Την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προκάλεσαν οι καταγγελίες καταναλωτών σχετικά με προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στις πωλήσεις προϊόντων μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή με ανακοίνωση του συστήνει στις συγκεκριμένες εταιρίες:
– Να δηλώνουν, σε κάθε επικοινωνία τους με τους καταναλωτές, τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς τους.
– Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για το δικαίωμά τους της υπαναχώρησης αναιτιολογήτως, εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή των προϊόντων.
– Να συνοδεύουν κάθε πώληση με γραπτή σύμβαση, την οποία να αποδίδουν στους καταναλωτές κατά τη στιγμή της παράδοσης των προϊόντων, μέσω της οποίας να διασφαλίζουν το δικαίωμά τους να είναι πλήρως και εγγράφως ενήμεροι για όλες τις ουσιώδεις παραμέτρους της συναλλαγής που πραγματοποίησαν.
– Να συνοδεύουν τη γραπτή σύμβαση με ξεχωριστό έντυπο – υπόδειγμα δήλωσης υπαναχώρησης, προκειμένου να εξασφαλίζουν τη γνώση των καταναλωτών γι’ αυτό το δικαίωμά τους.
– Να διαθέτουν επαρκές προσωπικό στα τηλεφωνικά τους κέντρα ή στις φυσικές τους έδρες και μετά την
πώληση, ούτως ώστε οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές να μπορούν να λάβουν επιπλέον πληροφορίες για τα προϊόντα ή να εξασκήσουν εμπρόθεσμα το νόμιμο δικαίωμά της υπαναχώρησης, εφόσον το επιθυμούν.
