Η κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι κατέβασε από το ράφι το πλάνο της μόνιμης σύνδεσης της Σικελίας με την Ιταλική ενδοχώρα μέσω γεφύρωσης των στενών της Μεσίνα. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 6.1 δισεκατομμύρια ευρώ και απασχόλησε τον Ιταλό πρωθυπουργό και κατά την πρώτη του θητεία στην κυβέρνηση της χώρας την περίοδο 2001-2006.
Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από το υπουργικό Συμβούλιο και άλλους κυβερνητικούς κλάδους όπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, ενώ το δημοσιογραφικό πρακτορείο Ansa αναφέρει ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει τόσο από δημόσιες όσο και ιδιωτικές πηγές.
Τα σχέδια προβλέπουν μια γέφυρα μήκους 3.3 χιλιομέτρων η οποία εφόσον κατασκευαστεί θα είναι η μακρύτερη του είδους της στον κόσμο. Η γέφυρα Ρίου – Αντιρίου στην Ελλάδα είναι μήκους 2.8 χιλιομέτρων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατασκευή καινούριων οδικών αρτηριών από και προς τη γέφυρα, καθώς και την σιδηροδρομική ζεύξη της Καλάμπρια με τη Σικελία.
Το αισιόδοξο πλάνο αντιμετωπίστηκε με μεγάλο σκεπτικισμό από τα ΜΜΕ για δύο λόγους. Πρώτον, εκφράζονται αμφιβολίες για την ασφάλεια της γέφυρας εξαιτίας των δυνατών ανέμων που επικρατούν συνήθως στα στενά της Μεσίνα.
Δεύτερον, πολλοί φοβούνται, ότι οι φορολογούμενοι θα επιβαρυνθούν πάρα πολύ για να εξασφαλιστεί η δημόσια συνεισφορά στη χρηματοδότηση του έργου, η οποία υπολογίζεται πως θα φτάσει το 1.3 από τα συνολικά 6.1 δισεκατομμύρια ευρώ που θα κοστίσει η κατασκευή της γέφυρας.
