Ακόμα και τα σούπερ μάρκετ αντιμετωπίζουν σήμερα, τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης καθώς παρουσιάζουν μείωση πωλήσεων μετά από 40 περίπου χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.
Το πρωτοφανές μάλιστα είναι ότι από την αγχόνη δεν έχουν ξεφύγει και οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.
Οι πρώτοι μήνες του 2010 είναι γεμάτοι πληγές για την αγορά και οι αριθμοί στους τζίρους δεν μπορούν να χαρακτηριστούν παρά μόνο ως εξαιρετικά απογοητευτικοί.
Τα δεδομένα όμως στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αλλάζουν καθημερινά και ένα καινούργιο φαινόμενο είναι αυτό της επιστροφής προϊόντων στο ταμείο του καταστήματος.
Ο καταναλωτής πλέον έχει υπολογίσει τα χρήματα που θέλει να ξοδέψει και, εφόσον αυτά δεν φτάνουν για όλα τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει, ζητά από την εκάστοτε ταμία να του βγάλει κάτι από όλα όσα έχει αγοράσει.
Σε τοπική εφημερίδα του Βόλου, ταμίες σούπερ μάρκετ εξιστορούν κάποια από τα περιστατικά που έχουν ζήσει.
Η κρίση όμως όπως είναι λογικό και αναμενόμενο πρώτα από όλους χτυπά τους αδύνατους. Οι συνταξιούχοι δεν λείπουν από αυτή την κατηγορία και μπορεί να είναι και αυτοί που κρατάνε τα ηνία.
Η Ε. Ηλιάδου που εργάζεται σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Βόλο είχε να θυμηθεί ένα απίστευτο περιστατικό που συνέβη πρόσφατα.
Μια γιαγιά και ένας παππούς, ψώνιζαν στο μάρκετ που εργάζεται. Όταν έφτασαν στο ταμείο και «χτυπήθηκαν» στην ταμιακή όλα τα προϊόντα είδαν πως δεν έφταναν τα λεφτά και έπρεπε να επιστρέψουν κάτι από ό,τι είχαν αγοράσει. Εκεί ήταν όμως που ξέσπασε πραγματικός πόλεμος!
Η γιαγιά ήθελε να δώσουν πίσω τα γάλατα που είχε πάρει ο παππούς για την δυσκοιλιότητα και ο παππούς ήθελε να δώσουν πίσω τα γιαούρτια της γιαγιάς.
«Ξεκίνησαν έναν διάλογο άνευ προηγουμένου. Τι κωλόγρια την είπε, που δεν θα πάει αυτός τουαλέτα για τα γιαούρτια της; Τι αυτή του είπε να σκάσει και να πλαντάξει, αλλά τα γιαούρτια της θα τα φάει! Δεν μπορείτε να φανταστείτε, μόνο που δεν πιάστηκαν στα χέρια. Τελικά τους βρήκα λύση και έδωσα στη γιαγιά το πιο φτηνό γιαούρτι και στον παππού ένα άλλο γάλα που με την αγορά και των δύο έφταναν τα χρήματα που είχαν», σημειώνει η ταμίας.
Σε άλλη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ η κ. Ν.Κ. έχει να θυμηθεί ένα άλλο παράξενο περιστατικό.
Ενώ περνούσε από το μηχάνημα τα προϊόντα μιας κυρίας, όταν έφτασε στα είδη μαναβικής τη σταμάτησε και της ζήτησε αν μπορούσε να μην πάρει όλο το τσαμπί με τις μπανάνες και όλο το κουπάκι με τις φράουλες παρά μόνο τέσσερις μπανάνες και τέσσερις φράουλες, όσα ακριβώς είναι και τα μέλη της οικογένειας.
«Σε αυτές τις περιπτώσεις πραγματικά δεν ξέρεις τι να πεις. Το τι να κάνεις το ξέρεις, γιατί απλά γνωρίζεις την πολιτική που ακολουθεί η εταιρία που εργάζεσαι, αλλά το να το αντιμετωπίσεις είναι πραγματικά πολύ δύσκολο», σημειώνει η κ. Ν.Κ.
Όπως μας λέει, φυσικά και δεν ήταν εφικτό να γίνει αυτό που ζήτησε η πελάτισσα και αφού της το εξήγησε ευγενικά, η κυρία επέστρεψε στον πάγκο με τα οπωροκηπευτικά τα φρούτα, αφού δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να τα πάρει.
Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ
