Ορατό θεωρείται το φάσμα της “χρεοκοπίας” για Γερμανούς πλοιοκτήτες στην περίπτωση που η Ρ3 προχωρήσει σε αναδιάταξη δυνάμεων chartered-in ships σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων του Γερμανικού χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Βάση των εκτιμήσεων στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας στο διεθνή ειδικό τύπο περί των επιπτώσεων στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά και στο χώρο των ναυλώσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πάντα με βάση τις εκτιμήσεις η «καθετοποίηση» που θα επιχειρηθεί σε πολλές γραμμές θα δημιουργήσει ένα «νέο» στόλο στον οποίο θα βρεθεί να «περισσεύει» αριθμός πλοίων που ανήκουν σε containership charter owners, δηλαδή ενός τομέα στον οποίον εξειδικεύονται γερμανικές ναυτιλιακές εταιρίες. Με βάση υπολογισμούς της Lloyd’s List Intelligence στο στόλο της Ρ3 απασχολούνται περίπου 922 πλοία εκ των οποίων, σύμφωνα με αναγωγές, τα 550 θεωρούνται ελεγχόμενα από εταιρίες Γερμανικών συμφερόντων. Στο Αμβούργο πάντως ειδικοί αναλυτές και μη αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων αλλά και του χρηματοπιστωτικού συστήματος έχουν «πιάσει χαρτί και μολύβι» επιχειρώντας υπολογισμούς με βάση τα στοιχεία κτήσης των πλοίων, τις νέες ναυπηγήσεις που θα πέσουν στη θάλασσα το 2014 και 15 σε μία προσπάθεια να «μαντέψουν τα σημεία του ορίζοντα αλλά και να προετοιμαστούν για πάν ενδεχόμενο. Έχοντας μάλιστα και τα δυσάρεστα δεδομένα της πτώχευσης που οδηγήθηκαν αρκετές Γερμανικών συμφερόντων εταιρίες από την αρχή της κρίσης στη ναυτιλία. Την ίδια στιγμή πάλι το ενδιαφέρον τους είναι στραμμένο και στις εξελίξεις που θα δρομολογήσει η US Federal Maritime Commission η οποία και έχει καλέσει μέλη επιτροπών ανταγωνισμού από την Ευρώπη και την Κίνα σε μία «παγκόσμια» συνάντηση κορυφής στην Washington την άλλη εβδομάδα για να συζητήσουν το θέμα Ρ3 αν και ναυτιλιακοί παράγοντες επιμένουν ότι τα «σχήματα» που προκύπτουν από συνενώσεις δυνάμεων θα προχωρήσουν κάτω από τις επιταγές του διεθνούς εμπορίου.

theseanation