Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Με μία ξαφνική απόφαση που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τον κλάδο του αυτοκινήτου, οι υπεύθυνοι της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής αποφάσισαν να αλλάξουν τα δεδομένα πηγαίνοντας προς τα… πίσω. 

Για όσους δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει, εδώ και χρόνια η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευε τα στατιστικά των
πωλήσεων καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων την 5η μέρα κάθε μήνα. Ωστόσο, τα στοιχεία υπήρχαν διαθέσιμα προς τους ενδιαφερόμενους (εταιρείες, εργοστάσια, φορείς κ.ά.) από την 1η κάθε μήνα με.. εμπάργκο που είχε να κάνει με την δημοσίευση. Πριν από λίγες ημέρες και με μία ξαφνική απόφαση, τα στοιχεία άρχισαν θα δίνονται την 5η εργάσιμη μέρα κάθε μήνα προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στην λειτουργία ανθρώπων και εταιρειών που σχετίζονται με την συγκεκριμένη αγορά. Την ώρα λοιπόν που σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει η δυνατότητα να γνωρίζουν όλοι την εικόνα της αγοράς κάθε 1η του μήνα (ή και ενδιάμεσα) στην Ελλάδα του 2014 αυτό θα πρέπει να γίνεται μετά από μία εβδομάδα καθώς θα πρέπει τα στοιχεία να επεξεργάζονται…

Εμπάργκο άνευ λόγου και αιτίας…
Σε κάθε περίπτωση εντύπωση προκαλεί το θέμα που υπήρχε με το εμπάργκο της δημοσίευσης στατιστικών στοιχείων καθώς τα νούμερα αφορούσαν όγκους και όχι οικονομικά μεγέθη. Από την άλλη, η έλλειψη ενημέρωσης για κάτι τόσο απλό επιφέρει ακόμα ένα χτύπημα στον κλάδο του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η κίνηση της ΕΛΣΤΑΤ βρίσκει αντιμέτωπους τους επαγγελματίες του χώρου με τη χειρότερη μορφή γραφειοκρατίας και νοοτροπίας που θυμίζει άλλες εποχές. Οι ίδιοι ισχυρίζονται πως πρόκειται για… καπρίτσιο, καθώς δεν βρίσκουν το λόγο άρνησης να παραδίδουν στοιχεία των πωλήσεων του περασμένου μήνα κατά την 1η εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα! Συγκρίνουν μάλιστα την Ελλάδα με τριτοκοσμική χώρα και όχι ευρωπαϊκή…

Εμπάργκο χωρίς λόγο υπήρχε κάθε μήνα για την δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων!!!

Στο.. περίμενε
Το zougla.gr επικοινώνησε από την περασμένη εβδομάδα (την Τρίτη 3 Ιουνίου) με την ΕΛΣΤΑΤ και ζήτησε να πάρει θέση για το θέμα που έχει προκύψει. Η ενημέρωση που είχαμε αρχικά ήταν πως θα βγει (μας είπαν σήμερα δηλαδή 3 Ιουνίου) σχετικό δελτίο Τύπου αλλά όπως αποδείχτηκε το… σήμερα έγινε αύριο, το αύριο έγινε μετά από δύο μέρες και τελικά μία εβδομάδα αργότερα ακόμα δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την άρνηση να δίνονται στην ώρα τους τα στοιχεία.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η δημοσιοποίηση των στατιστικών είναι πολύ σημαντική για κάθε αγορά καθώς διαμορφώνει καταστάσεις ακόμα και τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων. Θεωρείται αδιανόητο πως ο σύγχρονος αυτός κλάδος δεν μπορεί λόγω γραφειοκρατίας να προχωρήσει καθώς ξεκάθαρα δέχεται… καψόνια χωρίς λόγο και αιτία.


Ακόμα και οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων εξαρτώνται από τις πωλήσεις αυτών που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι γνωστές στην ώρα τους…