Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Παγκόσμιο Κύπελλο 2022 ξεκινά στο Κατάρ στις 20 Νοεμβρίου 2022 και η Mercedes-Benz δράττεται της ευκαιρίας και μας θυμίζει τα ειδικά λεωφορεία της από το Παγκόσμιο Κύπελλο του 1974 στη Δυτική Γερμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τότε, μόνο 16 εθνικές ομάδες συμμετείχαν στο τουρνουά, αντί 32 που είναι σήμερα. Η Mercedes προμήθευσε τα λεωφορεία για τη μεταφορά των ομάδων και έβαψε καθένα από αυτά σε ζωηρή απόχρωση κίτρινου αλλά και στο χρώμα της σημαίας της αντίστοιχης χώρας. Εκτός από το ζωγραφισμένο εξωτερικό, οι μασκότ του Παγκοσμίου Κυπέλλου ’74 Tip and Tap βρίσκονται στο πίσω παράθυρο.

Στο εσωτερικό, η Mercedes-Benz εξόπλισε αυτά τα λεωφορεία με ανέσεις για να κρατήσει τους παίκτες χαλαρούς ενώ ταξιδεύουν σε αγώνες, μερικές από τις οποίες δεν θα ήταν και τόσο κατάλληλες σήμερα. Κάθε κάθισμα είχε ένα ατομικό τασάκι ενώ υπήρχε μια βρύση μπύρας στο πίσω μέρος. Ταυτόχρονα υπήρχε στερεωφονικό Blaupunkt ενώ το σύστημα κλιματισμού ήταν το πιο εξελιγμένο εκείνης της εποχής. 

Η ομάδα της Δυτικής Γερμανίας κέρδισε το Παγκόσμιο Κύπελλο του 1974 νικώντας στον τελικό την Ολλανδία με 2-1. Ίσως το άνετο λεωφορείο τους βοήθησε να μείνουν χαλαροί πριν από το παιχνίδι, ώστε να καταφέρουν να σημειώσουν τη μεγάλη νίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Mercedes παρουσίασε το λεωφορείο O 302 στις αρχές του 1965 και κατασκεύασε πάνω από 32.000 μονάδες κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Οι πελάτες μπορούσαν να παραγγείλουν από μία λίστα τετρακύλινδρων και εξακύλινδρων ατμοσφαιρικών κινητήρων ντίζελ με απόδοση από 125 ίππους (93 κιλοβάτ) έως 236 ίππους (176 kW). Η αερανάρτηση ήταν στάνταρ από το 1971 ενώ πλέον το λεωφορείο που βρίσκεται στο μουσείο της εταιρίας δεν είναι γνήσιο από κάποια ομάδα, αλλά δείγμα για το πως ήταν.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης