Επιμέλεια: Γιάννα Μυράτ

Καθώς όλο και περισσότεροι πολίτες στις ΗΠΑ ενδιαφέρονται να κάνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από τις τιμές, το ενδιαφέρον τους εστιάζει και στη φόρτιση τους. Και απανωτές έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα, ότι το ζήτημα της φόρτισης τους φρικάρει.

Από πολλές απόψεις, αναφέρουν οι οδηγοί, η κατοχή ενός ηλεκτρικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το ίδιο αν όχι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο. Αλλά η τροφοδοσία με καύσιμα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι διαφορετική και μπορεί να είναι άβολη ανάλογα με τον τόπο διαμονής, και επομένως μερικές φορές είναι τρομακτικό για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πλειοψηφία των σημερινών Αμερικανών ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων φορτίζουν στο σπίτι, αλλά περισσότερο από το 20 τοις εκατό των νοικοκυριών στις ΗΠΑ δεν έχουν πρόσβαση σε σταθερό χώρο στάθμευσης εκτός δρόμου, όπου μπορούν να συνδεθούν στην πρίζα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το δημόσιο δίκτυο φόρτισης, εν τω μεταξύ, μπορεί να είναι ανώμαλο και οι οδηγοί παραπονέθηκαν ότι οι φορτιστές δεν συντηρούνται πάντα καλά ή ακόμη και δεν λειτουργούν.

Τα… «καλά νέα» είναι ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κυβερνήσεις και άλλοι παράγοντες πολιτικής συνειδητοποιούν ότι οι ΗΠΑ έχουν πρόβλημα φόρτισης. Θέλουν περισσότερους ανθρώπους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV). Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κλιμακώνουν την παραγωγή EV και θέλουν οι άνθρωποι να τα αγοράζουν, και οι νομοθέτες πιστεύουν ότι η εξάλειψη των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο υπέρ των ηλεκτρικών μηδενικών εκπομπών θα είναι σημαντικό μέρος της αποτροπής των χειρότερων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Ως αποτέλεσμα των πρώτων προσπαθειών για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, οι ΗΠΑ έχουν επί του παρόντος 188.600 δημόσιες και ιδιωτικές θύρες φόρτισης και 67.900 σταθμούς φόρτισης, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ – στοιχεία που έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2020. Αυτή τη στιγμή προγραμματίζονται άλλοι 240 σταθμοί. Αν αυτό συγκριθεί με τη σημερινή υποδομή φυσικού αερίου: Η χώρα διαθέτει περίπου 145.000 σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ηλεκτρονικό περιοδικό WIRED, ενδιαφέρθηκε για όλη αυτή την κατάσταση κι έκανε ένα πείραμα σκέψης: Αν μπορούσαν με μαγικό τρόπο να γυρίσουν κάθε αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό, πόσους σταθμούς φόρτισης θα έπρεπε να προσθέσουν οι ΗΠΑ;

Οι μάστερ των αριθμών στο Coltura, μια ομάδα έρευνας και υπεράσπισης εναλλακτικών καυσίμων, έκαναν τους υπολογισμούς: Το αποτέλεσμα; Το έθνος πρέπει να κατασκευάσει πολύ περισσότερους φορτιστές προτού φτάσει στην πλήρη ηλεκτροδότηση, ένα σημείο που οι ειδικοί προτείνουν ότι θα έρθει στη δεκαετία του 2040.

Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών θα πρέπει να αυξηθεί στο εξαπλάσιο, όπως εκτιμάται από τον Matthew Metz, εκτελεστικό διευθυντή της Coltura, και τον Ron Barzilay, συνεργάτη δεδομένων και πολιτικής της. «Δεν είμαστε απαραίτητα εκτός τροχιάς», λέει ο Metz.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέρος του λόγου για την αισιόδοξη προσέγγιση των εκτιμήσεων στη δημόσια χρέωση είναι η ιδιωτική συμμετοχή στη λύση του προβλήματος: Οι περισσότεροι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι οι περισσότεροι πλειοψηφία των οδηγών θα αντικαταστήσουν τη συνήθεια του βενζινάδικου με μια δημόσια χρέωση. Αντίθετα, οι Metz και Barzilay προβλέπουν ότι το 90 τοις εκατό των οδηγών θα έχουν δικό τους φορτιστή EV, και ότι το 70 τοις εκατό της ζήτησης φόρτισης των οχημάτων τους θα καλυφθεί μέσω της οικιακής φόρτισης. Ένα άλλο 10 τοις εκατό μπορεί να εκπληρωθεί στην εργασία, καθώς οι άνθρωποι θα συνδέονται ενώ βρίσκονται στο χώρο εργασίας. Το τελευταίο 20 τοις εκατό της φόρτισης, υποθέτει η Coltura, θα γίνεται σε αυτούς τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης, περίπου το 70 τοις εκατό των οποίων θα είναι οι γρήγοροι φορτιστές DC, οι ταχύτεροι προς το παρόν διαθέσιμοι.

Αυτή είναι η κατάσταση που «τρέχει» προς το παρόν, λέει ο Barzilay. Η πρόβλεψη του μέλλοντος είναι δύσκολη υπόθεση και λέει ότι «δεν είμαστε σίγουροι για το είδος της τεχνολογίας που θα είναι διαθέσιμη», όταν έρθει η πλήρης ηλεκτροδότηση.

Ίσως μέχρι τη στιγμή που ολόκληρο το έθνος οδηγεί EVs, οι σημερινοί κορυφαίοι γρήγοροι φορτιστές —οι οποίοι μπορούν να κάνουν ένα όχημα από μηδενική φόρτιση στο 80 τοις εκατό σε περίπου 20 λεπτά— θα έχουν ξεπεραστεί από ακόμη πιο γρήγορους, πιο αποτελεσματικούς. Αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, υπάρχει… «δρόμος» ακόμα.

Με πληροφορίες από WIRED

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης