H διαμόρφωση μιας στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και οι σχετικές συνέργειες συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, με την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στο υπουργείο Τουρισμού.

Στη συνάντηση έγινε ειδική αναφορά σε θέματα που αφορούν στην πλήρη άρση του καμποτάζ, η οποία ψηφίσθηκε, όπως είναι γνωστό, από την προηγούμενη Βουλή. Επίσης συζητήθηκαν θέματα αναβάθμισης των λιμανιών ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις υπάρχουσες ανάγκες και στο διεθνή ανταγωνισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ελλάδα -όπως τονίστηκε- λόγω των νησιών της, των ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων της, αλλά και προορισμών με ισχυρό brand name στην παγκόσμια αγορά, συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας τα επόμενα χρόνια, που θα τονώσει σημαντικά τον τουρισμό και την εθνική οικονομία γενικότερα.

Η κρουαζιέρα, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, αποτελεί έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα στον τουρισμό, καθώς οι επιβάτες διπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια και η διεθνής ζήτηση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια τουρίστες το 2016.

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, αμέσως μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποτελεί μια από τις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης. Θα αναβαθμίσει το εγχώριο τουριστικό προϊόν και θα προσφέρει σημαντικά έσοδα, δίνοντας ώθηση στις τοπικές αγορές και στην εθνική οικονομία γενικότερα, πρόσθεσε η υπουργός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κ. Μουσουρούλης, δήλωσε ότι η κρουαζιέρα είναι ένας δυναμικός τομέας της οικονομίας μας και η ανάπτυξή της αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή. Χρειάζεται, πρόσθεσε ο κ. Μουσουρούλης, ένας συνολικός σχεδιασμός που να στηρίζει την ανάγκη αύξησης του αριθμού home porting, μια ολιστική προσέγγιση σε κυβερνητικό επίπεδο και ένα στρατηγικό σχέδιο για μια οριζόντια πολιτική ανάπτυξης λιμένων κρουαζιέρας.

«Απλοποίηση διαδικασιών»

Επισημαίνεται ότι, μετά την πλήρη άρση του καμποτάζ, αυτό που ζητούν οι φορείς της κρουαζιέρας είναι, μεταξύ άλλων, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, ιδιαίτερα για τις νότιες περιοχές της χώρας, όπου οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι ηπιότερες.

Το θέμα απαιτεί κοινή εξέταση από συναρμόδια υπουργεία, όπως Τουρισμού και Ανάπτυξης.

Ακόμη, στην πρόσφατη συνάντηση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) με τους αρμόδιους υπουργούς, ζητήθηκε η απλοποίηση των διαδικασιών όσον αφορά την έκδοση βίζας από τους τουρίστες των ανατολικών χωρών και της Τουρκίας που επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας, αλλά και η διεύρυνση των ωρών λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων.

Οι εκπρόσωποι της κρουαζιέρας ζητούν επίσης τη συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων σχετικά με τις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις, προκειμένου να ενισχυθούν τα υπερατλαντικά ταξίδια, π.χ. από πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών και ιδιαίτερα την Ατλάντα, καθώς επί χρόνια υπήρχαν τέτοιες απευθείας συνδέσεις με την Ελλάδα μεταφέροντας χιλιάδες τουρίστες.

«Ανταγωνιστικά τέλη»

Επίσης, πρέπει να καθορισθεί άμεσα το Berthing Allocation στον Πειραιά και στα υπόλοιπα λιμάνια των νησιών.

Επιπλέον, οι φορείς της κρουαζιέρας ζητούν να διατηρηθούν τα λιμενικά τέλη σε ανταγωνιστικά επίπεδα και να μην εξαγγέλλονται ενδιάμεσες αιφνίδιες αυξήσεις.

Τέλος, σημαντικής διάστασης είναι και το θέμα των λιμενικών υποδομών. Η Ένωση θεωρεί ότι πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες κατασκευής των απαραίτητων υποδομών στα λιμάνια μας, είτε με κρατική βοήθεια είτε με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε -το ευκολότερο και συντομότερο- με την προσέλκυση κεφαλαίων από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, όπως έγινε ήδη στα περισσότερα λιμάνια των μεσογειακών χωρών και της Τουρκίας.

Εκτός όμως από τις υποδομές χρειάζονται κι άλλες παρεμβάσεις, κυρίως στις περιοχές Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Κρήτης, και αυτό μεταφράζεται σε κατασκευή ή διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου, ικανού να μπορεί να μεταφέρει χωρίς καθυστέρηση τους επιβάτες από τα κρουαζιερόπλοια στους αρχαιολογικούς χώρους και στις αξιοθέατες περιοχές.

Naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης