Οι 1100 εργαζόμενοι του ιστορικού εργοστασίου Μπερτόνε, το οποίο εξαγοράστηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat το 2009, αποδέχτηκαν χθες με συντριπτική πλειοψηφία, την επιδείνωση των συνθηκών εργασίας τους με αντάλλαγμα μια επένδυση από την οποία εξαρτάται η βιωσιμότητα του εργοστασίου.
 

Στην ψηφοφορία που διεξήχθη 886 από τους εργαζόμενους ψήφισαν υπέρ των νέων μέτρων και 111 κατά ενώ υπήρξαν και 14 λευκά ή άκυρα. Ό πως και για τα εργοστάσιά της στο Πομιλιάνο και το Μιραφιόρι, η Fiat ζητά από τους εργαζόμενους να κάνουν νυχτερινές βάρδιες και να αυξήσουν τις υπερωρίες προκειμένου να επενδύσει στη μονάδα, που βρίσκεται στα προάστια του Τορίνου, 550 εκατ. ευρώ για την παραγωγή του νέου μοντέλου της Maserati.

Σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές της εταιρείας, χωρίς τη συγκεκριμένη επένδυση, το εργοστάσιο θα «κατέβαζε» ρολά με αποτέλεσμα οι εργάτες να έμεναν άνεργοι. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται ήδη σε «τεχνική ανεργία» εδώ και περίπου έξι χρόνια λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετώπιζε το Μπερτόνε.

Να σημειωθεί ότι οι εργάτες στα δύο άλλα εργοστάσια της Fiat έχουν επίσης εγκρίνει παρόμοια μέτρα.

Το Μπερτόνε ιδρύθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα και εκεί κατασκευάστηκαν πολλά γνωστά μοντέλα αυτοκινήτων όπως τα Alfa Romeo Giulietta, 850 Spider, Punto Cabrio αλλά και πολλά μοντέλα εταιρειών όπως οι Opel, Citroen, BMW, Volvo και Lamborghini.