Το 1970 ήταν η αρχή για την Suzuki. Ήταν η χρονιά που έκανε την εμφάνισή του το Jimny, 18 χρόνια αργότερα εμφανίστηκε το Vitara και δέκα χρόνια μετά το Grand Vitara. Εν έτη 2006 και ενώ η αγορά των 4×4 γνώριζε άνθηση η Suzuki παρουσίασε το νέο SX4. Ένα τετρακίνητο όχημα (κυκλοφορεί και δικίνητο) που όμως δεν θύμιζε αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου αν και είχε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά. Αυξημένο ύψος από το έδαφος, τετρακίνηση, δυνατότητες εκτός δρόμου κ.α. Παράλληλα είχε και την πολυτέλεια να κινείται στο δρόμο όπως ένα επιβατικό όχημα και με λίγα λόγια να δημιουργεί εντυπώσεις.
Τρία χρόνια αργότερα και η ιαπωνική μάρκα προχώρησε στο απαραίτητο facelift για να μπορέσει να διατηρήσει και ακμαίο το ενδιαφέρον του κοινού. Αλλαγές πλέον συναντούμε στον κινητήρα που τον κάνουν πιο σβέλτο και προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις. Το σημείο όμως που ενδιαφέρει περισσότερο είναι η κατανάλωση, η οποία έχει μειωθεί, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 που φτάνουν τα 140 gr/Km. Αυτό σημαίνει πώς αν ισχύσει σε δύο περίπου χρόνια ο «πράσινος» δακτύλιος τότε το SX4 θα κινείται όλες τις ημέρες στο κέντρο της Αθήνας.
Σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι μικρές και πολλές φορές δεν είναι καν ορατές ενώ μικροαλλαγές έχουμε και στην καμπίνα των επιβατών.
Εκτός δρόμου το SX4 προκαλεί τον οδηγό να κινηθεί σε αρκετά γρήγορο ρυθμό για να καταλάβει τα όρια του αυτοκινήτου, που όπως φαίνεται είναι πολλά. Όσο για την τετρακίνηση αυτή ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουπιού. Να σημειωθεί ότι, η απόσταση από το έδαφος στο SX4 είναι η ίδια όσο με ένα Jimny.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 14.990 για το δικίνητο SX4 και τα 17.900 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση.
Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο SX4
Κινητήρας
• Αυξημένη ισχύς κατά 13 ίππους (120 από 107)
• Μεγαλύτερη ροπή κατά 11 Nm (156 από 145)
• Προθήκη συστήματος μεταβολής τους μήκους των αυλών εισαγωγής
• Προδιαγραφές Euro 5
• Χαμηλότερη κατανάλωση (6,2 λίτρα/100 χλμ. το 2WD και 6,5 το 4WD έναντι 6,8 και 7,1 αντίστοιχα)
• Σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, 143 (2WD) και 149 (4WD) γρ./χλμ. από 165 και 173 αντίστοιχα
Μηχανικά μέρη και αμάξωμα
• Πίσω δισκόφρενα
• Νέο κάλυμμα κινητήρα
• Διαφορετική στήριξη άξονα μετάδοσης
• Ενισχύσεις σε σημεία του αμαξώματος
• Νέα σχέση ελατηρίων αμορτισέρ
Σχεδίαση αμαξώματος
• Διαφορετικός εμπρός προφυλακτήρας
• Νέο σχέδιο μάσκας
• Νέες ζάντες αλουμινίου
• Πλαστικά προστατευτικά διαφορετικής σχεδίασης
Εσωτερικό
• Νέας σχεδίασης όργανα
• Υπολογιστής ταξιδιού ενσωματωμένος στον πίνακα οργάνων
• Αυτόματος κλιματισμός με ψηφιακή οθόνη και νέα χειριστήρια
• Νέες επενδύσεις θυρών και υποβραχιόνιο από ύφασμα με αφρώδες υλικό
• Φωτιζόμενοι διακόπτες χειρισμού συστήματος ήχου στο τιμόνι