Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

«Σήμερα, έχουμε δύο εικόνες: Από τη μια πλευρά η εικόνα της Ελλάδας που προχωρεί, που κατασκευάζει έργα τα οποία συμβάλλουν σε μια καλύτερη ζωή, συμβάλλουν στην ανάπτυξη. Έχω ζήσει από κοντά την εξέλιξη της Ιονίας Οδού και θυμάμαι πάντα τις δύσκολες διαπραγματεύσεις της περιόδου 2012 – 2013 ως αρμόδιος Υπουργός για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Τελειώνουν οι αυτοκινητόδρομοι αυτοί οι οποίοι ανήκουν πια σε όλους τους Έλληνες πολίτες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα παραπάνω δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης, στα εγκαίνια της Ιονίας Οδού στα Ιωάννινα.

«Από την άλλη» είπε ο πρώην Υπουργός «είχαμε σήμερα εδώ και την Ελλάδα του λαϊκισμού, της μικροψυχίας, της αερολογίας. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σπεύδει να οικειοποιηθεί όλα τα έργα, όταν δεν τα είχε ψηφίσει στη Βουλή. Όταν υποδαύλιζε το κίνημα “Δεν πληρώνω”. Και σπεύδει να κάνει το μαύρο άσπρο, λέγοντας ο πρωθυπουργός και αρμόδιος Υπουργός ότι τάχα εξοικονομήθηκαν 700.000.000 ευρώ, ενώ ξέρουμε πως λόγω της καθυστέρησης που υπήρξε το πρώτο εννεάμηνο της Κυβέρνησης αυτής – με την περήφανη διαπραγμάτευση Τσίπρα – Βαρουφάκη και τα capital controls – οι εργολάβοι αξίωσαν και πήραν τελικά 500.000.000 ευρώ πανωπροίκι».

Και καταλήγοντας στη δήλωσή του, ανέφερε: «Εν πάση περιπτώσει, κρατώ τη θετική πλευρά. Η Ελλάδα που προχωρεί θα νικήσει την Ελλάδα της μικροψυχίας και του λαϊκισμού. Μια καινούρια μέρα θα ξημερώσει σε αυτόν τον τόπο. Ο λαϊκισμός είναι κοντά στη δύση του».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τέσσερις μεγάλοι οδικοί άξονες

1. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διοργάνωσε για την Ιόνια Οδό άλλη μία κομματική φιέστα, επιχειρώντας να παρουσιάσει τους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους ως δικό της επίτευγμα. Στην προσπάθειά της να αποκομίσει επικοινωνιακά οφέλη παραβλέπει, όμως, μια μεγάλη αλήθεια: Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε κανένα Κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Επιπλέον, σε τέτοιας κλίμακας έργα ο χρόνος υλοποίησής κατά κανόνα υπερβαίνει κατά πολύ τη διάρκεια της εκάστοτε Κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα είναι πως ένα μεγάλο έργο διαφορετικές κυβερνήσεις το σχεδιάζουν, το δημοπρατούν, το κατασκευάζουν και τελικά το εγκαινιάζουν.

2. Οι 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν το 2008 από την Κυβέρνηση Καραμανλή και αρμόδιο Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά. Το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης οδήγησε στο πάγωμα των έργων το 2011. Το 2013, η Κυβέρνηση Σαμαρά, με Υπουργούς τον κ. Κωστή Χατζηδάκη και τον κ. Σταύρο Καλογιάννη, μετά από πολύμηνες και εξαιρετικά δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις 43 εμπλεκόμενες τράπεζες πέτυχε να ξαναρχίσουν τα έργα. Τον Δεκέμβριο του 2013 η Βουλή κύρωσε την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης την οποία καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

3. Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση βρέθηκε απέναντι στα έργα αυτά, για τα εγκαίνια των οποίων σήμερα στήνει κομματικά πανηγύρια. Όχι απλά δεν ψήφισε τις συμβάσεις παραχώρησης στη Βουλή, αλλά πολέμησε ενεργά την υλοποίηση των έργων, βάζοντας τρικλοποδιές σε κάθε βήμα. Όλοι θυμόμαστε, άλλωστε, τις σχετικές δηλώσεις Τσίπρα, το κίνημα «Δεν Πληρώνω» κ.ο.κ.

4. Το 2015, με τον ερχομό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τη διαπραγμάτευση Βαρουφάκη, τα έργα ουσιαστικά σταμάτησαν και πάλι το πρώτο εξάμηνο εκείνου του έτους. Η αιτία ήταν η στάση πληρωμών του δημοσίου (Π.Δ.Ε.), η επιβολή capital controls, καθώς και η κατάρρευση των εισροών κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, η οποία συνδεόταν άμεσα με τις εξελίξεις αυτές

5. Έπειτα από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, η Κυβέρνηση επιχείρησε να δώσει κάποιες ενέσεις ρευστότητας στις κοινοπραξίες μέσω ΕΣΠΑ. Τα χρονοδιαγράμματα, όμως, είχαν εκτροχιαστεί και δεν ήταν δυνατό να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Βασιζόμενοι στις πολύμηνες αυτές καθυστερήσεις και ισχυριζόμενοι ότι τα έργα πρόκειται να βγουν εκτός χρονοδιαγράμματος, οι εργολάβοι ζήτησαν από το δημόσιο αποζημιώσεις. Το Υπουργείο Υποδομών έδωσε στις κοινοπραξίες 500.000.000 ευρώ ως αποζημιώσεις και πριμ επιτάχυνσης για να παραδοθούν τα έργα εντός του νέου χρονοδιαγράμματος. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών στην Ολυμπία Οδό δόθηκαν 215.000.000 ευρώ, στην Ιόνια Οδό 174.000.000 ευρώ και στον Ε-65 67.500.000 ευρώ. Επίσης, δόθηκαν 41.900.000 ευρώ στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

6. Ως αποκορύφωμα, μάλιστα, αυτής της τόσο αρνητικής εξέλιξης ήρθε η προκλητική στάση της Κυβέρνησης, η οποία ισχυρίστηκε ότι με αυτόν τον τρόπο γλύτωσε χρήματα για το δημόσιο. Συγκεκριμένα, επικαλείται ότι οι εργολάβοι είχαν ζητήσει ακόμα μεγαλύτερες αποζημιώσεις (1,2 δις ευρώ) στο πλαίσιο της τελευταίας διαπραγμάτευσης, προκειμένου να εμφανίσει ως δήθεν εξοικονόμηση (!!) πόρων την πρόσθετη εκταμίευση χρημάτων από το δημόσιο. Τίποτε, όμως, δεν μπορεί να τη βγάλει από τη θέση του απολογούμενου γι’ αυτό το πανωπροίκι των 500.000.000 ευρώ στους εργολάβους. Διότι αυτό το μεγάλο επιπλέον κόστος για το δημόσιο είναι άμεσο αποτέλεσμα των τραγικών της χειρισμών – την ώρα μάλιστα – που οι Έλληνες πολίτες υφίστανται πρόσθετα μέτρα λιτότητας.

Η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να χαρίσει σε κανέναν – πόσο μάλλον στον ΣΥΡΙΖΑ – τους 4 αυτοκινητοδρόμους. Πρόκειται για σημαντικά έργα που σχεδιάστηκαν και ξεκίνησαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή και επανεκκίνησαν με την Κυβέρνηση Σαμαρά. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ξεγελάει κανέναν με τα κομματικά του πανηγύρια. Ούτε μπορεί να διαγράψει την αντίθεσή του, ως αντιπολίτευση σε αυτά τα έργα και ακόμα περισσότερο, την πρόσθετη αποζημίωση των 500.000.000 ευρώ που έδωσε η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα στους εργολάβους. Ένα βαρύ τίμημα για τα λάθη, τους ερασιτεχνισμούς και τις καθυστερήσεις του 2015. Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει σημαντικά έργα υποδομών για πολιτικές σκοπιμότητες. Για μας απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η πατρίδα μας και είμαστε χαρούμενοι που παρά τα πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις τα έργα αυτά παραδίδονται, τελικά, προς χρήση στους Έλληνες πολίτες, στους οποίους ανήκουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης