Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Τα τελευταία τρία χρόνια, ο David Blenkle έχει οδηγήσει την Ford Mustang Mach-E του πάνω από 403.000 χλμ. Και ενώ υπάρχουν ακόμα πολλοί επικριτές των ηλεκτρικών οχημάτων εκεί έξω που διακηρύσσουν με υπερηφάνεια ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να αντέξουν στη δοκιμασία του χρόνου όπως τα θερμικά μοντέλα, η ηλεκτρική Ford του Blenkle αποδεικνύει το αντίθετο.

Ο Blenkle διατηρεί μια ιδιωτική υπηρεσία αυτοκινήτων στη Σάντα Κρουζ της Καλιφόρνια και σε μια τυπική μέρα, περνάει 12 ώρες πίσω από το τιμόνι της μαύρης Mustang Mach-E Premium. Όχι μόνο προσφέρει μεταφορές επί πληρωμή, αλλά προσφέρει επίσης δωρεάν μεταφορές για βετεράνους του στρατού και τις οικογένειές τους σε ραντεβού ή σε εθνικά νεκροταφεία.

Οι εσωτερικές δοκιμές της Ford δείχνουν ότι η μπαταρία της Mustang Mach-E έχει σχεδιαστεί για να διαρκεί τουλάχιστον 10 χρόνια και να διατηρεί το 90% της χωρητικότητάς της στα 160.000 χλμ. Παρά το γεγονός ότι η Mustang του Blenkle εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την αρχική μπαταρία, μπορεί ακόμα να προσφέρει 467 χλμ. ανά φόρτιση.

Τις περισσότερες φορές, τη φορτίζει στο σπίτι κατά τη διάρκεια της νύχτας για να επωφεληθεί από τις χαμηλότερες χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος. Για να διατηρήσει τη μακροπρόθεσμη υγεία της μπαταρίας, περιορίζει τακτικά τη φόρτιση στο 90%, μια πρακτική που συνιστάται από πολλούς κατασκευαστές για καθημερινή χρήση. Είναι μια μικρή συνήθεια που, σε συνδυασμό με το σταθερό πρόγραμμα φόρτισης, έχει βοηθήσει στην ομαλή λειτουργία της Mach-E παρά τον απαιτητικό φόρτο εργασίας.

Οποιοδήποτε αυτοκίνητο που οδηγείται για τέτοιες αποστάσεις θα χρειαστεί συντήρηση και η Mustang Mach-E δεν διαφέρει. Ωστόσο, όπως και άλλα ηλεκτρικά οχήματα, μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολο και φθηνότερο να διατηρηθεί σε λειτουργία από μια εναλλακτική λύση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το πρόγραμμα συντήρησης του Blenkle αποτελείται κυρίως από αλλαγές ελαστικών και νέα φίλτρα καμπίνας. Χρησιμοποιεί σωστά το σύστημα αναγεννητικής πέδησης της Ford και, ως εκ τούτου, η Ford του εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα αυθεντικά τακάκια φρένων.

«Η μεγαλύτερη παρανόηση που συναντώ είναι σχετικά με τη διάρκεια ζωής και την αυτονομία της μπαταρίας και στη συνέχεια τους δείχνω το οδόμετρο μου!» είπε ο Blenkle σε πρόσφατη συνέντευξη.