Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Η νέα επένδυση που αποφασίσθηκε στο γκρουπ της VW για το project Campus Sandkamp ξεπερνάει τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Η σκέψη είναι στο νέο υπερσύγχρονο κέντρο ανάπτυξης νέων οχημάτων να γίνει ο μετασχηματισμός της Volkswagen σε μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας. Θα ξεκινά από τη διαδικασία ανάπτυξης νέων μοντέλων και θα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις απαιτήσεις των πελατών και στο λογισμικό.
Σύμφωνα με το πλάνο των επικεφαλής του project η ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου θα είναι μειωμένη κατά 25%. Δηλαδή θα χρειάζονται αντί 54 μήνες μόνο 40 μήνες. Και για να το κάνουμε πιο απλά ο στόχος είναι να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε δέκα ώρες ένα αυτοκίνητο.Η Volkswagen μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, θα επενδύσει 800 εκατομμύρια ευρώ στο Campus Sandkamp .
Με στόχο τον μετασχηματισμό της σε κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής ACCELERATE, η Volkswagen επαναπροσδιορίζει το τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης στο Wolfsburg. Αυτό περιλαμβάνει τη μετατροπή του τμήματος του Group με περισσότερους από 11.500 μηχανικούς σε μονάδα που θα δώσει τον ρυθμό για τον μετασχηματισμό της εταιρείας.
Θα δοθεί έμφαση στον πλήρη επανασχεδιασμό της διαδικασίας ανάπτυξης νέων μοντέλων, με εστίαση στο λογισμικό (software), τις απαιτήσεις πελατών και την Scalable Systems Platform ή SSP, την μελλοντική ηλεκτρική πλατφόρμα της Volkswagen, ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα είναι οι προηγμένες λειτουργίες και όχι τα μεμονωμένα εξαρτήματα.
«Καθώς το αυτοκίνητο γίνεται ολοένα και περισσότερο ένα ηλεκτροκίνητο προϊόν που χαρακτηρίζεται από εκτεταμένο λογισμικό, τότε η ανάπτυξή του πρέπει επίσης να εξελιχθεί. Επαναπροσδιορίζουμε την Τεχνική Ανάπτυξη, δίνοντας προτεραιότητα στο software με το hardware να έπεται. Στο μέλλον, τα project οχημάτων θα ολοκληρώνονται σε 40 μήνες από την στιγμή στην οποία θα έχει τεθεί σε εφαρμογή η βασική αρχιτεκτονική λογισμικού, αντί για 54 μήνες σήμερα».
Ένα Volkswagen Golf της προηγούμενης εικοσαετίας διέθετε λογισμικό που είχε αναπτυχθεί με 50.000 γραμμές κώδικα. Ένα σύγχρονο Passat διαθέτει 1–3 εκατομμύρια γραμμές κώδικα ενώ το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στην περιοχή 10 – 100 εκατομμυρίων γραμμών για ένα μοντέλο της οικογένειας ID. Στο μέλλον, με την εξέλιξη και της αυτόνομης οδήγησης, ένα αυτοκίνητο θα διαθέτει λογισμικό για την ανάπτυξη του οποίου θα έχουν χρησιμοποιηθεί 200 – 300 εκατομμύρια γραμμές κώδικα!
Σήμερα αλλα και στο μέλλον, το όχημα πρέπει να θεωρείται ως ένα ακόμα σύστημα σε ολόκληρο το οικοσύστημα του πελάτη και να επικοινωνεί απρόσκοπτα με όλα τα συστήματα εκτός του οχήματος. Για το σκοπό αυτό, ειδικοί από διαφορετικούς τομείς καταγράφουν τις απαιτήσεις και τις αλληλεξαρτήσεις σε πρώιμο στάδιο και διασφαλίζουν ότι τα συστήματα και τα εξαρτήματα έχουν διαμορφωθεί και σχεδιαστεί κατάλληλα, ώστε όλες αυτές οι λειτουργίες να μπορούν να συνδυάζονται απρόσκοπτα.
