Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Σημαντική άνοδο στις πωλήσεις καινούργιων μοντέλων κατέγραψε η SEAT σε παγκόσμιο επίπεδο, με το ποσοστό να αγγίζει το 4.9% τους πρώτους 9 μήνες και τον απόλυτο αριθμό να φτάνει τις 308.400 Η SEAT συνεχώς αυξάνει τις πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο… μονάδες. Η πορεία των πωλήσεων συνέχισε να ακολουθεί την ίδια θετική τάση που άρχισε από το 2013 και ενισχύθηκε από το Leon, το Ibiza αλλά και από το νέο Alhambra. Είναι χαρακτηριστική η σύγκριση Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου μεταξύ 2012 και 2015 όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,5%.
Κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις είναι το Leon. Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 5,8% και έφτασαν στις 122.400, 6.800 περισσότερες σε σχέση με το πρώτο 9μηνο του 2014 ενώ η οικογενειακή estate έκδοση ST, σημείωσε αύξηση της τάξης του 34,6% (44.100 πωλήσεις συνολικά). Το Ibiza σημειώνει επίσης πρόοδο με μία αύξηση 3,3%, φτάνοντας στις 119.100 πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο με τις πωλήσεις του ανανεωμένου Ibiza GP2 να έχουν μόλις ξεκινήσει.
Σταθερή αύξηση…
Μέχρι στιγμής και από την αρχή του έτους η SEAT αύξησε τις πωλήσεις της στη Δυτική Ευρώπη κατά 5,8% (243.100, 2014: 229.700). Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά, με 66.700 πωλήσεις για την Στην Ελλάδα από την αρχή του έτους έχουν πουληθεί 1.319 αυτοκίνητα SEAT SEAT η οποία βρίσκεται στις δέκα καλύτερες σε πωλήσεις μάρκες στην συγκεκριμένη αγορά με μερίδιο 3%. Στην Ισπανία, η SEAT παρουσίασε αύξηση κατά 17,8% με 9.300 περισσότερες πωλήσεις (61.500, 2014: 52.200). Η Ιταλία είναι η τρίτη χώρα της Δυτικής Ευρώπης που η SEAT σημείωσε υψηλή ανάπτυξη κατά 24,7% με 11.900 πωλήσεις (2014: 9.500).
Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η απόδοση της ισπανικής φίρμας είναι καλύτερη από τον μέσο όρο. Η αύξηση των πωλήσεων κατά 9,2% (20.200, 2014: 18.500), οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αγορές όπως η Τσέχικη Δημοκρατία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,5% και η Πολωνία με αύξηση κατά 31,7%. Μεξικό (+11,0%, 17.400 πωλήσεις), Τουρκία (+50,8%, 11.000 πωλήσεις) και Ισραήλ (+40,7%, 6.500 πωλήσεις) ήταν επίσης μεταξύ των καλύτερων σε επιδόσεις αγορών μεταξύ Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις της SEAT άγγιξαν τις 1.319 μονάδες το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, το οποίο μεταφράζεται σε 2.3% μερίδιο αγοράς.