Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Την εσωτερική παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου για το υδρογόνο εγκαινίασε στο Μόναχο η BMW. Την εταιρεία εκπροσώπησαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. AG Oliver Zipse και ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Εξέλιξης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρωταγωνιστής σε αυτήν την καινοτομία αποτελεί η BMW iX5 Hydrogen, που θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό σε όλο τον κόσμο από τα τέλη της χρονιάς για δοκιμαστικές διαδρομές και επίδειξης.

Η νέα  BMW iX5 Hydrogen αποδίδει υψηλή συνεχή ισχύ 170 ίππων, ενώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που υιοθετεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive και μία μπαταρία υψηλής απόδοσης, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτό το όχημα, ώστε να μπορεί το σύστημα μετάδοσης κίνησης να αποδίδει 374 hp.

Ο νέος αυτός συνδυασμός κυψέλης καυσίμου και μπαταρίας υψηλής απόδοσης, αναβαθμίζει την κατηγορία της Γερμανικής μάρκας με την πρωτοποριακή τεχνολογία που έχει ως στόχο την μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικούς ρύπους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι σημαίνει η παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου;

Μία χημική αντίδραση λαμβάνει χώρα στην κυψέλη καυσίμου ανάμεσα στο υδρογόνο από τις δεξαμενές και το οξυγόνο του αέρα. Η διατήρηση μιας σταθερής παροχής και των δύο στοιχείων στη μεμβράνη της κυψέλης καυσίμου είναι καίριας σημασίας για την απόδοση του συστήματος. 

Πλέον των τεχνολογικών ισοδύναμων χαρακτηριστικών που απαντώνται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως οι μεγάλοι αεραγωγοί, τα φίλτρα αέρα, οι μονάδες ελέγχου και οι αισθητήρες, το BMW Group ανέπτυξε επίσης ειδικά εξαρτήματα υδρογόνου για το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου. Αυτά περιλαμβάνουν για παράδειγμα το συμπιεστή υψηλής ταχύτητας με στρόβιλο και την αντλία ψυκτικού υγρού υψηλής τάσης.

Το BMW Group προμηθεύεται τις μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου που απαιτούνται για την παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen από την Toyota Motor Corporation.

Η ομάδα εξέλιξης ενσωμάτωσε το ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο αποτελείται από δύο δεξαμενές υδρογόνου, την κυψέλη καυσίμου και τον ηλεκτροκινητήρα, στην υπάρχουσα πλατφόρμα της BMW X5 για την περιορισμένη παραγωγή.

Η BMW iX5 Hydrogen έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου χειμερινών δοκιμών στη Σουηδία στις αρχές της χρονιάς. 

Η Γερμανική εταιρεία παρουσιάζει εκτενή εμπειρία στην χρήση του υδρογόνου ως τεχνολογία κίνησης καθώς χρησιμοποιούσε τους κινητήρες με υδρογόνου πριν από την άφιξη της  τεχνολογία κυψελών καυσίμου. 

Ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ της BMW AG, δήλωσε κατά την παρουσίαση στο Μόναχο:

«Ως μία ευέλικτη πηγή ενέργειας, το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα. Επίσης θα αποκτήσει ουσιαστική σημασία σε ό,τι αφορά την προσωπική μετακίνηση. Πιστεύουμε ότι τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι τοποθετημένα με άρτιο τρόπο ως προς την τεχνολογία τους για να σταθούν δίπλα στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και να συμπληρώσουν την εικόνα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Ξεκινώντας σήμερα μία μικρής κλίμακας παραγωγή κυψελών καυσίμου, δείχνουμε την τεχνική ωριμότητα αυτού του είδους συστήματος κίνησης και υπογραμμίζουμε τις δυνατότητές του για το μέλλον».
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης