O δημοτικός συνδυασμός «Αθήνα για την Ελλάδα», με επικεφαλής τον Γιώργο Καραμπελιά, παρουσίασε στην κατάμεστη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ τις θέσεις του για τον δήμο της Αθήνας και τους πρώτους υποψηφίους του για την επερχόμενη εκλογική αναμέτρηση.

Τις θέσεις του συνδυασμού ανέπτυξαν ο υποψήφιος δήμαρχος Γιώργος Καραμπελιάς και οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι: Λεωνίδας Αποσκίτης, δημοσιογράφος, Αλέξανδρος Ασωνίτης, συγγραφέας, Δαμιανός Βασιλειάδης, εκπαιδευτικός – συγγραφέας, Βασίλης Γιαννακόβας, δημοσιογράφος, Όθων Ιακωβίδης, συνταξιούχος επιχειρηματίας, Νίκος Ντάσιος, Μηχανικός –Περιβαλλοντολόγος, Γιάννης Ξένος, ιδιωτικός υπάλληλος, Ευγενία Σαρηγιαννίδη, ψυχολόγος, Άννα Στάικου, συγγραφέας, (εφ. Η Πόλη Ζει), Βασίλης Στοϊλόπουλος, γεωλόγος-περιβαλλοντολόγος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν και δήλωσαν ότι στηρίζουν τον δημοτικό συνδυασμό ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κ. Βασίλης Λεβέντης επικεφαλής αντιπροσωπείας βουλευτών του κόμματός του, από την Χριστιανική Δημοκρατία, ο κ. Μανώλης Μηλιαράκης, από το Άρμα Πολιτών ο κ. Γιάννης Δημαράς, από την Δημοκρατική Αναγέννηση ο κ. Θεόδωρος Παντούλας, από την Ελληνική Πολιτική Συνείδηση (Ε.ΠΟ.Σ) η κ. Λίνα Σταματίου και ο κ. Νίκος Μπρουτζάκης, από το Κίνημα Δέλτα ο κ. Σταύρος Καλεντερίδης, από το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΚΕΛ) η κ. Ξένια  Ιωαννίδου, από την Νέα Πολιτική ο κ.Δημήτρης Κυπριώτης, από την Πατριωτική Συσπείρωση ο κ. Θεόδωρος Σπαθόπουλος, από τον πολιτιστικό σύλλογο Παλαίχθων η κ. Άννα Δοντα και από την Πρωτοβουλία 14η Μαΐου οι κ. Γιώργος Παπαγιαννόπουλος και Γιώργος Παπασίμος, από το Πατριωτικό Κοινωνικό Κίνημα, ο κ. Γρηγόρης Πέτρου κ.ά. Και φυσικά το κίνημα Άρδην επικεφαλής του οποίου είναι ο Γιώργος Καραμπελιάς και πολλά στελέχη του είναι υποψήφιοι στον δημοτικό συνδυασμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης παρευρεθήκαν προσωπικότητες της πολιτικής, των γραμμάτων, της τέχνης και του επιχειρηματικού κόσμου όπως: η τραγουδίστρια και στιχουργός κ. Αφροδίτη Μάνου, ο επιχειρηματίας κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, ο ομότιμος καθηγητής πανεπιστημίου και ζωγράφος κ. Σωτήρης Σόρογκας, ο καθηγητής πανεπιστημίου κ. Βασίλης Καραποστόλης, ο αρχιτέκτονας καθηγητής πανεπιστημίου κ. Τάσος Μπίρης, ο συγγραφέας κ. Δημήτρης Νόλλας, ο ψυχίατρος κ. Γιάννης Τσέγκος, ο καθηγητής πανεπιστημίου κ. Μάνος Στεφανίδης, η καθηγήτρια πανεπιστημίου κ. Χαρίκλεια Τσοκανή, η πρώην βουλευτής κ. Ελένη Σωτηρίου από τον Δρόμο της Αριστεράς κ.ά.

Υποψήφιος Δήμαρχος : ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΤΑΣΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΑΠΟΣΚΙΤΗΣ, ΛΕΩΝΙΔΑΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

ΑΣΩΝΙΤΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ, ΔΑΜΙΑΝΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ, ΟΙΚΙΑΚΑ

ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΣ, ΜΗΝΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

ΔΕΣΥΠΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ, ΓΡΑΦΙΣΤΑΣ

ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΕΚΔΟΤΗΣ – ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΗΣ

ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ, ΙΔ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ

ΔΟΪΤΣΙΝΗ, ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ, ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ

ΘΩΜΑ, ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ, ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ

ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ, ΟΘΩΝ , ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ

ΚΟΡΠΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΝΙΚΑ, ΑΝΝΑ, ΙΔ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ

ΝΤΑΣΙΟΣ, ΝΙΚΟΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ

ΞΕΝΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ , ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, ΙΔ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ

ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΕΚΔΟΤΗΣ-ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΗΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΙΚΥ, ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ

ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΓΙΑΝΝΗΣ, Τ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΓΕΩΓΡΑΦΟΣ

ΠΕΡΑΧΩΡΙΤΗ, ΜΑΝΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΠΙΤΕΝΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ

ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΙΔΗ, ΕΥΓΕΝΙΑ, ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

ΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

ΣΤΑΪΚΟΥ ΑΝΝΑ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΙΑΤΡΟΣ

ΣΤΟΪΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ , ΓΕΩΛΟΓΟΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ

ΤΖΑΒΕΛΛΑ, ΦΩΤΕΙΝΗ, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΝ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΦΙΛΙΠΠΑΚΗ, ΝΙΚΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Ο Γιώργος Καραμπελιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η απόφαση μου να συμμετάσχω σε ένα ψηφοδέλτιο για τις εκλογές του Δήμου της Αθήνας εδράζεται σε ένα ευρύτερο σκεπτικό:

Σε μια ιστορική στιγμή που ο αργόσυρτος θάνατος της μεταπολίτευσης προκαλεί μια αίσθηση πνιγμού στους Έλληνες, είναι περισσότερο από ποτέ ανάγκη να αρχίσει να συγκροτείται μία εναλλακτική πολιτική πρόταση απέναντι τόσο στον κυρίαρχο εθνομηδενισμό όσο και στις φασιστικές και πατριδοκαπηλικές αντιλήψεις που διαστρεβλώνουν τα πατριωτικά αισθήματα του ελληνικού λαού.

Ένα κίνημα του δημοκρατικού πατριωτισμού, έστω και μικρό αλλά υπαρκτό στους θεσμούς, θα λειτουργούσε καταλυτικά, για το σύνολο των πολιτικών χώρων, όπως συνέβη με τις κινητοποιήσεις για τις Πρέσπες).

Στις εκλογές για τον δήμο της Αθήνας, επιχειρούμε να διατυπώσουμε μια τρίτη, εναλλακτική, πρόταση απέναντι στους τρεις συστημικούς υποψηφίους μιας αποεθνικοποιημένης Αθήνας και τη φοβική ή φασιστική αναδίπλωση. Μια πρόταση που συνδυάζει την εδαφικοποίηση με το άνοιγμα στην ελληνική οικουμενικότητα.

– Εξάλλου, οι εκλογές στην Αθήνα από τη φύση τους υποχρεώνουν σε μια σύνθεση ανάμεσα στο καθολικό όραμα και την τοπικότητα, απορρίπτοντας τον υδροκεφαλισμό, που καταστρέφει την Ελλάδα:

Η κατάρρευση των υποδομών και κρατικών υπηρεσιών, που επιβεβαιώθηκε με τον τραγικότερο τρόπο στο Μάτι και τη Μάνδρα, αποτυπώνεται και στις άθλιες υποδομές μιας πόλης που, ακόμα και στο τουριστικό κέντρο της, είναι ρυπαρή, με σπασμένα και κατάμαυρα πεζοδρόμια, γεμάτη τραπεζοκαθίσματα, μια τριτοκοσμική παρασιτική πρωτεύουσα.

Απέναντι στη δημογραφική κατάρρευση και τη φυγή των νέων, θα πρέπει να ενισχυθούν τα νέα ζευγάρια, να επιστρέψουν οι κάτοικοι στις γειτονιές που εγκατέλειψαν, να απογκετοποιηθεί το κέντρο της Αθήνας και οι κοινωνικές υπηρεσίες, που έχουν παραδοθεί στις ΜΚΟ, να επιστρέψουν στον Δήμο, και να συνδεθούν με το κοινωνικό έργο των ενοριών.

Απέναντι στο δίπολο που συνιστούν τα «παλλόμενα πέη» του Γιαν Φαμπρ και τα σαρβάιβορ, ένας πολιτισμός σύγχρονος, αλλά ριζωμένος στην ελληνική διαχρονία, στην πόλη του Σωκράτη, της Αγίας Φιλοθέης, του Μακρυγιάννη και του Σεφέρη.

Η κοινοτική μας παράδοση να συνδεθεί με την αντιμετώπιση του ζητήματος των αστέγων της φτώχειας της ανεργίας  μέσα από την ανασυγκρότηση παραγωγικών-βιώσιμων εγχειρημάτων με έμφαση στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα, τον συνεργατισμό, κ.λπ.

Απορρίπτοντας το αυτιστικό μοντέλο του εγκλωβισμού των νέων στην αρπάγη των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, να προβάλουμε μια νέα κοινωνικότητα.

Δεν έχουμε πλέον άλλα περιθώρια ούτε άλλο δρόμο πέρα από τη μεταβολή του πολιτισμικού μας κεφαλαίου στο έσχατο όπλο για την επιβίωσή μας. Και η συνολική πρόταση του δημοκρατικού πατριωτισμού, δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτό που πολλές φορές έχω αποκαλέσει «εκσυγχρονισμό της παράδοσης», δηλαδή έναν εκσυγχρονισμό και μια οικουμενικότητα στηριγμένους στη δική μας παράδοση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης