Τάδε έφη ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, οι οποίοι διεξήγαγαν ένα πείραμα σε σχέση με 16 γνωστές ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και κατά πόσο διαγράφουν τα στοιχεία των χρηστών τους, όταν εκείνοι αποφασίσουν να διαγράψουν τον λογαριασμό τους.

Στο πείραμα αυτό οι ερευνητές δημιουργώντας λογαριασμούς, εγγράφηκαν σε γνωστές ιστοσελίδες «κοινωνικής δικτύωσης» όπως ονομάζονται, ανάμεσα σε αυτές τα δημοφιλέστατα Facebook και MySpace που χρησιμοποιούν δεκάδες εκατομμύρια χρήστες -ανάμεσά τους και αρκετοί Έλληνες- και «ανέβασαν» φωτογραφίες, των οποίων τις «διευθύνσεις» (URL) κράτησαν και εν συνεχεία διέγραψαν τους λογαριασμούς τους.

Έπειτα από το πέρας τριάντα ημερών, επισκέφθηκαν τα URL που είχαν σημειώσει και προς έκπληξή τους, παρόλο που είχαν όπως είπαμε διαγραφεί ως χρήστες, σε επτά διαφορετικές ιστοσελίδες -περιλαμβανομένων Facebook και MySpace- οι φωτογραφίες υπήρχαν και προβάλλονταν κανονικά!

Σύμφωνα με τον Joseph Bonneau, μαθητής προς PhD. που συμμετείχε στο πείραμα, «Το γεγονός αντικατοπτρίζει την τεμπέλικη προσέγγιση προς τους χρήστες που έχουν οι σελίδες, κάνοντας αυτό που είναι ευκολότερο και όχι αυτό που είναι το σωστό», ενώ πρόσθεσε «είναι υψίστης σημασίας, οι σελίδες να έχουν μέσα στην αρχιτεκτονική τους δομή την δυνατότητα διαγραφής στοιχείων και όχι ως επιπλέον χαρακτηριστικό επειδή εξαναγκάζονται από το νόμο».

Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε περί διαγραφών ότι «όταν ένας χρήστης διαγράφει τον λογαριασμό του, τότε διαγράφεται από τους servers μας αμέσως.

Παρά ταύτα, URL με φωτογραφίες συνεχίζουν να υπάρχουν στο Content Delivery Network (CDN) παρόλο που έχει δοθεί η εντολή να διαγραφούν από τον χρήστη (δια της διαγραφής του λογαριασμού), μέχρι να γραφτούν άλλες φωτογραφίες από πάνω τους».

Δηλαδή με απλά λόγια, οι φωτογραφίες σας δεν διαγράφονται επ’ ακριβώς κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι χρήστες του Facebook όταν διαγράψετε τον λογαριασμό σας, αλλά παραμένουν ελεύθερες για πρόσβαση από τον καθένα μέχρι να έρθει η στιγμή να γραφτεί από πάνω μια άλλη φωτογραφία.

Μήπως τελικά αρκετοί θα πρέπει να αναθεωρήσουν για το πόσο «διακριτικές» (ή αδιάκριτες) είναι οι υπηρεσίες αυτές, είτε έμμεσα είτε άμεσα; Και μήπως θα πρέπει εν γένει να είναι οι χρήστες πιο φειδωλοί όσον αφορά τα προσωπικά τους στοιχεία (μέσα σε αυτά είναι και οι φωτογραφίες); Προς γνώση λοιπόν και συμμόρφωση…(περισσότερες πληροφορίες:  http://news.digitaltrends.com/news-article/19992/deleted-photos-still-available-from-sites)