβάτης το εισιτήριό του είναι να πάει στο γκισέ και ο υπάλληλος να σφραγίσει το εισιτήριο, αναγράφοντας με το χέρι την ώρα.

Όπως εξήγησαν διάφοροι υπάλληλοι, έχουν ενημερώσει την αρμόδια υπηρεσία για τη σχετική βλάβη, αλλά δεν έχει γίνει κάτι έως σήμερα.

Η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο, για συντήρηση των μηχανημάτων, παρακολουθείται από τον ΟΣΕ ή την ΤΡΕΝΟΣΕ;

Αν η ΤΡΕΝΟΣΕ ή ο ΟΣΕ δεν είναι σε θέση να αξιώσει, έγκαιρα και αποτελεσματικά, ότι ο σχετικός εργολάβος θα εκτελέσει τις συμβατικά καθορισμένες υποχρεώσεις του και θα προβεί σε αποκατάσταση μιας τόσο απλής βλάβης όπως τα επικυρωτικά μηχανήματα, τότε δεν μπορούμε διόλου να προσδοκούμε ότι θα πιεστούν οι ανάδοχοι για πολύ μεγαλύτερα έργα, ώστε να εκτελέσουν έγκαιρα τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Εκτός αν έχουμε άλλη μια περίπτωση σύμβασης με τεχνικές προδιαγραφές που καταρτίστηκαν δίχως τη δέουσα προσοχή (πράγμα που, δυστυχώς, έχει συμβεί συχνά σε δημόσιες προμήθειες), οπότε ο ανάδοχος βρίσκει κάποιο πάτημα, ώστε να μη προβαίνει σε αποκατάσταση.

Ωστόσο, σοβαρές ευθύνες φέρουν και οι επιτροπές παραλαβής των έργων, καθώς εκείνες έχουν την δικαιοδοσία να μη παραλαμβάνουν ένα έργο (άρα και να μην εξοφλούν τον ανάδοχο), αν διαπιστώνουν ότι συντρέχει κάτι επιζήμιο από έλλειψη δικλείδων στις συμβάσεις.

Άραγε, οι απερχόμενες διοικήσεις των εταιρειών αυτών λειτούργησαν στη ”λογική” «Δεν υπογράφουμε τίποτε, διότι είμαστε απερχόμενοι, θα τα δει όλα η νέα διοίκηση;»

Ας μας απαντήσει κάποιος!

Πηγή: proastiakos.ning.com