Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Όλα ξεκίνησαν σε ένα τραπέζι. Ο Λεωνίδας Κύρκος, πολύ πρωταθλητής στους αγώνες ράλλυ έριξε την ιδέα να φέρουν στην Ελλάδα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο προετοιμασμένο από την TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team. Ο διακεκριμένος επιχειρηματίας Μιχάλης Καραγιάννης που ήταν στο τραπέζι, ενθουσιάσθηκε με την ιδέα. Είπε στο Λεωνίδα ότι θα βοηθήσει όσο μπορεί.
Οι συζητήσεις με την TOYOTA GAZOO Racing, παγκόσμια πρωταθλήτρια στο WRC από την πρώτη στιγμή ήταν θετικές. Η ιδέα δεν έμεινε στα όνειρα. Υλοποιήθηκε και μάλιστα γρηγορότερα από όσο περιμέναν.
Πριν από μερικές ημέρες το ραντεβού για την παρουσίαση του μοναδικού εργοστασιακού Yaris δόθηκε στις εγκαταστάσεις της Driving Academy στον ιππόδρομο Αθηνών.
Παρουσία φίλων των αγώνων, του Μιχάλη Καραγιάννη και του βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη έγινε η παρουσίαση του αγωνιστικού
Ας το γνωρίσουμε:
Η βάση του αυτοκινήτου είναι το TOYOTA YARIS που παράγεται μέχρι και σήμερα. Κατασκευαστής της αγωνιστικής έκδοσης είναι η TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team. Έχει αριθμό παραγωγής Νο 70, είναι προδιαγραφών Rally2 της F.I.A. ( με χωμάτινες προδιαγραφές) έχοντας όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις του 2025.
Τα τεχνικά Χαρακτηριστικά του είναι τα παρακάτω:
Κινητήρας : 3 κύλινδροι 1618 cc
Ιπποδύναμη και ροπή: Μη ανακοινώσιμα
Βάρος : 1230 Kg άδειο από καύσιμα
Μετάδοση: Κιβώτιο σειριακό Sadev 5 σχέσεων
Ανάρτηση : Γόνατα Mac Pherson εμπρός-πίσω με αμορτισέρ Reiger 3 ρυθμίσεων
Φρένα : Δίσκοι 300mm (335mm στην άσφαλτο) εμπρός-πίσω με 4πίστονες δαγκάνες της Alcon
Αν και αυτό δεν ειπώθηκε στη συνέντευξη μάθαμε ότι η αγορά του έφτασε τις 307.000 ευρώ. Φυσικά αυξημένη σε έξοδα θα είναι όχι μόνο η προετοιμασία αλλά και η συντήρησή του. Αυτά τα αυτοκίνητα συντηρούνται στο εξωτερικό στις εγκαταστάσεις της κάθε εργοστασιακής ομάδας.
Μετά την παρουσίαση το GR Yaris Rally 2 «έγραψε» τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα με χωμάτινα λάστιχα σε ασφάλτινη διαδρομή της της Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου.
Ο Πάνος Κύρκος έκανε μια γρήγορη βόλτα με συνοδηγό τον βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη, τον άνθρωπο που υπουργίας του έφερε πίσω στη χώρα μας το Rally Acropolis.
Αναμφίβολα όταν έρχονται τέτοια αγωνιστικά στην Ελλάδα αναβαθμίζονται οι ελληνικοί αγώνες.
Ποια είναι η Kirkos Racing
Η ιστορία της είναι γνωστή στην Ελλάδα και το εξωτερικό για τα αποτελέσματά σε εθνικούς και διεθνείς αγώνες κατακτώντας αμέτρητες νίκες και Πρωταθλήματα αλλά και σημαντικές διακρίσεις σε Rally Acropolis, Rally ΕΛΠΑ και Χαλκιδικής.
Πάντοτε τα αυτοκίνητα της ομάδας ήταν υψηλού επιπέδου εξέλιξης, ανταγωνιστικότητας αλλά και αξιοπιστίας βοηθώντας τους οδηγούς και τα πληρώματα που τα οδηγούσαν να επιτύχουν μέγιστες διακρίσεις.
Στα πλαίσια της συνεχούς εξέλιξης αλλά και της επίτευξης υψηλού επιπέδου ανταγωνισμού, το GR YARIS Rally 2 είναι η επόμενη σελίδα της ομάδας με στόχο ακόμη περισσότερες και μεγαλύτερες διακρίσεις.
Το αυτοκίνητο προορίζεται για χρήση σε όλων των ειδών αγώνων όπως Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και Κυπέλλου Χώματος, Πανελληνίου Πρωταθλήματος και Κυπέλλου Ασφάλτου, Πρωταθλήματος Αναβάσεων, Πρωταθλήματος Ταχύτητας, καθώς και σε προπονήσεις αθλητών του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Η ομάδα έχει την τύχη να συνεργάζεται στενά με τον μηχανολόγο Στέφανο Θεοχάρη, ο οποίος είναι στενός συνεργάτης της TGR-WRT (TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team) και είναι ένας από τους μηχανολόγους που σχεδίασαν, εξέλιξαν και εξελίσσουν το GR YARIS Rally2.
Το πρόγραμμα της ομάδας ξεκινάει με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας στις 25 Μαΐου 2025 και θα συνεχιστεί με επιλεγμένους αγώνες οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε δεύτερο χρόνο.
