ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρώτο φορτηγό πλοίο, που θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και φυσικό αέριο, πρόκειται να κατασκευάσει στα ναυπηγεία της κινεζικής Cosco, η ναυτιλιακή εταιρεία Golden Union, συμφερόντων Θεόδωρου Βενιάμη. Πρόκειται για το σχέδιο «Καθαρός Ουρανός»- «Clean Sky», η μελέτη του οποίου ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2011 στο πλαίσιο ελληνο-κινεζικής συνεργασίας με τη συνδρομή του Lloyd’s Register και αφορά πλοίο τύπου Kamsarmax, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στον πλοιοκτήτη, να επιλέξει ως καύσιμο heavy fuel oil (HFO), diesel ή φυσικό αέριο.

Όπως επισημαίνει η Golden Union, από το 2016 τα πλοία θα πρέπει να συμμορφωθούν πλήρως με την αυστηρή νομοθεσία του ΙΜΟ και η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορεί να είναι η ιδανική λύση για την αντιμετώπιση των ολοένα και αυστηρότερων απαιτήσεων για την προστασία του περιβάλλοντος χωρίς τα πλοία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

«Κοιτάζοντας την εμπορική προοπτική του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου του πλοίου, το κόστος του κεφαλαίου για την εγκατάσταση ενός συστήματος καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου θα πρέπει να εξοφληθεί μετά από λίγα χρόνια λόγω της εξοικονόμησης των λειτουργικών εξόδων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία Golden Union ιδρύθηκε το 1977 και εξειδικεύτηκε στη μετατροπή φορτηγών πλοίων σε ειδικού τύπου, ώστε να μεταφέρουν τσιμέντο, γεγονός το οποίο βοήθησε να γίνει η Ελλάδα τη δεκαετία του ’80 ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τσιμέντου στον κόσμο.

Σήμερα ελέγχει στόλο 23 πλοίων capes και panamax, ενώ έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 13 φορτηγών πλοίων. Η χωρητικότητα του στόλου της υπερβαίνει τα τέσσερα εκατομμύρια τόνους.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης