Τον Ιούλιο του 2008 πήρα από την Skoda Γιαννιτσών το καινούργιο Fabia. Μετά από ένα μήνα, το aircondition σταμάτησε να λειτουργεί. Πήγα λοιπόν στο service Εδέσσης όπου και μου είπαν ότι είχα απώλεια του φρέον λόγω ζέστης και θέλει συμπλήρωμα.
Ως φοιτητής μηχανικός και αφού συμβουλεύτηκα έναν συνάδελφο και έναν ψυκτικό καθώς επίσης και αντιπροσωπεία skoda στη Θεσσαλονίκη κατάλαβα ότι αυτό είναι αδύνατο.(αν συνέβαινε αυτό στην Αίγυπτο θα είχαμε πιο πολλά φρεατζίδικα παρά βενζινάδικα) Μετά από έναν καβγά και την άρνησή μου να πληρώσω το φρέον που συμπλήρωσαν αλλά και την απαίτησή μου να ψάξουν να βρουν το πρόβλημα έφυγα δυσανασχετισμένος και χωρίς να δεχτούν να λύσουν το πρόβλημα. (επέμεναν στην αρχική τους άποψη για απλό συμπλήρωμα).
Πήγα λοιπόν στη Θεσσαλονίκη όπου και με διαβεβαίωσαν ότι θα βρουν το πρόβλημα και όλα θα καλύπτονται από την εγγύηση. Στην πρώτη επίσκεψη χρησιμοποίησαν μια αμπούλα η οποία σε συνδυασμό με black light μετά από χρήση του αυτοκινήτου θα μας φανέρωνε την διαρροή. Μετά από μία βδομάδα που το χρησιμοποίησα βρήκανε την τρύπα σε ένα σωληνάκι. Το αντικαθιστούν και μετά από μία βδομάδα αρχίζει πάλι να σφυρίζει το aircondition. Επιστρέφω στο service όπου και μου λένε ότι είναι ιδέα μου. Σε 2-3 βδομάδες είχε τελειώσει το φρέον. Κάνοντας πάλι την ίδια διαδικασία ξαναβρήκαμε την τρυπούλα. Ήταν σε άλλο σωληνάκι το οποίο έπρεπε να το παραγγείλουν και μόλις ερχόταν θα με ενημέρωναν.
Τον πρώτο μήνα έπαιρνα κάθε βδομάδα τηλέφωνο αλλά πουθενά το σωληνάκι. Για να μην τα πολυλογώ έφτασε Φλεβάρης αν θυμάμαι καλά και ο ίδιος τους πήρα τηλέφωνο και μου είπαν ότι ήταν εκεί. Το αλλάξαμε, όλα καλά. Φτάνει ο καιρός που θα άρχιζα να το χρησιμοποιώ και άρχισε το γνωστό πλέον σφύριγμα, το οποίο συμβαίνει όταν έχει πέσει η στάθμη. Πάμε λοιπόν στα πιτ και προθυμοποιήθηκαν να μου βάλουν ένα υγρό το οποίο θα βούλωνε τις τρύπες. Δηλαδή μπάλωμα. Μετά από ένα καβγά διότι δεν ήθελα μπαλώματα (τα οποία δεν ξέρεις και πόσο θα κρατήσουν) με πείσανε. Για να μην τα ξαναπολυλογώ, διαρροή και πάλι στο service. Τότε είπαν ότι θα το κρατήσουν εκεί να το ψάξουν βίδα βίδα. Μετά από πίεση μου δώσανε ένα αυτοκίνητο της κακιάς ώρας για τις μετακινήσεις μου (λιωμένα ελαστικά, service δεν νομίζω να είχε κάνει ποτέ του) και μετά από δύο βδομάδες βρήκαν ότι είχε πρόβλημα ο κομπρέσορας.
Εδώ είναι ένα πολύ ωραίο σημείο της ιστορίας μου μιας και μου είπαν ότι το ανταλλακτικό δεν υπάρχει στην Αθήνα οπότε μπορεί να πάρει 15-30 μέρες. Ένα σωληνάκι είχε χρειαστεί 4 μήνες να έρθει από την Τσεχία και για μοντέλο του 2007. Επομένως πήρα στην Αθηνά, στα κέντρο διανομής ανταλλακτικών οι οποίοι μου είπαν ότι βεβαίως υπάρχει και θα το έστελναν την ίδια ή την επόμενη μέρα.
Συμπεράσματα δικά σας σε αυτό το σημείο. Συνεχίζοντας την ιστορία, το αντικατέστησαν και το aircondition δουλεύει μια χαρά (όσο μπόρεσα να το δοκιμάσω μέσα στο χειμώνα) με μία εξαίρεση. Στην αρχή βγάζει μία μυρωδιά μηχανικού λαδιού για την οποία θα λύσω τις απορίες μου την εβδομάδα που έρχεται μιας και θα πάω διότι βγήκε πρόβλημα με το…καλοριφέρ..Το καλοριφέρ από τους 22 βαθμούς μέχρι τους 28 όπου έχει καμιά 30αριά “σκάλες” οι 29 βγάζουν δροσερό αέρα και η τελευταία ΚΑΥΤΟ όταν με 22 είχα πάει στο Καϊμακτσαλάν με -10! Παρατηρήσεις 1)Ρωτώντας για το αν τα ανταλλακτικά έχουν μετά την εγκατάσταση 2 χρόνια εγγύηση μου είπαν ότι όποτε και να βάλεις η εγγύησή τους λήγει την ημέρα που πήρα το αυτοκίνητο.
Ενημερώθηκα για τα δικαιώματα του καταναλωτή από ένα ένθετο ότι η εγγύηση του ανταλλακτικού είναι 2 χρόνια τουλάχιστον από την εγκατάσταση. 2)Γιατί για αυτά τα προβλήματα έχουν ηλεκτρολόγο και όχι ψυκτικό; 3)Το ανταλλακτικό 2ο σωληνάκι πληροφοριακά έμαθα ότι κοστίζει γύρω στα 300 €. Το 2% της αξίας του αυτοκινήτου! Δεν το πουλάω βίδα βίδα καλύτερα;
Κωνσταντίνος Π.