Φθίνουσα πορεία παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις των κομμωτηρίων, την τριετία 2009- 2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξεως του 16%, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της Icap Group ΑΕ.

Σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά των κομμωτηρίων, στη μελέτη αναφέρονται τα εξής: «Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, το κλίμα αβεβαιότητας για την υπάρχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία που πλήττει την Ελλάδα και η στροφή των καταναλωτών στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των συνολικών τους δαπανών επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό τις περισσότερες προσφερόμενες υπηρεσίες των κομμωτηρίων, την τελευταία τριετία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συνέπειες της ύφεσης ήταν πιο εμφανείς στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων, το 2011. Η προαναφερόμενη κατάσταση εκφράζεται τόσο με τη μείωση του αριθμού των συνολικών επισκέψεων στα κομμωτήρια όσο και με τη μείωση της μέσης δαπάνης ανά επίσκεψη.

Οι συνολικές πωλήσεις των κομμωτηρίων μειώθηκαν την τριετία 2009- 2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 16%. Η πτώση των πωλήσεων ήταν σαφώς πιο έντονη το 2011, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (-20,7%)».

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η εγχώρια αγορά των κομμωτηρίων χαρακτηρίζεται ως «κατακερματισμένη», καθώς ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο είναι αμελητέος (το μερίδιο κάθε επιχείρησης δεν υπερβαίνει το 1%). Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα χαμηλά εμπόδια εισόδου μίας νέας επιχείρησης στον κλάδο αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των κομμωτηρίων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες υπερβάλλουσας προσφοράς έναντι της σχετικής ζήτησης και να οξυνθεί ο ανταγωνισμός στον κλάδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα, ο μεγαλύτερος αριθμός κομμωτηρίων βρίσκεται στον Νομό της Αττικής, καταλαμβάνοντας το 34,4% του συνόλου. Ακολουθεί ο Νομός Θεσσαλονίκης με 10,9% και με μεγάλη διαφορά η Αχαΐα (3,4%), η Λάρισα (2,8%), το Ηράκλειο (2,4%) και η Αιτωλοακαρνανία (2,1%).

Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης