Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Έχετε παρατηρήσει ότι τις μέρες που ο υδράργυρος χτυπάει κόκκινο (όπως αυτές που διανύουμε) το αυτοκίνητο δείχνει να έχει πεσμένη απόδοση; Αναρωτιέστε εάν κάνετε κάτι λάθος ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το καύσιμο στο ρεζερβουάρ; Όχι δεν κάνατε κάτι διαφορετικό, η ζέστη όμως όπως επηρεάζει εμάς, έτσι επηρεάζει και τους θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, ειδικά του υπερτροφοδοτούμενους.
Εάν έχετε παρατηρήσει όταν ο αέρας είναι ζεστός ακόμα και οι άνθρωποι λαχανιάζουμε πολύ πιο γρήγορα και περισσότερο συγκριτικά από τους χειμερινούς μήνες. Ο λόγος είναι πως ο καυτός αέρας έχει λιγότερη περιεκτικότητα (πιο αραιός όπως στα πολύ μεγάλα υψόμετρα) σε οξυγόνο με αποτέλεσμα τόσο τα πνευμόνια μας, όσο και ο κινητήρας να «παλεύουν» να προσλάβουν τις σωστές ποσότητες.
Ως γνωστόν η κίνηση στο αυτοκίνητο έρχεται από την καύση οξυγόνου με καύσιμο και όποτε πατάμε το πεντάλ του γκαζιού παρέχεται περισσότερο καύσιμο, άρα απαιτείται και περισσότερος αέρας. Όταν ο αέρας όμως που ρουφάει το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ζεστός και η αναλογία του οξυγόνου μειωμένη, τότε μπορεί να παρατηρηθούν αρρυθμίες στη λειτουργία του μοτέρ, ακόμα και κενά στην απόδοση ισχύος.
Φυσικά δεν ξεχνάμε να έχουμε πάντα αρκετό ψυκτικό υγρό στο ψυγείο ώστε το αυτοκίνητο να μην αντιμετωπίσει συνολικά θέματα υπερθέρμανσης, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
