Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Dacia παρουσίασε το νέο concept της, Hipster, ένα boxy μικρό ηλεκτρικό μοντέλο που στοχεύει ξεκάθαρα στις αστικές μετακινήσεις και θα τοποθετηθεί στη γκάμα, κάτω από το Spring. Μοιάζει με ένα μείγμα μεταξύ ενός Jeep και ενός Land Rover Defender, με κοντό μπροστινό μέρος και επίπεδες επιφάνειες που του δίνουν μια χρηστική γοητεία. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου προεξοχές και φυσικά καμία καμπύλη.
Το Hipster έχει μήκος 3 μέτρα, πλάτος 1,55 μέτρα και ύψος 1,54 μέτρα, όντας λίγο μεγαλύτερο από το Citroen Ami. Παρά το μικροσκοπικό του μέγεθος, το Hipster υπόσχεται χώρο για τέσσερις ενήλικες επιβάτες ενώ πίσω από τη διαιρούμενη πόρτα του χώρου αποσκευών υπάρχει ένα πορτμπαγκάζ 70 λίτρων που μπορεί να αυξηθεί στα 500 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι διπλωμένα. Με βάρος μόλις 800 κιλά το Hipster ζυγίζει περίπου 20% λιγότερο από το subcompact hatchback Spring.
Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε ένα μόνο χρώμα ενώ έχει προστατευτική επένδυση από ένα μερικώς ανακυκλωμένο υλικό που ονομάζεται Starkle. Άλλα μέτρα μείωσης κόστους περιλαμβάνουν ιμάντες αντί για λαβές θυρών, πίσω φώτα τοποθετημένα δίπλα από το πίσω τζάμι και συρόμενα παράθυρα.
Στο εσωτερικό πάνω από το ταμπλό υπάρχει χώρος για αντικείμενα ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει και ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων. Κεντρική οθόνη δεν υπάρχει, υπάρχει όμως μία θέση για τοποθέτηση του smartphone το οποίο “μετατρέπεται” σε ψηφιακό κλειδί, συσκευή πλοήγησης και σύστημα ψυχαγωγίας συνδεδεμένο με ένα φορητό ηχείο Bluetooth.
Η ακριβής χωρητικότητα της μπαταρίας και η ισχύς του κινητήρα παραμένουν άγνωστες, αλλά η Dacia υπονοεί ότι η αυτονομία του Hipster είναι προσαρμοσμένη στις πραγματικές συνήθειες. Σύμφωνα με την εταιρεία, έρευνες δείχνουν ότι το 94% των Γάλλων οδηγών διανύουν λιγότερα από 40 χιλιόμετρα ημερησίως ή περίπου 280 χιλιόμετρα την εβδομάδα. Το Hipster έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται τις παραπάνω τυπικές ρουτίνες με μόνο δύο επαναφορτίσεις την εβδομάδα, υποδηλώνοντας μια αξιοποιήσιμη αυτονομία κοντά στα 100χλμ.
