Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο i-MiEV αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Mitsubishi Motors Corporation (MMC) για τα επόμενα χρόνια, ανοίγοντας νέους δρόμους για την οικολογική, αυτοκινητιστική κουλτούρα.
Η εταιρία παρουσιάζει το i-MiEV παραγωγής, ως το απόλυτο eco-car, μία λύση απέναντι στις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το αυτοκίνητο, όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, η παγκόσμια αύξηση της θερμότητας και η εξάντληση των ενεργειακών πηγών βασισμένων στο πετρέλαιο.
Η Mitsubishi εταιρία θα συνεχίσει την εκτενή συνεργασία της με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς στην Ιαπωνία και σε όλο τον κόσμο, για την εξέλιξη υποδομής που θα υποστηρίξει την απόκτηση EV (ηλεκτρικών αυτοκινήτων) και παράλληλα σχεδιάζει την έναρξη των πωλήσεων του i-MiEV σε ιδιώτες τον Απρίλιο του 2010 ενώ η λήψη παραγγελιών έχει ήδη ξεκινήσει από τον Ιούλιο 2009.
Το i-MiEV αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό το μακρύ μεταξόνιο που προέρχεται από το βασικό μίνι μοντέλο “i” (με κινητήρα στη μέση και κίνηση πίσω) για την τοποθέτηση μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας κάτω από το πάτωμα και της μονάδας ισχύος κάτω από το χώρο των αποσκευών. Έτσι επιτυγχάνεται μία αυτονομία που είναι αρκετή για καθημερινή οδήγηση, χωρίς να θίγεται η ευρυχωρία των καθισμάτων ή του χώρου αποσκευών του “i”.
Με την εισαγωγή του MiEV OS (MiEV Operating System), ενός προηγμένου ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης οχήματος, το οποίο ενσωματώνει την πλούσια τεχνογνωσία της εταιρίας από την πολυετή έρευνα και εξέλιξη στα EV, επιτυγχάνονται οι υψηλές επιδόσεις και η αξιοπιστία που αρμόζει σε ένα EV νέας γενιάς.
Το i-MiEV είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων (ZEV), το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 στο ταξίδι. Ακόμα και αναφορικά με το CO2 που εκπέμπεται στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, το i-MiEV παράγει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών CO2 του βενζινοκίνητου “i” minicar.
Ταυτόχρονα είναι πολύ οικονομικό επειδή χρησιμοποιεί μόνον ηλεκτρική ενέργεια σαν πηγή ισχύος. Το i-MiEV υπόσχεται μία αθόρυβη και άνετη οδηγική εμπειρία, που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα EV, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μεγιστοποιώντας την άριστη απόκριση και τη ροπή στης χαμηλές στροφές που είναι έμφυτη στον ηλεκτροκινητήρα επιτυγχάνει ένα επίπεδο απόκρισης και επιδόσεων που υπερβαίνει αυτό του βενζινοκίνητου turbo “i” minicar.
Έχει αυτονομία με μία φόρτιση 130 km στον Ευρωπαϊκό αστικό κύκλο οδήγησης 10-15. Αυτό του παρέχει μία αυτονομία που είναι επαρκής για καθημερινή οδήγηση μίνι αυτοκινήτου. Χρησιμοποιεί 3 τρόπους για τη φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι ή εκτός σπιτιού.
Για κανονική φόρτιση, το i-MiEV συνδέεται σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα 100-volt ή 220-volt χρησιμοποιώντας ειδικά καλώδια που συνοδεύουν το όχημα. Η μπαταρία του i-MiEV μπορεί επίσης να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης που αυτή τη στιγμή δημιουργούνται σε όλη την Ιαπωνία.
Οδηγός χρόνου φόρτισης
Μέθοδος Πηγή ισχύος Χρόνος
Κανονική 220V AC(15Amp) Περίπου 6-7 ώρες (πλήρης φόρτιση)
100V AC(15Amp) Περίπου 14 ώρες (πλήρης φόρτιση)
Ταχεία 200V 3-phase (50 kW) Περίπου 30 λεπτά (80% της φόρτισης)
Ο επιλογέας ταχυτήτων περιλαμβάνει τρεις θέσεις, για να μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μεταξύ μέγιστης απόλαυσης, οικονομίας ή μέγιστης ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης.
Θέση D: Παράγει δυναμική ροπή με άμεση απόκριση στην πίεση του γκαζιού και επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει τις δυνατότητες επιδόσεων του MiEV στο μέγιστο βαθμό.
Θέση Eco: Μειώνει κινητήρια ισχύ και κατανάλωση, με στόχο τη μέγιστη οικονομία.
Θέση B: Αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης. Παραγωγή ισχύος ίδια με της θέσης D.
