Το δικό τους μερίδιο στην ελληνική αγορά της μπύρας διεκδικούν οι μικρές ζυθοποιίες που εστιάζουν στην ποιότητα και στην ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου τους. Η κατανάλωση της μπύρας στην Ελλάδα, παρόλο που το κλίμα την ευνοεί, είναι περίπου 40 λίτρα κατά κεφαλή και θεωρείται η μικρότερη στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, Σπύρο Καλούδη. «Αυτό σημαίνει ότι έχουμε περιθώρια να διπλασιάσουμε ακόμη και να τριπλασιάσουμε τα ποσοστά, προσθέτοντας στην αγορά ιδιαίτερα προϊόντα», τόνισε μιλώντας σε εκδήλωση για τις μικρές ζυθοποιίες που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το εστιατόριο Ζύθος-Ντορέ.

Η μπύρα της κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας (Corfu Beer) είναι φρέσκο, αφιλτράριστο και απαστερίωτο (real ale) προϊόν. Διατηρείται επομένως στο ψυγείο και έχει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, αφού έχει διάρκεια «ζωής» τις 45 μέρες. «Εμείς απευθυνόμαστε στον καταναλωτή που θέλει να πιει μπύρα όχι μόνο για την απόλαυση αλλά και για όλες τις ευεργετικές δράσεις που μπορεί να προσφέρει σε έναν οργανισμό», σημείωσε ο Κ.Καλούδης. «Η μπύρα μας περιέχει μόνο βύνη από κριθάρι, λυκίσκο, μαγιά και νερό και παράγεται με παραδοσιακό τρόπο», εξηγεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η Corfu beer για μένα, δεν είναι μόνο μια εκλεπτυσμένη μπύρα. Συμπυκνώνει το πάθος μου και την αγάπη μου για το νησί μου, την Κέρκυρα και ακουμπά σε ένα κομμάτι της ιστορίας της», αναφέρει ο κ.Καλούδης. «Άλλωστε, ο Όμηρος κάνει αναφορά στον ‘κρίθηνο οίνο που προσέφεραν στον Οδυσσέα, στο νησί των Φαιάκων’ πριν από 3.000 χρόνια», προσθέτει.

Το τοπίο για της μικρές ζυθοποιίες, σύμφωνα πάντα με τον κ.Καλούδη, δεν είναι πάντα ανέφελο. Δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα. «Η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία αν και πετυχημένη, μπήκε στην αγορά το 2008 και προβλέπεται ότι θα είναι κερδοφόρα από το 2014», υπογράμμισε. «Η κρίση δυσκόλεψε πολύ τα πράγματα και ο αγώνας μας έγινε πιο επίπονος. Αντέξαμε όμως, επειδή ξέραμε πολύ καλά τους κανόνες της αγοράς. Δεν αρκεί μόνο ένα καλό προϊόν, απαιτείται και το ανάλογο μάρκετινγκ», συμπλήρωσε ο κ.Καλούδης.

«Εισάγουμε το 65% των προϊόντων που καταναλώνουμε. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για ανθρώπους που θέλουν να δημιουργήσουν», υπογράμμισε. Εξάλλου, ο κ.Καλούδης είναι «φανατικός υποστηρικτής» των μικρών παραγωγικών μονάδων. Για το λόγο αυτό συμμετέχει ενεργά και στο δίκτυο παραγωγών τοπικών Κερκυραϊκών προϊόντων, “Η Κέρκυρα Παράγει”. Στόχος του δικτύου είναι να προωθήσει και να στηρίξει την παραγωγή ποιοτικών τοπικών προϊόντων και να τα καταστήσει γνωστά στους τουρίστες, στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκ του σύνεγγυς τη διαδικασία παραγωγής. Τα προϊόντα που παράγονται από τα μέλη του δικτύου είναι μπύρα, κρας, κουμ κουάτ, φρέσκα ζυμαρικά, τυριά, αλλαντικά και άλλες κερκυραϊκές νοστιμιές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παρουσίαση της Corfu beer ήταν η πρώτη μιας σειράς αντίστοιχων εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί για τον επόμενο 1,5 χρόνο από τα Εστιατόρια Ζύθος. Στο «μενού» των μελλοντικών παρουσιάσεων μικροζυθοποιίων περιλαμβάνονται οι μπύρες: Volkan και Donkey Σαντορίνης, η Φρέσκια Μπύρα Χίου, η Septem Εύβοιας, η Brinx Ρεθύμνου και αρκετές ακόμη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης