ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H αύξηση των τονομιλίων θα είναι το 2013 στα επίπεδα του 10% και για πρώτη φορά τα τελευταία έξι χρόνια, θα ξεπερνά την καθαρή αύξηση του στόλου, σύμφωνα με την DNB Markets, θυγατρική της DNB, της μεγαλύτερης Νορβηγικής τράπεζας. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να επηρεάσει θετικά την πορεία της ναυλαγοράς η οποία πλήττεται από την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Σύμφωνα πάντα με την DNB Markets η αύξηση του στόλου το 2013 θα είναι 7% και το 2014 4,5%.

Στην εβδομαδιαία ανάλυση της «G. Moundreas» στην οποία περιλαμβάνεται και η παραπάνω αναφορά της νορβηγικής τράπεζας επισημαίνεται ακόμη ότι παρά το γεγονός ότι κάποιοι ισχυρίζονται ότι πρέπει να μειωθούν οι παραγγελίες ώστε να εξυγιανθεί το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης, οι πλοιοκτήτριες εταιρίες οι οποίες λειτουργούν σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον προσπαθώντας να αυξήσουν την κερδοφορία τους και να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη εκμεταλλεύονται τις χαμηλές τιμές για νέες παραγγελίες σε ECO Design πλοία δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα προτιμώνται από τους ναυλωτές καθώς η οικονομία από την μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στην παρούσα φάση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως από το 2005 οι τιμές των καυσίμων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο μία αύξηση της τάξης του 16% ενώ το κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει περίπου το 75% των εξόδων ενός πλοίου, διπλάσιο ποσοστό συγκριτικά με πριν 10 χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ανάλυση αναφέρεται ακόμη ότι ο επικεφαλής των ναυλώσεων της Noble Group, είναι λιγότερο αισιόδοξος για αντιστροφή της αρνητικής τάσης της ναυτιλίας κατά τους τελευταίους δυο μήνες με την αύξηση των νέων παραγγελιών.

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η αγορά έχει φτάσει στα χαμηλότερα της σημεία και πως δεν πρόκειται να πέσει άλλο. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει πλοία είναι η καλύτερη στιγμή αλλά θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να περιμένει κάποιο διάστημα πριν αρχίσει να αναγνωρίζει σημαντικά κέρδη.

Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει μία συζήτηση σχετικά με την αύξηση των παραγγελιών τους τελευταίους 2 μήνες, ιδιαίτερα όταν στην παρούσα φάση υπολογίζεται ότι ο Παγκόσμιος στόλος παρουσιάζει 20% υπέρ-προσφορά και κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να μειώσουν τον ρυθμό των νέων παραγγελιών.

Ο αντίλογος όμως και ουσιαστικά η πραγματικότητα είναι αυτή που ανάφερε και ο επικεφαλής των ναυλώσεων της Noble Group, δηλαδή ότι είναι η καλύτερη στιγμή για να επενδύσει κανείς σε νέες παραγγελίες οι οποίες θα είναι και για ECO πλοία.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ενώ παραδοσιακές τράπεζες όπως HSBC, Lloyds, RBS και άλλες προσπαθούν να μειώσουν τις δανειακές τους εκθέσεις στην ναυτιλία, αυξάνεται η συμμετοχή των Private Equity Funds και των Hedge Funds που επενδύουν στην ναυτιλία εκμεταλλευόμενα τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και τις νέες τεχνολογίες στα πλοία, ECO Design, στοχεύοντας σε κέρδη όχι μόνο από την προσδοκώμενη υπεραξία των πλοίων αλλά και από τα έσοδα των πλοίων σε εύλογο χρονικό ορίζοντα.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης