Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η ηλεκτροκίνηση ξεκλείδωσε ένα νέο κεφάλαιο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν μερικά χρόνια ένα mainstream αυτοκίνητο είχε 90-110 άλογα και μία διαχειρίσημη ροπή που δεν επέτρεπε σε έναν άπειρο οδηγό να χάσει εύκολα τον έλεγχο, με μεγάλη ταχύτητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα (ακόμα και τα mainstream και όχι τα supercars) μπορούν με ευκολία να προσφέρουν σε όλους τους οδηγούς 300-400 άλογα και κυρίως αστραπιαία ροπή που κάποτε είχαν μόνο supercars εκατομμυρίων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γρήγορα και χρειάζονται την ανάλογη εκπαίδευση και εμπειρία αλλιώς θα έχουμε συχνά περιστατικά σαν το παρακάτω.

Στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. ένα Tesla Model X πέρασε μέσα από δύο σταθμευμένα οχήματα, έσπασε ένα φράχτη, «πέταξε» πάνω από μία πισίνα για 10 μέτρα και προσγειώθηκε στην κουζίνα ενός σπιτιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η οδηγός, 70 ετών, και η κόρη της, 40 ετών, η οποία βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού, δεν τραυματίστηκαν μετά το παράξενο ατύχημα, ενώ ευτυχώς δεν υπήρχε κανείς μέσα στο κατεστραμμένο σπίτι, καθώς οι ιδιοκτήτες έλειπαν διακοπές.

Τα αίτια του ατυχήματος δεν έχουν ακόμη εξακριβωθεί, με το μόνο επιβεβαιωμένο στοιχείο να είναι ότι το Tesla, δεν είχε ενεργοποιημένη την λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.Υπήρχαν μάρτυρες στη γειτονιά που είδαν το Tesla να επιβραδύνει, να σταματά και να επιταχύνει ξαφνικά πολύ γρήγορα, αλλά το τι ακριβώς συνέβη είναι ακόμα υπό διερεύνηση.

Το θέμα είναι πως πλέον με την ηλεκτροκίνηση και τις τεράστιες ιπποδυνάμεις – ροπές, πολλοί οδηγοί θα κάνουν λάθη που θα κοστίζουν ακριβότερα και δεν εννοούμε σε χρηματική αξία. Πόσο μπορεί να διαχειριστεί ένας νέος οδηγός όχημα με επιτάχυνση 0-100 σε 4 δευτερόλεπτα;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης