Η απαράδεκτη σκανδαλοθηρία με θύμα τον Ηλία Μπόγδανο.
 

Σήμερα, άμα τω ξεκινήματι τού παρόντος πονήματος,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

θα κάνω επίκληση τής φαντασίας σας

προκειμένου να καταδείξω στον υπέρτατο βαθμό την τηλεοπτική χαμέρπεια

που ακούσαμε διά στόματος τού πανελίστα Γρηγόρη Γκουντάρα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

στην εκπομπή «Ευτυχείτε».

 

Φανταστείτε, λοιπόν, την εξής σκηνή:

Περιηγείστε σε μία -θεωρητικώς έγκυρη- ιστοσελίδα (δεν παίζει ρόλο σε ποιαν).

Ξάφνου, η προσοχή σας στρέφεται σε μία ανάρτηση που έχει τον τίτλο

«Το τρίτο πρόσωπο στον γάμο Γκουντάρα-Κάκκαβα»

και αισθάνεστε αυτήν την ακαταπολέμητη τάση για «Κλειδαρότρυπα»

που είναι σύμφυτη με την Ανθρώπινη Φύση.

 

Ποσώς σάς ενδιαφέρει αν αυτοί οι δύο άνθρωποι τραβάνε συναισθηματικά ζόρια·

το μόνο που σάς νοιάζει,

είναι να ικανοποιήσετε την περιέργειά σας

και να επιδοθείτε σε αναγνωστικό μπανιστήρι.

Έτσι, με υφέρπουσα έξαψη και με μία επιφανειακή αυτοσυγκράτηση,

κάνετε «κλικ» και εισέρχεστε στη δημοσίευση…

 

Τα μάτια σας αρχίζουν να διατρέχουν το κείμενο με αδημονία,

ενώ έχετε ήδη προλάβει να αναρωτηθείτε

ποιο να είναι άραγε το «τρίτο πρόσωπο»,

ποιος από τούς δύο συζύγους έριξε το «κέρατο» και ποιος το έφαγε,

αν το ζευγάρι εξακολουθεί να ζει κάτω από την ίδια στέγη,

αν τα παιδιά τους έχουν γίνει μάρτυρες καβγάδων

και αλληλοκατηγοριών ανάμεσα στους γονείς τους.

 

Ξάφνου, η Περιέργεια δίνει τη θέση της στην Οργή·

έχετε φτάσει στο τέλος τής ανάρτησης

και διαπιστώνετε ότι επρόκειτο για ένα καραμπινάτο «clickbait»

με -όπως ονομάζεται στη δημοσιογραφική γλώσσα- «κοιλιακό περιεχόμενο»  

(περιεχόμενο, δηλαδή,

που προκύπτει από την κοιλιά τού συγγραφέως του και δεν έχει ψήγμα αληθείας).

 

Αισθάνεστε εξαπατημένοι·

ακόμα κι η «Κλειδαρότρυπα»

οφείλει να διαθέτει και να ακολουθεί

στοιχειώδεις κανόνες αμφίπλευρης εντιμότητας και δεοντολογίας.

 

Ερχόμαστε τώρα στο θέμα που προαναγγέλλει ο τίτλος…

 

Πώς θα αισθάνονταν ο Γρηγόρης Γκουντάρας και η Νάταλι Κάκκαβα

αν υπήρχε ένα τέτοιο ανυπόστατο και αναίσχυντα σκανδαλοθηρικό δημοσίευμα

για την προσωπική ζωή τους;

Δεν θα ενοχλούνταν;

Δεν θα  εξοργίζονταν;

Δεν θα σκέφτονταν -απολύτως δικαιολογημένα-

να ακολουθούσαν τη δικαστική οδό

για τη συκοφαντία και την ηθική βλάβη που θα υφίσταντο;

 

Κι όμως, τηρουμένων των αναλογιών,

μία τέτοια κατάπτυστη σκανδαλοθηρία διέπραξε ο Γρηγόρης Γκουντάρας

στη -θεωρητικώς έγκυρη- πρωϊνή καθημερινή εκπομπή όπου συμμετέχει·

ένα σχετικώς εύπεπτο μαγκαζίνο μεν,

που όμως αντιμετωπίζει συχνά τούς τηλεθεατές ως ιθαγενείς προηγουμένων δεκαετιών

(επιδεικτικά κορδώματα από την ακκιζόμενη παρουσιάστρια,

εκτενέστατη ενασχόληση με την τηλεοπτική επιτυχία τής σεζόν, το «Survivor»,

πληροφορίες που βαφτίζονται ως «αποκλειστικές»

ενώ αποτελούν πρόθυμες διαρροές τής παραγωγής τού ριάλιτι προς όλα τα «Μ.Μ.Ε.»,

spoilers σε βαθμό υστερίας,

λίγη μαγειρική, λίγο telemarketing,

λίγη ηθικοπλασία πάνω σε αμφιβόλου προελεύσεως τηλεφωνήματα,

 ουφ, επέρασε και σήμερα το 3ωρο, πάμε σπιτάκι μας…).

 

Σύμφωνοι,

η περιγραφή μου έχει το στοιχείο τής υπερβολής (διά τής υποτιμήσεως)·

δεν βγαίνει τόσο εύκολα και υπεραπλουστευμένα μία τηλεοπτική εκπομπή.

Όμως, η πραγματικότητα δεν απέχει και παρασάγγας…

 

Ο Γρηγόρης Γκουντάρας είναι συμπαθητικός άνθρωπος 

και διαθέτει εμπειρία δεκαετιών στην Τηλεόραση

(είτε μπροστά, είτε πίσω από τις κάμερες).

Όμως, ουδόλως τυχαία έχει καθηλωθεί σε συμπληρωματικούς ρόλους

-όπως, εν προκειμένω, στον ρόλο τού πανελίστα σε ανάλαφρο «πρωϊνάδικο»-

διότι αντιπροσωπεύει τον Μικροαστισμό.

 

Ως μικροαστός, λοιπόν,

περιέπεσε σε απρόκλητη και απολύτως φτηνιάρικη σκανδαλοθηρία,

ασεβώντας -χωρίς το παραμικρό υπαρκτό στοιχείο-

στην προσωπική ζωή τού Ηλία Μπόγδανου.

 

Ο Ηλίας είναι τραγουδιστής με μεγάλη δημοφιλία στη νεολαία

και -όπως αποδεικνύει μέσω και τής συμπεριφοράς του στο «Survivor»-

διαθέτει εξαιρετικό χαρακτήρα και σπάνιο ήθος.

Κι όμως,

ο Γκουντάρας -στον βωμό τής στείρας και ποταπής τηλεθέασης-

προέβη σε (δήθεν) αποκάλυψη για πιθανή ερωτική έλξη

που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στον νεαρό καλλιτέχνη και σε συμπαίκτριά του.

 

Η ειδοποιός και απολύτως κομβική λεπτομέρεια είναι,

ότι ο Ηλίας Μπόγδανος έχει δεδηλωμένη σχέση εκτός παιχνιδιού·

μάλιστα,

έχει εκφρασθεί επανειλημμένα με αγάπη και με συγκίνηση για την κοπέλα του.

 

Ως εκ τούτου,

ο Γρηγόρης Γκουντάρας περιέπεσε σε δισυπόστατη φτήνια.

Είναι θλιβερό ένας μεσήλικας να σκανδαλοθηρεί επί τής ερωτικής ζωής ενός νεαρού άνδρα

και είναι ακόμη πιο θλιβερό

ένας δημοσιογράφος να διασπείρει «ειδήσεις» προσωπικού χαρακτήρα

χωρίς να διαθέτει το ελάχιστο ντοκουμέντο.

 

Ασυγχώρητο.

Ασυγχώρητο,

διότι οφείλουμε να σκεφτούμε πώς (θα) αισθάνθηκε η κοπέλα τού Ηλία Μπόγδανου

μετά από αυτήν την αναφορά στο αγαπημένο της πρόσωπο.

Ασυγχώρητο,

διότι ο Ηλίας Μπόγδανος -όντας ευρισκόμενος στο «ριάλιτι επιβίωσης»-

δεν γνωρίζει τα τεκταινόμενα

και συνεπαγωγικώς αδυνατεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την Αλήθεια.

 

Μία χυδαία φήμη μεν,

που δεν παύει να δημιουργεί στεναχώρια και στρεβλές εντυπώσεις δε

(φυσικά,

θύμα τής κίβδηλης αποκάλυψης είναι και η συμπαίκτρια τού Μπόγδανου,

την οποία δεν κατονομάζω προκειμένου να την προστατεύσω).

 

Α…, και κάτι ακόμη, εξόχως σημαντικό..:

Νομίζετε ότι είναι τυχαία αυτή η άκριτη και ανεύθυνη «αποκάλυψη»;

Διόλου τυχαία είναι.

 

Την ώρα που ο γλοιώδης κάπηλος σαλτιμπάγκος

απολαμβάνει ποικιλοτρόπως την αφειδή ασυλία

που τού προσφέρουν στην πλειοψηφία τους τα «media»,

ο πολυδιάστατα υπερταλαντούχος Μπόγδανος

πληρώνει το γεγονός ότι είναι βαθύτατα αξιοπρεπής

(τι να την κάνουν την Αξιοπρέπεια και πώς να την εξαργυρώσουν

όλοι αυτοί που έχουν μάθει να στηρίζουν την επαγγελματική ύπαρξή τους

σε θλιβερές καταστάσεις που συμπυκνώνονται στη σιχαμερή λέξη «μαναφούκι»).

 

Επιμύθιο:

Ανέκαθεν πρεσβεύω την πεποίθηση

ότι είναι λάθος να καταδικάζουμε de facto και a priori το «Κουτσομπολιό»,

όπως και κάθε light υποκουλτούρα.

 

Το Ανάλαφρο -ή, ακόμη-ακόμη, και το Επιπόλαιο, και το Φτηνό-  

έχουν τη δική τους θέση στη ζωή μας

και αν προβαίνουμε σε δογματικούς αφορισμούς

πετυχαίνουμε το ακριβώς αντίθετο -από το επιδιωκόμενο- αποτέλεσμα.

 

Η ζωή δεν είναι μόνο Καζαντζάκης, Ελύτης, Θεοδωράκης, Χατζιδάκις,

Μαρία Κάλας, Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Τσιτσάνης,

Μπετόβεν, Μότσαρτ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, «Pink Floyd»·

στη ζωή έχουν θέση και τα «Ασήμαντα»,

διότι και αυτά έχουν τον δικό τους τρόπο να μάς διδάσκουν,

να μάς υπενθυμίζουν και να μάς τονίζουν τις πραγματικές αξίες, 

να μάς επανατοποθετούν στην Ουσία, 

να μάς διασφαλίζουν την Ισορροπία

απομακρύνοντάς μας από τις (όποιες) μεγαλοϊδεαετικές μονομανίες μας,

αλλά ενίοτε και να μάς προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης. 

 

Εν κατακλείδι,

αυτό που διατείνομαι και διατυμπανίζω

είναι πως ακόμη και στις πλέον παρακμάζουσες εκφάνσεις τού βίου μας,

υπάρχει ένα στοιχείο που -όποτε χρειάζεται- περισώζει τα (προ)σχήματά μας:

η Υψηλή Αισθητική.

 

Αν ένας άνθρωπος διέπεται από υψηλή αισθητική,

αν ένας άνθρωπος διαθέτει υψηλή αισθητική,

ό,τι κι αν τον βάλεις να κάνει,

θα το κάνει με ωραιότερο τρόπο από τούς -εντός ή εκτός εισαγωγικών- ανταγωνιστές του.

 

Οπότε, ναι, ακόμη και το Κουτσομπολιό, ακόμη κι η πάσης φύσεως «Τσόντα»,

δύνανται να εκφράζονται με μία ελκυστική προσέγγιση των πραγμάτων

και όχι ως ένας «Χ.Υ.ΤΑ.» τής Ανθρώπινης Φύσης.

Η Υψηλή Αισθητική είναι μία έξοχη μορφή ανακύκλωσης, 

που έχει τη δύναμη να παίρνει το «σκουπίδι» και να το μετατρέπει σε «Τέχνη».

 

Ατυχώς,

η Υψηλή Αισθητική και η Νεοελληνική Τηλεόραση

είναι -όπως έχει αποδειχθεί αναρίθμητες φορές- δύο ευθείες παράλληλες·

και όταν σπανίως εμφανίζονται τα άτομα

που σπάνε το γεωμετρικό αξίωμα των παραλλήλων ευθειών,

όταν σπανίως εμφανίζονται τα άτομα

που μετατρέπουν αυτές τις ευθείες σε τεμνόμενες,

εξοστρακίζονται εν ριπή οφθαλμού ώστε να μη χαλάσει η πιάτσα.

Μικροαστισμός γαρ…

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης