Πλήρης επιβεβαίωση του αποκλειστικού ρεπορτάζ της «Ζούγκλας» όπου πρώτη εντόπισε, ανέφερε και κατέγραψε, πως το αεροσκάφος των Αζερμπαϊτζανών αερογραμμών δέχτηκε πλήγματα από αντιαεροπορικά όπλα με τα πλάνα όπου είναι χαρακτηριστικές οι τρύπες από πυρά ή θραύσματα πυραύλου με φορά προς τα μέσα στην άτρακτο του αεροσκάφους να είναι αποκαλυπτικά.
Another video showing holes in the wreckage of Azerbaijan Airlines Embraer E190 (4K-AZ65) passenger plane that crashed in Kazakhstan on Wednesday. pic.twitter.com/rqkoKf2jOt
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ— Status-6 (Military & Conflict News) (BlueSky too) (@Archer83Able) December 25, 2024
Όπως πρώτοι γράψαμε στη «Ζούγκλα», πλάνα που δημοσιεύτηκαν στα social media τραβηγμένα από διασωθέντες επιβάτες και ανθρώπους των σωστικών συνεργείων, έδειχναν ζημιές και τρύπες στην άτρακτο και στο πίσω τμήμα του αεροπλάνου, με αρκετούς να αναρωτιούνται για την προέλευσή τους.
Very interesting: Shrapnel marks on the fuselage of Azerbaijan Airlines plane that crashed in Kazakhstan today. pic.twitter.com/3X5PTIR66E
— Clash Report (@clashreport) December 25, 2024
Η πορεία του αεροσκάφους καρέ-καρέ μέσα από το route radar
Αποκαλυπτικός επίσης είναι ο χάρτης της διαδρομής της πτήσης από την flightaware.com, βλέπουμε ότι το αεροσκάφος απογειώνεται από το αεροδρόμιο του Μπακού και να παίρνει σταθερά ύψος στην πορεία του (με πράσινο χρώμα η πορεία στον χάρτη) φτάνοντας στα 9.150 μέτρα και να διατηρεί τη πορεία του σταθερά σε αυτό το ύψος.

Το αεροσκάφος παίρνει σταθερά ύψος

Το αεροσκάφος φτάνει στο τελικό ύψος της πτήσης του στα 9.150 μέτρα

Το αεροσκάφος διατηρεί το ίδιο ύψος κοντά στο Γκρόσνι

Η πτήση έχει απότομη απώλεια ύψους

Και μετά από λίγο καταλήγει στα 2.730 μέτρα
Μερικά μίλια πριν φτάσει στο Γκρόσνι το αεροσκάφος στρίβει και χάνεται το σήμα του(με λευκό χρώμα η πορεία του χωρίς σήμα στον χάρτη). Το αεροσκάφος αρχίζει να χαμηλώνει απότομα σε ύψος. Το σήμα του αεροσκάφος επανέρχεται για λίγο δείχνοντας ότι κάνει απότομη κάθοδο πέφτοντας σταθερά όπως βλέπετε από τα 9.150 μέτρα στα 3.000 μέτρα ενώ έχει προσπεράσει το Γκρόσνι. Το αεροσκάφος κάνει στροφή προς το Γκρόσνι με το σήμα του να επανεμφανίζεται για πολύ λίγο στα 3.030 μέτρα (πράσινο χρώμα) και χάνεται πάλι ενώ καταλήγει να βρίσκεται σε ύψος 2.730 μέτρων σε σταθερή πορεία προς τα πίσω και στη συνέχεια το σήμα σταματά.
Πιλότος airbus μίλησε στη «Ζούγκλα»
Τις δραματικές ώρες της πτήσης περιέγραψε στη «Ζούγκλα» πιλότος airbus, ο όποιος βρίσκεται για πολλά χρόνια στο πηδάλιο πολιτικών αεροσκαφών:
«Βλέποντας τα πλάνα από το αεροσκάφος των Azerbaijan Airlines, έχω “παγώσει” γιατί ήταν σαν να ήμουν εγώ μέσα στο πιλοτήριο και οι συνάδελφοι πιλότοι δεν μπορούσαν να ελέγξουν το αεροπλάνο» είπε επί λέξη ο πιλότος.
Μάλιστα επεσήμανε ότι βλέποντας το αεροσκάφος να ανεβοκατεβαίνει, είναι προφανές ότι οι κυβερνήτες του δεν είχαν πηδάλιο.
Δείτε τα τελευταία 2 λεπτά του αεροπλάνου
The last two minutes before the passenger plane crashed
It is reported that, 12 people survived. They are hospitalized in Mangistau Regional Hospital in Aktau. pic.twitter.com/doNShz4m3k
— NEXTA (@nexta_tv) December 25, 2024
Συνεχίζοντας ο ίδιος επισημαίνει στη «Ζούγκλα» με βεβαιότητα ότι τα σημάδια στα φτερά και στην άτρακτο του αεροσκάφους προκλήθηκαν από αντιαεροπορικά πυρά, είτε κατά λάθος, είτε επίτηδες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Εξηγώντας τα ανεβοκατεβάσματα του αεροπλάνου, και την έλλειψη ελέγχου, σημειώνει ότι εκεί που είναι τα σημάδια με τις τρύπες από τα πυρά, περνάνε όλες οι σωληνώσεις, οι οποίες καταλήγουν στο πιλοτήριο και λειτουργούν τους υδραυλικούς γρύλους για τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Μια ακόμη λεπτομέρεια που έκανε εντύπωση στον πιλότο-συνομιλητή μας, είναι μια εικόνα από βίντεο επιβάτη που δείχνει στην αριστερή πλευρά τη πτέρυγα στην οποία βρίσκεται ο μηχανισμός ελέγχου των Flaps να έχει μία τρύπα.
Δια του λόγου το αληθές δείτε το βίντεο:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο πιλότος με τον οποίο συνομίλησε η «Ζούγκλα» μας είπε επί λέξη: «Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το αεροπλάνο χτυπήθηκε από αντιαεροπορικά πυρά. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.»
Τέλος, ο συνομιλητής μας με πτήσεις επί πολλά χρόνια σε όλον τον κόσμο στο ενεργητικό του, τόνισε ιδιαίτερα για το ποιος θα ανοίξει και θα ελέγξει τα λεγόμενα “μαύρα κουτιά”, τα οποία βρίσκονται στο πίσω μέρος της ατράκτου και καταγράφουν τις συνομιλίες στο πιλοτήριο: «Η πείρα μου έχει δείξει ότι είναι εύκολο να παρέμβει ανθρώπινο χέρι, εάν κάποιος θέλει να κρύψει κάτι.»
Στη συνομιλία που είχαμε, ο πιλότος αναφέρθηκε επίσης και στο ότι το αεροσκάφος είχε κατεβάσει τους τροχούς – κάτι το οποίο ήταν θετικό – και αν δεν ακουμπούσε πρώτα το δεξί φτερό στο έδαφος, θα υπήρχε πιθανότητα να γίνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς αυτές τις συνέπειες, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα είχε μειωθεί η ταχύτητα του, κάτι το οποίο είδαμε ότι δεν συνέβη.
Το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters ανέφερε χθες Τετάρτη 25/12, πως η πιθανότερη αιτία της συντριβής του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines, που εκτελούσε δρομολόγιο Μπακού – Γκρόζνι, δεν ήταν τα πουλιά που μπήκαν στην μία τουρμπίνα του, όπως ανακοίνωσε στην αρχή η αεροπορική εταιρία, αλλά ότι πιθανότατα η συντριβή ήρθε μετά τις ουκρανικές επιδρομές μη επανδρωμένων αεροσκαφών που έπληξαν την περιοχή της Τσετσενίας στη νότια Ρωσία.
Kαι το Euronews επίσης τη Τετάρτη 25/12, αποκάλυψε ότι επίσημες πηγές που συνδέονται με την έρευνα για τη συντριβή, δήλωσαν ότι ενώ πλησίαζαν στο Γκρόζνι, τον προορισμό της πτήσης, οι επιζώντες άκουσαν μια έκρηξη και ακολούθησε κάτι που έμοιαζε με θραύσματα τα οποία χτύπησαν το αεροπλάνο και εισήλθαν στην άτρακτο.
Οι αρχές σε δύο ρωσικές περιοχές που γειτνιάζουν με την Τσετσενία, την Ινγκουσετία και τη Βόρεια Οσετία, ανέφεραν επιθέσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών το πρωί της Τετάρτης.
Αξιωματούχος του αεροδρομίου της Μαχατσκάλας στη Ρωσία, στη δυτική ακτή της Κασπίας, που βρίσκεται πλησιέστερα στο σημείο όπου εξαφανίστηκε η πτήση πριν από τον τελικό της εντοπισμό, δήλωσε στο Reuters ότι το αεροδρόμιο είχε κλείσει για αρκετές ώρες το πρωί της Τετάρτης για την εισερχόμενη κυκλοφορία.
Το Κίεβο δεν έχει αναγνωρίσει τα πλήγματα από δικά του drones στην πόλη του Γκρόζνι , πρωτεύουσα της Τσετσενίας, όπου κατευθυνόταν η πτήση.
Νωρίς σήμερα, ο πρόεδρος της Γερουσίας του Καζακστάν ο Ασιμπάγεφ Μόλεν, ανέφερε πως: «Καμία από αυτές τις χώρες, ούτε το Αζερμπαϊτζάν, ούτε η Ρωσία ούτε το Καζακστάν, δεν έχει συμφέρον να αποκρύψει πληροφορίες. Όλες οι πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στον κόσμο», σημείωσε.