Έλλειμμα στην χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, όχι μονάχα στις αναπτυσσόμενες χώρες αλλά και στα ίδια κράτη μέλη της Ε.Ε., αναγνώρισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, εγκρίνοντας σχετική έκθεση του Β. Πεγιόν.

Όπως ανέφερε ο εισηγητής της έκθεσης, το 2009 η υποστήριξη της εκπαίδευσης αντιπροσώπευε το 8,3% της συνολικής αναπτυξιακής βοήθειας, αλλά το 2015 το ποσοστό μειώθηκε στο 6,2% – ενώ την ίδια περίοδο, αντίστοιχη μείωση σημειώνεται και στα κράτη μέλη της Ε.Ε. από το 11% στο 7,6%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μείωση αυτή «είναι εντελώς ασύμβατη με τους αναφερόμενους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης» επεσήμανε ο κ. Πεγιόν. Οι στόχοι, «δεν πρέπει να επιδιώκονται μόνο μακροπρόθεσμα, αλλά πρέπει επίσης να ενισχυθούν σε μεγάλο βαθμό. Συνεπώς είναι απαραίτητο να γίνουν χρηματοδοτικές δεσμεύσεις έως το 2030 έτσι ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε περισσότερο την εκπαίδευση φτάνοντας στο 15%» επεσήμανε.

Το ψήφισμα ζητάει από την Επιτροπή να θέσει σε εφαρμογή μία στρατηγική στον τομέα αυτό, με δύο προτεραιότητες:

1) Παροχή δωρεάν βασικής εκπαίδευσης και ποιότητας, η οποία έχει πληγεί ιδιαίτερα από τη μείωση των κονδυλίων: «Η βασική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, αντιστοιχεί σε παιδιά ηλικίας 12 ετών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πρέπει να είναι δωρεάν. Συνεπώς, πρέπει να υποστηρίξουμε τη δημόσια εκπαίδευση και όχι τα ιδιωτικά εμπορικά ιδρύματα που επιδιώκουν να επωφεληθούν από την αγορά της εκπαίδευσης, όπως και οποιαδήποτε άλλη αγορά» υπογράμμισε ο κ. Πεγίον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2- Να επικεντρωθεί βοήθεια στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες καθώς εκεί υπάρχει ανάγκη.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη, πρέπει να διαθέσουν μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 50% της βοήθειάς τους στη βασική εκπαίδευση και τουλάχιστον το 40% της βοήθειάς τους μέχρι το 2030 στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες », είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως η βοήθεια αυτή θα πρέπει να είναι πιο αποτελεσματική στην υλοποίησή της, όχι μόνο στην χρηματοδότηση της.

«Oι προσπάθειες των κρατών μελών θα πρέπει να συνδυαστούν με άλλες προσπάθειες στο πλαίσιο συνδυαστικών πολιτικών» είπε ο κ. Πεγιόν, σημειώνοντας πως τα 2/3 της βοήθειας δίνονται μέσω πολυμερών οργανισμών και κατά συνέπεια, θα πρέπει επίσης να ενισχυθεί η συνεργασία με την Παγκόσμια Σύμπραξη για την Εκπαίδευση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης