Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Με το ράλι Ακρόπολις ξεκίνησε φέτος το 50ο πανελλήνιο πρωτάθλημα, ο κορυφαίος θεσμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Συνολικά 48 πληρώματα (τόσα δήλωσαν συμμετοχή) βρέθηκαν στη ράμπα της εκκίνησης και προσπάθησαν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές μήκους 124.62 χιλιομέτρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ράλι Ακρόπολις = Διπλός αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι…

Κύρκος vs Καιτατζής…
Όπως ήταν αναμενόμενο τα βλέμματα των θεατών έπεσαν στην αγωνιστική κόντρα ανάμεσα στον πρωταθλητής Ελλάδος 2013, Λάμπρο Κύρκο και στον Τάκη Καιτατζή. Αμφότεροι με Mitsubishi EVO έδειξαν πως έχουν το πάνω χέρι και πως θα έπαιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Έτσι και έγινε, καθώς με το καλημέρα οι διαφορές που δημιούργησαν σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς ήταν μεγάλες. Οι δυο τους «πάλεψαν» στο πρώτο loop του αγώνα (οι 3 πρώτες ειδικές) και στο τέλος αυτού, η διαφορά κυμάνθηκε στα 5.8 δευτερόλεπτα υπέρ του Καιτατζή.  Ο μεν Κύρκος είχε μία μικρή έξοδο, ο δε Καιτατζής δήλωσε πως έχασε την πίεση στο turbo ενώ είχε και κλατάρισμα στην δεύτερη ειδική. Το… ξεκαθάρισμα λοιπόν έγινε στο δεύτερο σκέλος, με τον Τάκη να κερδίζει κατά κράτος τον Λάμπρο Κύρκο και να τερματίζει στην πρώτη θέση της πρεμιέρας του πρωταθλήματος. Ο αγώνας όμως δεν ολοκληρώθηκε εκεί καθώς οι αγωνοδίκες έθεσαν προσωρινά, εκτός αγώνα τον νικητή λόγω σκάστρας (οι διοργανωτές δεν έβγαλαν ανακοίνωση) ο οποίος με τη σειρά του έκανε έφεση.

Αναμπουμπούλα στην κατάταξη..
Πιο πίσω ακολούθησε ο πρωταθλητής του 2012, Γρηγόρης Νιώρας, που με συνοδηγό, τον Κώστα Κακαλή, σημείωσαν τον τρίτο καλύτερο χρόνο. Aν και το πλήρωμα του Subaru Impreza ανέβηκε στο βάθρο, στα προσωρινά αποτελέσματα ήταν εκτός κατάταξης. Με όλη αυτή την… αναμπουμπούλα την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Αναδιώτης, Τζαμπάζης και Χαλδαίος. Οι Φιλιππίδης με Lancer EVO IX και ο Παυλίδης με Citroen DS3 R3T συμπλήρωσαν την πρώτη 8άδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To φετινό πανελλήνιο πρωτάθλημα γίνεται με την στήριξη της ομοσπονδία αυτοκινήτου…

Οι θεατές το χάρηκαν…
Σε γενικές γραμμές η πρώτη ελληνική «μάχη» είχε πολύ ενδιαφέρον και οι θεατές που λόγω Ακρόπολις ήταν αρκετοί σίγουρα την χάρηκαν. Η συνέχεια θα δοθεί τη δεύτερη μέρα του εθνικού μας αγώνα την Κυριακή 30 Μαρτίου, αλλά αυτή τη φορά σε χωμάτινες επιφάνειες. Ο Καιτατζής δεν θα τρέξει αλλά θα δούμε σίγουρα ενδιαφέρουσες μάχες, μεταξύ Κύρκου, Νιώρα, Φιλιππίδη και Σπανού. Φαβορί σίγουρα είναι ο πρωταθλητής του 2013 Λάμπρος Κύρκος, ο οποίος θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Η δεύτερη μέρα του Ακρόπολις (και η δεύτερη αγωνιστική συνάντηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος) ξεκινά στις 09:08 το πρωί της Κυριακής με την ειδική Κλένια-Μυκήνες. Αποτελείται από επτά ειδικές διαδρομές και τα συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι 114,22.

Nα ένας καλός λόγος για να επισκεφτείτε το Λουτράκι…

Για να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου πατήστε ΕΔΩ

Για να δείτε τις συμμετοχές του δεύτερου γύρου του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι πατήστε ΕΔΩ

Νικητές Ειδικών Διαδρομών ΠΠΡ

 Ειδική
 1ος
 2ος
 3ος
1. Αγ. Ιωάννης 1  Καιτατζής  Κύρκος  Νικολόπουλος
2. Αγιανόρι 1  Κύρκος  Καιτατζής  Νιώρας
3. Ψάρι 1  Καιτατζής  Κύρκος  Νιώρας
4. Αγ. Ιωάννης 1  Καιτατζής  Κύρκος  Νιώρας
5. Αγιανόρι 1  Καιτατζής  Κύρκος  Νιώρας
6. Ψάρι 1  Καιτατζής  Κύρκος  Φιλιππίδης

Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

Τάκης Καιτατζής:
«Ο αγώνας και οι ειδικές διαδρομές ήταν πολύ καλές. Αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα σε όλο τον αγώνα. Είχα πρόβλημα με την πίεση του τούρμπο από το τελείωμα της 1ης ειδικής και δεν καταφέραμε να το φτιάξουμε ούτε στο ενδιάμεσο σέρβις. Στη μέση της 2ης ε.δ. βρήκαμε σε μία μπούκα, και είχα ένα κλατάρισμα εμπρός δεξιά. Ωστόσο, κρατήσαμε σταθερή στρατηγική ώστε να μη χάσουμε άλλο χρόνο και καταφέραμε και δημιουργήσαμε ικανοποιητική διαφορά. Ευχαριστώ όσους με βοήθησαν και τους χορηγούς μου.»

Λάμπρος Κύρκος:
«Ωραίος αγώνας, με πολύ κόσμο στις ειδικές. Είχαν βγει πολλά χώματα στο δρόμο και εμείς κάναμε μια λανθασμένη επιλογή ελαστικών στο δεύτερο loop, καθώς βάλαμε μαλακή γόμα και γλιστρούσαμε πολύ. Έτσι, σκοπός μας ήταν απλά να τερματίσουμε, και όχι να πιέσουμε».

Γρηγόρης Νιώρας:
«Κινηθήκαμε σβέλτα, με στόχο ένα καλό αποτέλεσμα. Στην 4η ε.δ. είχαμε μία μικρή έξοδο, καθώς γλιστρήσαμε στα χώματα που είχαν βγει στην ε.δ. Είμαστε ευχαριστημένοι από τον αγώνα σήμερα».

Βασίλης Αναδιώτης:
«Ο αγώνας ήταν ένα παλιό, καλό ασφάλτινο ράλι δεκαετίας ’90. Αλλά σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, όντας μέρος του Ακρόπολις. Ήταν ένας μεγάλος αγώνας με όλα τα χαρακτηριστικά που τον διακρίνουν. Ήταν ωραία εμπειρία και ήταν κάτι πρωτόγνωρο να δούμε τόσο πολλούς θεατές». 

Διαμαντής Τζαμπάζης:
«Ο αγώνας ήταν μοναδική εμπειρία. Στις πρώτες τρεις ε.δ. κινηθήκαμε αρκετά καλά. Στο δεύτερο σκέλος επιλέξαμε μαλακά ελαστικά, φοβούμενοι τη βροχή, όμως αυτό αποδείχθηκε λάθος. Πάντως, ο στόχος μας ήταν ο τερματισμός, οπότε είμαστε χαρούμενοι». 

Στέλιος Χαδαίος
«Ο αγώνας ήταν δύσκολος και ωραίος. Επίσης ήταν μεγάλος σε μήκος και δεν είχαμε συνηθίσει αγώνες του είδους. Η αλήθεια είναι ότι η θέση μας στη Γενική δεν είναι αντιπροσωπευτική της ταχύτητάς μας, αφού εγκατέλειψαν πιο γρήγοροι συνδυασμοί. Ευχαριστώ όσους μας υποστήριξαν».

Γιώργος Φιλιππίδης:
«Χάσαμε ουσιαστικά ένα σκέλος, εξαιτίας της πρωινής εξόδου. Τώρα προς το τέλος συνηθίσαμε κάπως το αυτοκίνητο. Ουσιαστικά, μόνο στην τελευταία ειδική το είχα αντιληφθεί. Περιμένουμε το χώμα για αύριο, όπου ελπίζουμε να πάμε καλύτερα. Ο αγώνας αυτός ήταν μεγάλο σχολείο για μένα».

Νίκος Παυλίδης:
«Ο αγώνας ήταν πάρα πολύ ωραίος. Είμαστε ευχαριστημένοι. Είχα πολύ καιρό να τρέξω σε αγώνα. Οι ειδικές ήταν καλύτερες από ό,τι νομίζαμε στις δοκιμές, καθώς τις περιμέναμε πιο γρήγορες από ό,τι αποδείχθηκαν τελικά». 

Γιάννης Νομικός:
«Πολύ ωραίος αγώνας και πολύ καλά οργανωμένος. Οι ειδικές ήταν πολύ ωραίες, μόνο που είχε πολλά χώματα σε κάποια σημεία».

Γιάννης Τασιόπουλος:
«Ο αγώνας ήταν ιδιαίτερος, τόσο για το μεγάλο του μεγέθους όσο και για την πρόσθετη δυσκολία που υπήρχε από το πολύ χώμα που βρισκόταν στην άσφαλτο. Είμαστε ευχαριστημένοι που τερματίσαμε και βρισκόμαστε στην 3άδα της κατηγορίας μας, που ήταν και ο αρχικός μας στόχος».


Οι Καιτατζής – Παπαρινόπουλος ήταν οι ταχύτεροι του πρώτου αγώνα αλλά οι αγωνοδίκες τους έθεσαν προσωρινά εκτός κατάταξης. Ωστόσο εκκρεμεί έφεση από το πλήρωμα.

Οι πρωταθλητές Ελλάδος 2013, Λάμπρος Κύρκος – Πολυζώηςτερμάτισαν σύμφωνα με τα χρονόμετρα στην δεύτερη θέση…

Βάθρο για τους Νιώρας – Κακαλή οι οποίοι όμως έμειναν και αυτοί (όπως και οι Καιτατζής – Παπαρινόπουλος) προσωρινά εκτός αγώνα (εκτός και αν καταθέσουν έφεση)…


Οι Καλτσούνης – Περίδης με Opel Corsa S1600 ήταν το δεύτερο ελληνικό πλήρωμα που έτρεξε στο ERC…

Οι Ζούνης – Πατρικούσης με Subaru Impreza ήταν το ένα από τα δύο ελληνικά πληρώματα που συμμετείχαν στο ERC…

Οι Σπανός – Γκότοβος με Subaru Impreza…

Οι Φιλιππίδης – Σαίνης με Mitsubishi EVO…



Οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος…

Οι Τζαμπάζης – Ζακχαίος με Mitsubishi Evolution…


Oι Νικολόπουλος – Τσiάπας με Mitsubishi EVO…

Οι Παυλίδης – Harryman με Citroen DS3


Οι Aναδιώτης – Μακρινός με Renault Clio Sport…

Οι Χαλδαίος – Σαμαράς με Citroen C2 R2…


Oι Τασιόπουλος – Καρούσος με Citroen Saxo…

Οι Κουμποτής – Μαυροματίδης με Peugeot 106…

Οι Νομικός – Ραβάνης με Seat Ibiza Kit Car…


Oι Μουρίκης – Κουζιώνης με Mitsubishi EVO…


Oι “Ro-Ni” – Ιντζόγλου….


Οι Κατσαρέλιας – Μαρίνος με VW Golf…


Oι Αυγερόπουλος – Καιπαλέξης με Peugeot 106…

Οι Μπάσδελης – Δουρδουμάς με Nissan Micra…


Oι Φίλων και Γεράσιμος Παπαδόπουλος με Peugeot 206…


Oι Κοντεμάνης – Βίγκος με Citroen C2

Οι Παπαδημητρίου – Αντωνόπουλος με Toyota Corolla…


Οι Μπαρμούνης – “Σήφης” με Citroen AX…


Οι Κόντης – Τζόγιας με Toyota Yaris…

Οι Καρούζος – Μπράβος με Toyota Corolla GT…


Οι Σουβαλιώτης – Θεοδοσίου με Peugeot 205…


Οι Παπάζογλου – Λυμπερόπουλος με Alfa Romeo Alfasud…


Οι Di Maggio – Μανιάτης με Alfa Romeo Giulia…

Η απόφαση των αγωνοδικών για Καιτατζή – Νιώρα
«Κατόπιν απόφασης των αγωνοδικών, οι συμμετέχοντες στο Ράλλυ Ακρόπολις στο πλαίσιο του πρώτου γύρου του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ NΙΩΡΑΣ Γρηγόρης – KΑΚΑΛΗΣ Κωνσταντίνος (Νο 52) και ΚΑΪΤΑΤΖΗΣ Παναγιώτης – ΠΑΠΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Αντώνης (Νο 55) τέθηκαν εκτός αγώνα, λόγω παραβάσεων του τεχνικού κανονισμού. Συγκεκριμένα, στο αυτοκίνητο του Γρηγόρη Νιώρα το σωληνάκι ενεργοποίησης της βαλβίδας wastegate δεν ήταν συνδεδεμένο με το στόμιο της βαλβίδας, με αποτέλεσμα την απενεργοποίησή της. Στο αυτοκίνητο που Παναγιώτη Καϊτατζή η βαλβίδα bypass του τούρμπο βρέθηκε τοποθετημένη ανάποδα, με αποτέλεσμα την απενεργοποίησή της.
Η κατάταξη του αγώνα, μετά τον αποκλεισμό των δύο πληρωμάτων, παραμένει προσωρινή, αφού αμφότεροι οι συμμετέχοντες έχουν γνωστοποιήσει την πρόθεσή τους για υποβολή έφεσης κατά της απόφασης»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης