Την επιθυμία τους να ενεργοποιηθούν με περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο, εκφράζουν σε κάθε ευκαιρία οι παγκόσμιοι κολοσσοί της κρουαζιέρας ενώ υπογραμμίζουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη λειτουργία τερματικών σταθμών κρουαζιέρας μέσω παραχωρήσεων.

Όσο αφορά τη δραστηριοποίηση ξένων εταιρειών στην Ελλάδα η Costa Cruises άνοιξε τα πλάνα της για το φετινό καλοκαίρι, στο οποίο εντάσσει το Ηράκλειο και τη Ρόδο ως homeport και ξεκινάει τις κρουαζιέρες της από τις 28 Ιουνίου.
Ειδικότερα, το “Costa Atlantica” το οποίο διαθέτει 1.057 καμπίνες αρχίζει τις 7ήμερες κρουαζιέρες από τις 28 και 29 Ιουνίου 2012 από τη Ρόδο και το Ηράκλειο αντίστοιχα, δίνοντας νέες προοπτικές στην ελληνική κρουαζιέρα αφού επιτρέπει σε ‘Ελληνες και διεθνείς ταξιδιώτες από τα δημοφιλή λιμάνια της Ρόδου και του Ηρακλείου. Η πλειονότητα των τουριστών θα είναι Ιταλοί αλλά και από την υπόλοιπη Ευρώπη, όπως Γάλλοι και Βρετανοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ηγουμενίτσα

Την ίδια ώρα, τον κώδωνα του κίνδυνου για τις σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων υποδομής του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, που απειλούν να τινάξουν στον αέρα το σχεδιασμό για προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, κρούει η διοίκηση του ΟΛΗΓ.

Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, επισημαίνει: ” Η προγραμματισμένη υποδοχή κρουαζιερόπλοιων το 2012 και το 2013 κινδυνεύει να καταλήξει στο κενό εάν δεν υλοποιηθούν με γρήγορους ρυθμούς τα έργα για την ολοκλήρωση της β’ φάσης του νέου λιμανιού και του νέου τερματικού σταθμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση των ανωτέρω είναι η ολοκλήρωση του έργου της β’ φάσης του νέου λιμένα Ηγουμενίτσας, που προβλέπει την κατασκευή της επέκτασης του λιμένα με θέσεις πλαγιοπρυμνοδέτισης, αλλά και του νέου τερματικού σταθμού Τ3 (extra-schengen) που κρίνονται απαραίτητα για την ασφαλή υποδοχή των πλοίων και των επιβατών τους. Παρατηρούμε ότι το παραπάνω έργο έχει σημαντικές καθυστερήσεις και σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε μέχρι σήμερα, έχει ξεπεραστεί η αρχική προθεσμία εκτέλεσής του», και προσθέτει:

«Έχουμε επισημάνει τον κίνδυνο να καταλήξουν όλες οι προσπάθειες προσέλκυσης κρουαζιέρας στο κενό με την μη ολοκλήρωση του έργου έως το 2013, καθώς καθίσταται εν αμφιβόλω η αξιοπιστία του λιμένα ως προορισμού κρουαζιέρας».

Καταλήγοντας ο ΟΛΗΓ τονίζει ότι οι σχετικές επισημάνσεις έχουν σταλθεί γραπτώς τόσο στην αρμόδια υπηρεσία παρακολούθησης του έργου (ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ) όσο και στα αρμόδια υπουργεία, ζητώντας αναλυτική ενημέρωση για την εξέλιξη και τις προοπτικές των έργων και δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι είναι διατεθειμένος να συνδράμει με οποιονδήποτε τρόπο στην ταχεία ολοκλήρωσή τους.

Η ΕΕ

Τις εξελίξεις τόσο στον Διεθνή όσο και στον Κοινοτικό χώρο, σχετικά με την εξέταση υιοθέτησης νέων μέτρων για τα επιβατηγά πλοία στον τομέα ναυτικής ασφάλειας – maritime safety παρακολουθούν στενά στελέχη της ελληνικής κρουαζιέρας μέσω της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Ο φόβος που υπάρχει είναι μην προχωρήσει η ΕΕ σε λήψη μονομερών μέτρων αποκλείοντας τον ΙΜΟ-Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, και δημιουργώντας πολλά προβλήματα
« Τα αποτελέσματα του investigation report εκ μέρους των αρμοδίων Αρχών του Κράτους της σημαίας του Κρουαζιεροπλοίου COSTA CONCORDIA, που είναι και η αιτία για όλη την κινητοποίηση, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην όλη μελέτη του θέματος.

Πάντως, η πρωτοβουλία της CLIA και της ECC, για εφαρμογή σε εθελοντική βάση μέτρων, πέρα των προβλεπόμενων από τους Κανονισμούς της Δ. Σ. SOLAS, είχε απόλυτη ανταπόκριση από τις διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων μέλη της Ενώσεώς μας, όπως και από τις άλλες Εταιρείες στον Διεθνή χώρο» επισημαίνει η Ένωση:

« Η άμεση αυτή ανταπόκριση βεβαιώνει την πολιτική και αποφασιστικότητα των εταιρειών κρουαζιεροπλοίων να εφαρμόζουν κάθε μέτρο που σκοπεύει στην ασφάλεια των επιβαινόντων στα πλοία, όπως παραδειγματικά έπραξαν και σε προηγούμενες ιστορικές υιοθετήσεις μέτρων, όπως αυτών του Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM), καθώς και του Διεθνούς Κώδικα ISPS, σχετικά με το maritime security.
Ελπίζουμε αυτή τη φορά η Ε.Ε. να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες για εφαρμογή περιοχικών μέτρων, αλλά να συνδράμει με την υποβολή προτάσεων στον IMO, δεδομένο ότι πρόκειται για κατηγορίες επιβατηγών πλοίων που υπάγονται στους κανονισμούς ασφαλείας της οικείας Συμβάσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού».

Η κρουαζιέρα παγκοσμίως

Αν και το έτος 2011 ήταν μια δύσκολη οικονομικά χρονιά για την διεθνή κρουαζιέρα ήταν καλύτερη από άλλου είδους βιομηχανίες της ξηράς. Παρά την διεθνή οικονομική κρίση παρά τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών των πετρελαίων τα μικτά κέρδη των τριών από τις μεγαλύτερες εταιρείες σε παγκόσμια κλίμακα διαμορφώθηκαν στα πιο κάτω δεδομένα σε σύγκριση με ό,τι ίσχυε το έτος 2010:
– Carnival Corp. κέρδη 1,69 δισ. δολάρια 2% λιγότερα από το έτος 2010,
– Royal Caribbean 576 εκατομμύρια δολάρια και
– Norwegian Cruise Line 128,7 εκατομύρια δολάρια

Και κατά το 2011 η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο επηρεάστηκε αρνητικά από τα γεγονότα που συνέβησαν στις Αραβικές χώρες, Αίγυπτο, Λιβύη, Τυνησία, Συρία.

Όλες οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων αναγκάστηκαν την τελευταία στιγμή να αλλάξουν προορισμούς προς άλλες χώρες κυρίως προς την Ελλάδα, Τουρκία, Κροατία κάτι που αναστάτωσε τα προγράμματα των εταιρειών και αύξησε οπωσδήποτε και το λειτουργικό κόστος των πλοίων.
Το έτος 2012 θα κινηθούν οι εταιρείες στα ίδια περίπου επίπεδα και στους ίδιους προορισμούς όπως το έτος 2011.
marinenews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης