Κινηματογραφικές σκηνές εκτυλίχτηκαν στο στενό της θάλασσας της Μάγχης, όταν ένοπλοι που επέβαιναν σε ταχύπλοο, το οποίο έφερε διακριτικά της Αστυνομίας, πλησίασαν το φινλανδικό φορτηγό πλοίο «Arctic Sea» με σημαία Μάλτας και το κατέλαβαν.

Το περιστατικό συνέβη στις 24 Ιουλίου και το πλοίο, που αναμενόταν να φτάσει στη βόρεια Αλγερία στις 4 Αυγούστου, αυτήν τη στιγμή αγνοείται.

Το πλοίο έχει πλήρωμα 15 ατόμων από τη Ρωσία.


Η προγραμματισμένη διαδρομή του Arctic Sea

Η επίθεση στο Arctic Sea έγινε το μεσημέρι της 24ης Ιουλίου και οι ένοπλοι αποβιβάστηκαν και διέφυγαν με το ίδιο σκάφος περίπου 12 ώρες αργότερα.

Κατά την παραμονή τους στο πλοίο, οι περίπου 12 ένοπλοι που φορούσαν μάσκες φέρονται να χτύπησαν, έδεσαν και φίμωσαν το πλήρωμα, ενώ Μαλτέζος αξιωματούχος είπε ότι πολλοί από αυτούς τραυματίστηκαν σοβαρά.

Η ίδια πηγή αποκάλυψε ότι το πλήρωμα υπέστη σκληρή ανάκριση από τους «πειρατές», προτού τους κλειδώσουν στις καμπίνες τους.

Στη συνέχεια, το πλοίο έκανε μια υποχρεωτική επαφή στον ασύρματο με τη Βρετανική Ακτοφυλακή στις 28 Ιουλίου στη 01:52 τα ξημερώματα, καθώς ετοιμαζόταν να εισέλθει στα στενά του Dover.

Εκφράζονται φόβοι ότι το 4.000 τόνων φορτηγό πλοίο που μετέφερε ξυλεία αξίας περίπου ενός εκατομμυρίου λιρών βρισκόταν ακόμα υπό τον έλεγχο των «πειρατών», όταν έγινε η επαφή στον ασύρματο.

Παγκόσμιος χάρτης με τις τοποθεσίες των καταγεγραμμένων περιστατικών πειρατείας το 2008

Ο Mark Clark, εκπρόσωπος της Βρετανικής Ακτοφυλακής, δήλωσε ότι κανείς από την υπηρεσία δεν αντιλήφθηκε κάτι ασυνήθιστο σχετικά με το Arctic Sea, παρά μόνο όταν αυτό είχε πλέον φύγει από τα χωρικά ύδατα της Μ. Βρετανίας.

Το Arctic Sea αναμενόταν να φτάσει στην Bejaia της βορείου Αλγερίας στις 4 Αυγούστου στις 11 το πρωί, αλλά τα ίχνη του έχουν χαθεί τελείως.

Τελευταία φορά που καταγράφηκε οποιαδήποτε επαφή του πλοίου με την ξηρά, ήταν στις 30 Ιουλίου, όταν περνούσε από το Brest της βόρειας Γαλλίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του δικτύου SkyNews, η κυβέρνηση της Μάλτας έκανε μια έκτακτη συνάντηση εθνικής ασφάλειας σήμερα, για να διευκρινιστούν οι μελλοντικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να εντοπιστεί το πλοίο και το πλήρωμά του.


 
Ο Graeme Gibbon-Brooks, εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Ελέγχου Ναυσιπλοΐας, δήλωσε:

«Το τυπικό επιχειρησιακό μοντέλο της πειρατείας βασίζεται στο φτωχό επίπεδο των υποδομών και είναι έντονο σε χώρες με μεγάλο ποσοστό φτώχειας, οπότε η συγκεκριμένη περίπτωση (του Arctic Sea) είναι εξαιρετικά ασυνήθιστη. Είναι σε ακολουθία με μια σειρά αντίστοιχων περιστατικών στη Μεσόγειο, όπου ομάδες του οργανωμένου εγκλήματος έχουν εμπλακεί σε πειρατείες, επειδή υπάρχουν τεράστια κέρδη από αυτό».