Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι γνωστό πως οι Έλληνες δεν έχουν την ικανότητα να φτιάξουν ή να στηρίξουν βαριά βιομηχανία και ιδίως αυτή που ασχολείται με το αυτοκίνητο. Αυτή είναι μία άποψη που την ακούμε συχνά όμως επειδή η ιστορία γράφεται κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει…

Πριν από 40 χρόνια φτιάχτηκε το ελληνικό Chicago αλλά δεν «περπάτησε» Στο παρελθόν έχουμε κατασκευάσει αυτοκίνητα με μεγάλη παραγωγή (π.χ. Pony), ενώ εργοστάσια όπως αυτό της Nissan στο Βόλο ήταν μία τρανή απόδειξη πως μπορούμε να κατασκευάζουμε και για λογαριασμό εταιρειών – κολοσσών, αυτοκίνητα και μάλιστα με μεγάλη παραγωγή.  Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό που εδώ και αρκετό καιρό έχει αναδείξει το zougla.gr και έχει να κάνει με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Enfield E8000 το οποίο κατασκευάστηκε στην Σύρο τη δεκαετία του ’70. Δυστυχώς το συγκεκριμένο project δεν «περπάτησε» για λόγους που ο καθένας μπορεί να σκεφτεί ιδίως στην Ελλάδα. Όπως όμως μπορεί να καταλάβει, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού οχήματος για τα δεδομένα της εποχής ήταν πολύ μπροστά…

To 1974 κατασκευάστηκε το ελληνικό SUV με την ονομασία Chicago

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν είχε εξελιχτεί…
Πολύ μπροστά όπως έδειξε η ιστορία ήταν και η κίνηση του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή να κατασκευάσει το SUV της εποχής το 1974. Τέτοιου είδους οχήματα κάνουν θραύση σήμερα και σίγουρα αν είχε εξελιχτεί πριν από 40+ χρόνια σήμερα θα μιλάγαμε για το απόλυτο ελληνικό SUV. Ο λόγος για το Chicago που κατασκευάστηκε σε μόλις δύο κομμάτια και δυστυχώς δεν κατάφερε να περάσει την γραμμή παραγωγής…

Και σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ξεκάθαρα πως το ελληνικό μυαλό σκεφτόταν δεκαετίες μπροστά αλλά όπως αποδείχτηκε δεν ήταν μόνο αυτό αρκετό για να αλλάξουμε τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία…

Δείτε το σχετικό video με το ελληνικό SUV που φέρει την ονομασία Chicagο

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης