Σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης καλείται το καταναλωτικό κοινό να προμηθευτεί προϊόντα κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Είναι βέβαιο ότι οι μισθοσυντήρητοι καταναλωτές και συνταξιούχοι θα αρκεστούν στα απολύτως απαραίτητα αφού πρώτα θα διερευνήσουν επισταμένως την αγορά επιλέγοντας τα είδη αυτά που οι τιμές τους είναι πέρα για πέρα εκλογικευμένες.
Η Ένωση Καταναλωτών πιστεύει ότι σε περίοδο ισχνών αγελάδων θα πρέπει ο εμπορικός κόσμος της χώρας να προχωρήσει σε μεγάλες δελεαστικές και πραγματικές εκπτώσεις έτσι ώστε να είναι κερδισμένος τόσο ο καταναλωτής όσο και το υγιές εμπόριο που σέβεται του κανόνες του σωστού ανταγωνισμού και των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Οι Δέκα Συμβουλές
• Οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
• Σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει ΄΄τσεκάρει΄΄ ο καταναλωτής πρίν την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
• Κατάρτιση λίστας με τα είδη που θέλει ν’ αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν τις εκπτώσεις.
• Αποφυγή χρονικής πίεσης ν’ αγοράσει, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή , σύμφωνα με ότι «χρειάζεται» και όχι με ότι «θέλει»…
• Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
• Προσοχή στα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
• Ενημέρωση από τους εμπόρους, για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια
των εκπτώσεων.
• Ζήτηση απόδειξης, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελλατωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
• Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).
• Nα καταγγέλλει αμέσως στο 1520 (ειδική υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης), όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων που κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με «πλασματικές» εκπτώσεις..
Για την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας
Ο Πρόεδρος Ο Υπεύθυνος Τύπου
Μιχάλης Τσιφάκης Βασίλης Τσιμπιρδώνης
