Η οικονομική κρίση έχει συμβάλει σημαντικά στην τεράστια πτώση της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων την τελευταία πενταετία. Λογικό είναι λοιπόν να έχει αλλάξει και η καθημερινότητα του Έλληνα, όσον αφορά τις μετακινήσεις του.

Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η ραδιοφωνική εκπομπή «Επί τροχών» στη Θεσσαλονίκη, που την παρουσιάζει ο εκκεντρικός Χάρης Θεοφράστου. Τα ευρήματα της πανελλαδικής δημοσκόπησης έχουν πολύ ενδιαφέρον και μπορείτε να τα δείτε παρακάτω:

Ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη τηλεφωνικά σε πανελλήνιο επίπεδο, με απλή τυχαία δειγματοληψία σε δείγμα 907 ατόμων, αντρών και γυναικών άνω των 18 ετών. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της έρευνας είναι ότι ένας στους τρεις ερωτώμενους αγόρασε
μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αντί για καινούριο και σχεδόν οι μισοί εξ αυτών αξιολογούν θετικά την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, γεγονός που δείχνει ότι οι πολίτες στρέφονται σε πιο οικονομικές λύσεις. Επίσης, ένας στους τρεις έχει τουλάχιστον δέκα χρόνια το ίδιο αυτοκίνητο, φαινόμενο το οποίο οφείλεται λογικά στην κατάσταση της αγοράς (έλλειψη ρευστότητας κλπ.).

Αυτοκίνητο ή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Για διαδρομές εντός πόλεως οι μισοί και παραπάνω από τους ερωτώμενους απάντησαν ότι δεν χρησιμοποιούν πλέον αυτοκίνητο, αλλά κυρίως μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και εναλλακτικά (ποδήλατο, πόδια κλπ.). Βέβαια, για μακρινές διαδρομές το αυτοκίνητο δεν έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία του, καθώς οκτώ στους δέκα χρησιμοποιούν κυρίως αυτό.

Service σε ανεξάρτητο συνεργείο ή σε αντιπροσωπεία;
Το 2013 σε σχέση με το 2007 οι μισοί από τους ερωτώμενους απάντησαν ότι χρησιμοποίησαν
λιγότερο το αυτοκίνητό τους, κατά πάσα πιθανότητα λόγω και της ραγδαίας ανόδου της τιμής των καυσίμων. Ακόμα, για τη συντήρηση του οχήματος, οι μισοί θα προτιμούσαν ένα ανεξάρτητο συνεργείο παρά ένα εξουσιοδοτημένο ή την αντιπροσωπεία, δείχνοντας έτσι ότι οι πολίτες επιλέγουν την πιο φθηνή λύση και στον τομέα αυτό. Όμως οι έχοντες αυτοκίνητο ηλικίας μικρότερης των 5 ετών συνεχίζουν να επιλέγουν τις επίσημες αντιπροσωπείες και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καθώς ισχύει ακόμα το δωρεάν service.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποιο ΜΜΕ έχει τη μεγαλύτερη επιρροή σε θέματα αυτοκινήτου;
Στην ερώτηση για το ποια είναι τα κύρια μέσα επηρεασμού των ερωτώμενων σχετικά με τον χώρο του αυτοκινήτου, το μεγαλύτερο ποσοστό (σχεδόν οι μισοί) επέλεξαν την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και δευτερευόντως τους φίλους/γνωστούς, το ίντερνετ, τα ειδικά περιοδικά και τα ένθετα σε εφημερίδες.  

 

Το διαδίκτυο δείχνει να επηρεάζει σημαντικά την αγορά του αυτοκινήτου…


Θα αγόραζε ο Έλληνας οδηγός αυτοκίνητο από πολυκατάστημα;

Σημαντικό εύρημα της σφυγμομέτρησης αυτής αποτελεί ότι ένας στους τρεις πολίτες θα αγόραζε
αυτοκίνητο από πολυκατάστημα, γεγονός που καταδεικνύει ότι η αγορά αυτοκινήτων, λόγω υψηλής ζήτησης οικονομικών λύσεων, μπορεί να οδηγηθεί στα πρότυπα του εξωτερικού (μαζική αγορά αυτοκινήτων από πολυκαταστήματα κλπ.). Mε μια πιο προσεκτική ματιά, παρατηρούμε πως όσοι θα επέλεγαν αυτοκίνητο από πολυκατάστημα είναι κυρίως άνδρες, ηλικίας 45-54 ετών, και δηλώνουν υψηλά εισοδήματα.

Ποια είναι σήμερα τα κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτου;
Τα κίνητρα που συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά προτιμήσεων ανάμεσα στους καταναλωτές, προκειμένου σήμερα να αποφάσιζαν να αγοράσουν αυτοκίνητο, είναι: ένα οικονομικό όχημα, απαλλαγή από φόρους και η καλύτερη προοπτική της οικονομίας. Επίσης, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (οκτώ στους δέκα) οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν αυτοκίνητο μέσα στο 2014. Σε περίπτωση όμως που αγόραζαν το καύσιμο που θα επιθυμούσαν (οι μισοί και παραπάνω) να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο τους, αυτό είναι το ντίζελ/πετρέλαιο, το οποίο αποτελεί και τη φθηνότερη λύση στον τομέα καυσίμων.

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα και τις απαντήσεις στις 26 ερωτήσεις της δημοσκόπησης, καθώς και τα σχετικά γραφήματα στο ανανεωμένο site του «Επί τροχών» πατώντας ΕΔΩ.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης