Η καρδιά της Porsche χτυπάει στο Zuffenhausen εδώ και 70 χρόνια
Στουτγάρδη. Ήταν 26 Ιουνίου 1938, όταν η Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG, όπως λεγόταν τότε η εταιρεία, μετεγκαταστάθηκε από το κέντρο της Στουτγάρδης στο Zuffenhausen, εκεί όπου αργότερα κατασκευάστηκε το πρώτο εργοστάσιό της. Μετά από 70 χρόνια, το κτίριο που ολοκληρώθηκε το 1938 συνεχίζει να αποτελεί κεντρικό τμήμα του συγκροτήματος της εταιρείας στην περιοχή.
Από την πρώτη στιγμή, σε αυτό το εργοστάσιο γράφτηκε ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Porsche: μετά τη συναρμολόγηση των πρώτων πρωτοτύπων της Volkswagen (η οποία γινόταν στο γκαράζ της βίλας του Porsche στη Στουτγάρδη) το 1938 κατασκευάστηκε στο Zuffenhausen η πιλοτική σειρά του αυτοκινήτου, που αργότερα έγινε γνωστό ως «VW Beetle», ο φημισμένος δηλαδή «σκαραβαίος». Το αμάξωμα του αυτοκινήτου κατασκευαζόταν στο γειτονικό εργοστάσιο της Karosseriewerk Reutter, και στη συνέχεια προσαρμοζόταν στο πλαίσιο και δοκιμαζόταν εκτενώς στο εργοστάσιο της Porsche. Ιστορικής σημασίας είναι και η κατασκευή τριών αγωνιστικών κουπέ Type 64 το 1939 για τον «μαραθώνιο» αγώνα Βερολίνου-Ρώμης, που έβαλαν τις βάσεις για όλα τα σπορ μοντέλα της εταιρείας.
Συναρμολόγηση στο χέρι για την θρυλική 911
Η παραγωγή στο Zuffenhausen ξεκίνησε το 1950 με μια προσωρινή λύση όσον αφορά στις εγκαταστάσεις: έως τα τέλη του 1955, όταν το κεντρικό εργοστάσιο της Porsche έλαβε άδεια λειτουργίας από τον αμερικανικό στρατό, η κατασκευή του αμαξώματος και η συναρμολόγηση του μοντέλου Porsche 356 γινόταν κυρίως στις εγκαταστάσεις της Reutter.
Το 1952 και το 1960 κτίστηκαν ακόμα δύο κτίρια, όπου στεγάστηκαν, μεταξύ άλλων, τα τμήματα πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών. Το 1964, αμέσως μετά την παρουσίαση της 911, η Porsche KG εξαγόρασε την Karosseriewerk Reutter μαζί με το εργατικό της δυναμικό, που τότε αριθμούσε περίπου 1.000 εργαζόμενους.
1958, ο Ferry Porsche στο εργοστάσιο του Zuffenhausen στη γραμμή παραγωγής της 356
Σήμερα η σειρά 911 και όλοι οι κινητήρες Porsche, κατασκευάζονται στο Zuffenhausen. Μάλιστα, ένα ειδικό χαρακτηριστικό είναι ότι τα αυτοκίνητα παραγωγής της Porsche κατασκευάζονται μαζί με τα αγωνιστικά μοντέλα, στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης.
Ως μια ακόμα αναγνώριση της σημασίας που έχει το Zuffenhausen για την Porsche, δίπλα στο εργοστάσιο της εταιρείας κατασκευάζεται ένα νέο μουσείο 24.000 τ.μ. Στο μέλλον, σε έναν εκθεσιακό χώρο 5.600 τ.μ. θα παρουσιάζονται 80 σημαντικά ιστορικά μοντέλα και άλλα εκθέματα από την ιστορία της εταιρείας. Το μουσείο αυτό, όχι μόνο θα περάσει στην ιστορία της εταιρείας ως το πιο εντυπωσιακό κτίριο που κατασκεύασε ποτέ η Porsche, αλλά και θα εμπλουτίσει την πόλη της Στουτγάρδης αποτελώντας ένα ακόμα ορόσημο πολιτισμού και αρχιτεκτονικής.
Άλλες εγκαταστάσεις της Porsche είναι το Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης στο Weissach, καθώς και το εργοστάσιο στη Λειψία, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2002. Από τη γραμμή συναρμολόγησης του συγκεκριμένου εργοστασίου έχουν βγει μέχρι σήμερα περισσότερα από 200.000 Porsche Cayenne, ενώ εκεί θα κατασκευάζεται από το 2009 και η Panamera.
