Ένας οργανισμός για τη φροντίδα ασθενών με AIDS και την προαγωγή του προληπτικού ελέγχου, ο AIDS Healthcare Foundation, υποστηρίζει μια διαφημιστική καμπάνια που συνδέει συγκεκριμένες εφαρμογές γνωριμιών και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης με την εξάπλωση των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων (ΣΜΝ).

Πιο συγκεκριμένα, ο οργανισμός στοχεύει την Tinder, μια εφαρμογή των κινητών τηλεφώνων που ενημερώνει τον χρήστη για τον πιο κοντινό υποψήφιο σύντροφο και το Grindr, μια ιστοσελίδα για ομοφυλόφιλους άνδρες με παρόμοιες υπηρεσίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι εφαρμογές των κινητών που εντοπίζουν τους υποψήφιους σεξουαλικούς συντρόφους με βάση την τοποθεσία του χρήστη, οι οποίες είναι πολύ δημοφιλείς στα άτομα της γενιάς του 2000, παρέχουν τη δυνατότητα πολλών σεξουαλικών συνευρέσεων. Ανά πάσα στιγμή ο επόμενος σεξουαλικός σύντροφος για κάθε χρήστη μπορεί να βρίσκεται κυριολεκτικά λίγα μέτρα μακριά, όπως και το επόμενο ΣΜΝ. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα μείζον ζήτημα της δημόσιας υγείας.

Οι διαφημιστικές αφίσες απεικονίζουν μια ανδρική σιλουέτα, η οποία ονομάζεται Tinder, να είναι σε μια πρόσωπο με πρόσωπο επαφή με μια γυναικεία σιλουέτα που ονομάζεται «χλαμύδια». Παράλληλα, μια ανδρική σιλουέτα που ονομάζεται Crindr τοποθετείται απέναντι από μια ανδρική σιλουέτα που ονομάζεται γονόρροια.

Μέσα στις δύο πρώτες ώρες μετά την ανάρτησή τους, η Crindr απέσυρε τα διαφημιστικά για τα οποία ο οργανισμός είχε πληρώσει για να προαγάγει τη δωρεάν εξέταση για τα ΣΜΝ. Σε λιγότερο από 24 ώρες η Tinder με επιστολή της κατηγόρησε την καμπάνια ότι συσχετίζει αδίκως την εφαρμογή της με την εξάπλωση των ΣΜΝ. Παράλληλα, ο δικηγόρος της δήλωσε ότι ο προαναφερόμενος οργανισμός προκειμένου να προαγάγει τις πωλήσεις των τεστ για τον HIV δεν δίστασε να βάλει ανεπανόρθωτα τη φήμη της Tinder. Ο οργανισμός απάντησε ότι δεν δυσφημεί την εταιρεία και ότι δεν θα αφαιρέσει την αναφορά της από την καμπάνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καμπάνια έχει στόχο να προσελκύσει την προσοχή της κοινής γνώμης στο ότι η αύξηση των ΣΜΝ συμπίπτει με την αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών γνωριμίας. Η σύνδεση είναι άλλωστε λογική, από τη στιγμή που μπορεί κάποιος να βρει σεξουαλικό σύντροφο άμεσα με ελάχιστη μετακίνηση, η έκθεση στα ΣΜΝ θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Αυτήν τη στιγμή οι γιγαντοαφίσες της καμπάνιας είναι αναρτημένες σε 12 διαφημιστικούς πίνακες του Λος Άντζελες και σε 45 στάσεις λεωφορείων. Ο οργανισμός που έχει έδρα το Λος Άντζελες σχεδιάζει επίσης να τις αναρτήσει στη Νέα Υόρκη, στο Miami, στο Fort Lauderdale και στη Florida.

Πηγή: cbc

  Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ. Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης