ΜΙΝΙ COOPER S Ο μύθος συνεχίζεται…
Όταν ο δικός μας Ισιγόνης σχεδίασε το Mini δε νομίζω ότι θα περίμενε, ούτε στα πιο τρελά του όνειρα, την επιτυχία που θα είχε. Αν, μάλιστα, μπορούσε να δει, να γευτεί, μάλλον καλύτερα, τις αισθήσεις που χαρίζει στον οδηγό του το νέο Μini, θα ήταν περήφανος. Αυτό το λέω, διότι, αφενός το σχήμα παραπέμπει αμέσως στο δικό του νοητικό τέκνο και αφετέρου με την συνολική του εικόνα δείχνει ότι ήρθε για να μείνει κοντά μας αρκετές δεκαετίες ακόμα, συνεχίζοντας τον μύθο που χτίστηκε γύρω από το απίστεύτο σχέδιο του Έλληνα δημιουργού του.
Όλοι όσοι είχαν την τύχη να καθίσουν πίσω από το τιμόνι του «κοσμήματος» που συνέλαβε το μυαλό του Ισιγόνη θα έχουν να θυμούνται την αίσθηση Καρτ που αποκόμιζαν. Εκπληκτικά ευέλικτο εντός των τειχών, οικονομικό, μα πάνω από όλα «επιστήθιος φίλος» σε κάθε οδηγική ανησυχία του χειριστή του το Μίνι, απόλυτα δίκαια, μπήκε στη Βίβλο των αυτοκινήτων που ξεπέρασαν την μεταλλική και άρα άψυχη διάσταση τους αποκτώντας αίφνης «ψυχή». Δεν το έχουν κατορθώσει και πολλά αυτοκίνητα αυτό. Είναι ένα πολύ κλειστό κλαμπ, το οποίο για πρώτη φορά τότε, άνοιξε τις πόρτες του στο ευρύ κοινό, αφού το βαλάντιο κτήσης του δεν απευθυνόταν σε λίγους.
Εντελώς νέο, σχεδιασμένο από την αρχή χρησιμοποιώντας όλες τις σύγχρονες μηχανολογικές και ηλεκτρονικές γνώσεις, αλλά με το σχήμα του να σε κάνεις να λες αμέσως: «Μίνι», ομορφαίνει και πάλι τους δρόμους του κόσμου. Παίρνει τη θαμπάδα των μουντών από το τσιμέντο πόλεων και της δίνει χρώμα, φως. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον οδηγό του. Νιώθεις ότι παίρνεις ενέργεια πίσω από το τιμόνι του. Ευτυχώς οι γερμανοί, «χαλάρωσαν» λίγο τα σχοινιά και έτσι η αναγέννηση διατήρησε τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έκαναν διάσημο και κοσμαγάπητο τον πρόγονό του. Συνεχίζει να στρίβει σα Καρτ, αλλά φιλτράρει πλέον καλύτερα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Δεν είναι σε καμία περίπτωση soft, αλλά δεν τρέξεις και για… ανάταξη σπονδύλου σε καλή λακκούβα.
Το Cooper S αποτελεί την κορωνίδα της σειράς. «Κακός τσαμπουκάς», τα βάζει και με μεγαλύτερα σύνολα. Αν δε ο χειριστής του είναι… μυημένος στα μυστικά τότε τα κάνει να αισθάνονται και άβολα. Ξεδιπλώνει με απόλυτη ασφάλεια τις αρετές του, με τον ηλεκτρονικό αδελφό σε λειτουργία. Ταυτόχρονα, όμως, ακόμα και έτσι αφήνει μεγάλα για την… ορθολογική αυτή εποχή περιθώρια παιχνιδιού. Σε κάνει να νιώθεις ότι το πας και όχι πως σε πάει. Κάτι που συμβαίνει στην ωμή πραγματικότητα, αφού διορθώνει άμεσα τις όποιες… ατασθαλίες.
Όταν βάλεις για ύπνο τον «αδελφό» η όλη κατασκευή φωνάζει… πίστα. Καρτ, από τα παλιά. Πλαίσιο διαμάντι, τιμόνι, αν και ηλεκτρικό/μηχανικό, σωστό νυστέρι, ανάρτηση αρωγό κάθε προσπάθειας, δύναμη σε αφθονία, 175 ολοζώντανοι ίπποι είναι αυτοί και φρένα άγκυρες, που θα μπορούσαν όμως να έχουν λίγο καλύτερη αίσθηση στο πόδι. Κάθε διαδρομή γίνεται παιχνίδι, αλλά χρειάζεται πολύ προσοχή, διότι ως άλλη σειρήνα σε παρασύρει με την μελωδία του κινητήρα του και όταν συνέλθεις διαπιστώνεις διάφορα…. Ότι, για παράδειγμα, ακόμα και η δεύτερη εκατοντάδα, τόσο στο τεράστιο, κεντρικά τοποθετημένο, ταχύμετρό του, όσο και στο ηλεκτρονικό, εμπρός στα μάτια σου όργανο, φτάνει πολύ γρήγορα και αγόγγυστα. Βλέπεις, ότι τα άλλα οχήματα που είχες δίπλα σου πριν από λίγο έχουν γίνει κουκίδες στον καθρέπτη. Το χειρότερο όλων. Δε σε τρομάζει. Αισθάνεσαι άνετα και ασφαλής σε ταχύτητες που κανείς νοήμων οδηγός, και ιδιαίτερα ο άπειρος, δεν θα έπρεπε να αισθάνεται. Θέλει μέτρο, όπως κάθε τι άλλο με τα δικά του χαρίσματα. Και πολύ σεβασμό φυσικά.
Όλοι όσοι, μάλιστα, έχουν την πρώτη τους εμπειρία από τη μαγική μηχανή που ακούει στο όνομα Μίνι, θα πρέπει να δώσουν βάση στην όπισθεν. Κουμπώνει στην ίδια κατεύθυνση με την πρώτη, αλλά χωρίς κάποιο διακόπτη που θα επιτρέπει την εμπλοκή της, ούτε τη μέθοδο της πίεσης προς τα κάτω ή τους τραβήγματος προς τα πάνω του λεβιέ των ταχυτήτων. Ομιλώ από εμπειρία, καθώς, την πάτησα μια δύο φορές.
Ο κινητήρας του πραγματικό διαμάντι διαθέτει αστείρευτη δύναμη από χαμηλά. Με την τεχνολογία twin scroll, το σύστημα άμεσου ψεκασμού, την υψηλή για τα δεδομένα υπερτροφοδότησης σχέση συμπίεσης που φτάνει τα 10,5:1, καθώς και την πίεση υπερπλήρωσης που αγγίζει τα 0,8 bar, να δηλώνει παρών μόλις στις 1.400 στροφές ανά λεπτό, εξαλείφοντας, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη, τον κακό του turbo lag. Αποδίδει 175 ίπποι από 1.600 κυβικά εκατοστά, και 26,4 χιλιόγραμμα ροπής στις 1.700 στροφές. Τι άλλο να ζητήσεις;
Ο εσωτερικός του κόσμος είναι το κάτι άλλο. «Μπιμπελό» που έλεγαν στα χρόνια μου. Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το τεράστιο ταχύμετρο που μέσα του φιλοξενεί, μεταξύ πολλών άλλων κατά προτίμηση του οδηγού επιλογών, τον χάρτη του GPS, για να βρίσκεται και εύκολα το δρόμο. Οι διακόπτες παραπέμπουν σε «αεροσκάφος», ενώ μέχρι και χρωματισμός του εσωτερικού φωτισμού αλλάζει χρώμα. Θες να είσαι μέσα του και να μην βγαίνεις…
Με τιμή εκκίνησης για την έκδοση Cooper S τα 24.855 ευρώ και με δεδομένες τις αρετές του θα έλεγα ότι έχει «τρελό» συντελεστή Value for Money. Κι ας είναι… Μίνι, μην ξεχνάτε ότι έχει ποιότητα κατασκευής και συναρμογής BMW. Αυτό τα λέει όλα.
Υ.Γ. Προτιμήστε το με το σύστημα αυτόματου σβησίματος και εκκίνησης του κινητήρα (όταν το όχημα είναι π.χ. σε φανάρι ακίνητο και χωρίς ταχύτητα ο κινητήρας σβήνει και επανέρχεται σε λειτουργία μόλις πατηθεί το αμπραγιάζ), μειώνει την κατανάλωση και συνεισφέρει στο καθαρό περιβάλλον.
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του, που σε συνδυασμό με την ομολογουμένως πανέμορφη όψη του αλλά και τον εκπληκτικό εσωτερικό του διάκοσμο, δημιουργούν σύνολο παραγωγής αξιομνημόνευτων στιγμών. Φυσικά ο κινητήρας και οι επιδόσεις του. Το Καρτ της πόλης δεν το ξεχνά εύκολα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
MINI COOPER S 1,6L 175 PS
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 175/5.500
ΡΟΠΗ 26,4Kgm/1.700
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 225km (τσε βάλε)
0-100 km/h 7,1sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον μονού
Συνδέσμου, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Διαμήκεις βραχίονες με εγκάρσιες
Ράβδους, αντιστρεπτική
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ 1.130
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 3.714 mm / 1.683 mm / 1.480 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.467
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 160Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,9 Lit/100km
