του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault επεκτείνεται σε λύσεις μετακίνησης τόσο στην ξηρά όσο και στο νερό.
Μπορεί να είμαστε εξοικειωμένοι με τη Γαλλική μάρκα αυτοκινήτων Renault και τη μεγάλη γκάμα των μοντέλων της, αλλά ενώ η μάρκα είναι πράγματι ένα πολύ γνωστό όνομα στον κόσμο των αυτοκινήτων, μόλις αρχίζει να επεκτείνεται στον τομέα της κινητικότητας.
Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS) που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, η Renault αποκάλυψε αρκετά ενδιαφέροντα concept που θα τραβούσαν την προσοχή από τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της άθλησης γενικότερα. Ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την προσπάθειά της η Renault συνεργάστηκε με 5 Γαλλικές νεοφυείς επιχειρήσεις σε 5 μοναδικά προϊόντα ηλεκτρικής κινητικότητας. Ολόκληρο το νέο έργο ονομάστηκε «5 Κινήσεις», ενσωματώνοντας την κινητικότητα σε όλα τα είδη εδάφους – από νερό, χιόνι, άσφαλτο και έδαφος εκτός δρόμου. Αυτά τα πρωτότυπα έχουν πολύ ενδιαφέρον σε αυτή τη νέα προσέγγιση της Renault.

Renault Seacer 
Το πρώτο ονομάζεται Seacer και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον Flavien Neyertz, CEO της Γαλλικής startup Searider. Το ηλεκτρικό προσωπικό σκάφος personal watercraft (PWC) όπως ονομάζεται η κατηγορία του, είναι το πρώτο του είδους του που κατασκευάζεται στη Γαλλία και η Renault λέει ότι έχει σχεδιαστεί ειδικά για χρήση σε θαλάσσια σπορ. Είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης και παρόλο που οι προδιαγραφές δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, η Renault λέει ότι το Seacer είναι αρκετά ευέλικτο για να εντυπωσιάσει τους έμπειρους λάτρεις της αδρεναλίνης. Κέρδισε βραβείο A’ Design, καθώς και τη σφραγίδα έγκρισης του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του MotoGP Fabio Quartararo.

Renault Moonbike
Μετάβαση από το νερό στη στεριά, η Renault συνεργάστηκε με τον Nicolas Muron, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και ιδρυτή της MoonBikes για το ομώνυμο Moonbike. Επομένως, αυτό είναι κάτι περισσότερο από μία μετονομασία. Αλλά το Moonbike, ωστόσο, δεν είναι απλά ένα ποδήλατο, αλλά ένα συμπαγές snowmobile που εύστοχα ονομάζεται σκούτερ χιονιού. Με μια ερπύστρια τύπου κάμπιας στο πίσω μέρος και ένα πέδιλο του σκι στο μπροστινό μέρος, το Moonbike μπορεί να κάνει γρήγορη εκκίνηση σε λάσπη και χιόνι μέχρι τελικής ταχύτητας 40 χιλιομέτρων την ώρα. Χάρη στον σχεδιασμό του χωρίς ιμάντα και χωρίς αλυσίδα, το Moonbike απαιτεί λίγη συντήρηση, καθιστώντας το μια αξιόπιστη επιλογή για τη χειμερινή κινητικότητα.

Renault Evol BMX
Ενώ βρισκόμαστε στη στεριά, ας μεταβούμε σε καλό καιρό με το Evol BMX, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Olivier Le Quellec, ιδρυτή της Evol Bike. Το Evol BMX είναι, όπως υποδηλώνει το όνομα, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο BMX και γεννήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ του Le Quellec και του αρχιτέκτονα Vincent Coste. Τροφοδοτούμενο από έναν κινητήρα 500 watt με τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, το Evol BMX είναι κάτι περισσότερο από ένα ποδήλατο αστικής μετακίνησης, αλλά ένα ποδήλατο ικανό για άλματα και στροφές.

Renault Reverso 
Περνώντας ξανά στο νερό, η Renault συνεργάστηκε με τον Antoine Simon της Reverso για αυτό το συμπαγές ιστιοφόρο. Με διαστάσεις 3.4 επί 1.45 μέτρα, το Reverso μπορεί να αποσυναρμολογηθεί σε τέσσερα ανεξάρτητα μέρη για εύκολη αποθήκευση και μεταφορά. Δεν υπάρχει καμία αναφορά για ηλεκτροκινητήρα εδώ, οπότε φαίνεται ότι η χρήση του ενσωματωμένου πανιού είναι η μόνη επιλογή για την κίνηση στο νερό.

Renault Plume Foil 
Τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, η Renault παρουσιάζει το Plume Foil με τον σχεδιαστή Etienne Monbereau. Το eFoil είναι κάτι σαν σανίδα του σερφ που μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε ήρεμα νερά. Διαθέτει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να ωθήσει την σανίδα σε τελική ταχύτητα 35 χιλιομέτρων την ώρα. Με βάρος λιγότερο από 30 κιλά, είναι αρκετά ελαφρύ για να μπορεί να φορτωθεί εύκολα στο πίσω μέρος ενός βαν ή φορτηγού για την επόμενη απόδραση στην παραλία.

Τα τελευταία χρόνια έχουν δει διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες να μπαίνουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Μεγάλα ονόματα όπως η Porsche, η Ducati, ακόμη και η Rivian έχουν καθιερώσει μια παρουσία στον κόσμο των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Αλλά τώρα, η Renault πιέζει τα όρια ακόμη περισσότερο, εισάγοντας ιδέες που ξεπερνούν όχι μόνο τους δύο τροχούς, αλλά ακόμα και την ξηρά.