Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης, Άννα Διαμαντοπούλου, υπέβαλαν σήμερα στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, με αφορμή το ενδεχόμενο κατάργησης του θεσμού των παιδικών βιβλιοθηκών.
Όπως επισημαίνουν στην ερώτησή τους οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ., «από τις αρχές Μαρτίου 2010 έχει διακοπεί η λειτουργία των 28 παιδικών βιβλιοθηκών στη χώρα μας, αποτέλεσμα της επίσχεσης εργασίας που αποφάσισε το Σωματείο Εργαζομένων στον Οργανισμό Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών (Ο.Π.Ε.Β.). Η αιτία είναι η μακρόχρονη καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων τους. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, μόλις 28 άτομα, ένας σε κάθε βιβλιοθήκη, έχουν να πληρωθούν από τον Δεκέμβρη του 2009 και η καθυστέρηση αυτή δεν συμβαίνει πρώτη φορά. Τα τελευταία χρόνια, ο Οργανισμός αδυνατεί να καλύψει εγκαίρως τις οφειλές του και το Υπ. Παιδείας κωφεύει στις εκκλήσεις των τοπικών κοινωνιών για συνέχιση της λειτουργίας των βιβλιοθηκών».
Παράλληλα, τονίζουν ότι «η διοίκηση του Ο.Π.Ε.Β. σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου πρότεινε να παραμείνουν σε λειτουργία υπό τον συντονισμό του όσες βιβλιοθήκες έχουν εξασφαλισμένη ιδιωτική επιχορήγηση και οι υπόλοιπες να κλείσουν. Με αυτόν τον τρόπο όμως, καταδικάζονται να κλείσουν οι βιβλιοθήκες που βρίσκονται στα πιο φτωχά και απομακρυσμένα μέρη. Δυστυχώς, τις συνέπειες θα τις επωμιστούν πρωτίστως τα παιδιά, για τα οποία ο θεσμός των παιδικών βιβλιοθηκών είναι ευλογία, καθώς, ειδικά για όσα ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, οι παιδικές βιβλιοθήκες είναι οι μοναδικοί χώροι όπου μπορούν να περάσουν δημιουργικά τον χρόνο τους και να εξοικειωθούν με τα βιβλία και την Τέχνη».
Η Δημοκρατική Αριστερά ρώτα την υπουργό για ποιο λόγο ο Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών τα τελευταία χρόνια αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις οφειλές του, αλλά και ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η ίδια άμεσα, ώστε να επαναλειτουργήσουν και οι 28 παιδικές βιβλιοθήκες.
Τέλος, οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ., ρωτούν την κα Διαμαντοπούλου εάν θα προχωρήσει στη θεσμική εδραίωση και την επέκταση των παιδικών βιβλιοθηκών ως ελάχιστο αντιστάθμισμα στην ελλιπή -έως ανύπαρκτη- παρουσία του κράτους ως φορέα παιδείας και πολιτισμού στις πιο απομακρυσμένες γειτονιές της χώρας.
